Assen je mezi jezdci oblíbený

Na tiskovou konferenci v Assenu přišla pětice jezdců MotoGP v čele s úřadujícím mistrem světa Casey Stonerem, pozvání také dostal vítěz loňské TT Ben Spies z tovární Yamahy, jezdec Monster Tech 3 Cal Crutchlow, Američan Nicky Hayden z tovární Ducati a zástupce kategorie CRT Michele Pirro.

Assen je mezi jezdci oblíbený
Australan Casey Stoner je nyní pětadvacet bodů za lídrem šampionátu Lorenzem, takže úkol pro tento víkend je více méně jasný, umazat ze Španělova náskoku maximum možných bodů. „Pár posledních závodů bylo pro nás těžkých a neprobíhaly tak, jak bylo v plánu. Dali jsme do toho všechno, ale nedosáhli jsme takových výsledků, jakých jsme chtěli,“ řekl úvodem Stoner. „Celkově si ale nemáme na co stěžovat, stále jsme na stupních vítězů a stále získáváme dobrý počet bodů, až na jednu výjimku. Toto nám komplikuje druhou část sezony a my prostě potřebujeme, abychom s motocyklem zlepšili kontakt.“

Před úvodními tréninky na sobotní TT Assenu Stoner zopakoval své obavy ohledně problémů s novou přední pneumatikou, když řekl: „Vibrace jsou na prvním místě a jakmile jsme zlepšili problémy u zadní části a přišli na to, co je způsobuje, s novou přední pneumatikou jsme od první minuty testování cítili, že to celou situaci jen zhorší. Předpokládám, že to bude mnohem náročnější výzva a pokud se nám podaří přenést bitvu o titul až do závěrečné části šampionátu, tak to bude myslím velký úspěch, protože teď to vypadá, že je vše proti nám.“
Cal Crutchlow se vrátil k britské Grand Prix, kde se zlomeným kotníkem získal body za šesté místo. Do budoucna by už rozhodně nechtěl realizoval podobný test u lékaře, jaký zažil aby dostal pro závod zelenou. „Nebylo to tak špatné, kotník se rychle zotavuje. Byl jsem na Isle of Man, kde jsme absolvoval terapii v hyperbarické komoře, takže otok šel rychle dolů. Naštěstí nebylo třeba nic operovat. V Silverstonu mi to moc nepřekáželo, ale při chůzi to ještě trošku bolí,“ řekl Crutchlow a k zmiňovanému lékařskému testu závěrem řekl: „Nebylo to nic příjemného. Dali mi čtyři kolečka v podobné místnosti, jaká je tady. Nebyl to běh, ale víc takové pajdání. Zdravotní služba na okruhu a členové Mobilní kliniky odvedli skvělou práci. Ve hře byla především bezpečnost ostatních, pokud bych kotník neměl v pořádku.“

Nicky Hayden v Assenu vyhrál závod v roce 2006 a možná také z toho důvodu je velkým fanouškem tohoto slavného okruhu. „Na toto místo mám určitě hezké vzpomínky,“ řekl Američan. „Tato dráha vždy patřila mezi mé oblíbené. Loni to tady bylo s Ducati ok, byl jsem pátý, ale na rok 2006 samozřejmě vzpomínám raději. V Británii jsem si to užíval, protože jsem byl rychlý prvních pět nebo osm kol až do momentu než mi odešla pneumatika. Potřebujeme lepší přilnavost, protože s tím máme pravděpodobně větší problémy než ostatní.“

K tomu, že pro závody v Americe dostanou radikálnější aktualizace jejich závodních prototypů, Hayden skromně poznamenal: „Možná nějaká zlepšení budeme mít pro Lagunu, ale rozhodně nevím o nové motorce nebo motoru. Laguna v plánu není. Možná nějaké aktualizace dostaneme pro test v Mugellu, ale ani tam nebude nějak radikálně nová motorka. Musíme pracovat s tím co máme.“
Ben Spies má za sebou poměrně komplikovaný úvod sezony, což by rád změnil na okruhu, kde loni vyhrál svůj první závod seriálu Grand Prix. „Do této chvíle to nebyla jen smůla, ale plno dalších drobností, tak už to chodí. V posledních šesti týdnech se náš kontakt s motocyklem zlepšoval a v Británii to už bylo dost dobré. Nyní jsme zpátky na jednom z mých nejoblíbenějších okruhů,“ řekl Američan, který si z budoucnosti u Yamahy starosti nedělá. „Takové už je závodění,“ dodal.

Michele Pirro závodí s CRT motocyklem v barvách stáje San Carlo Honda Gresini a v této chvíli mu v průběžném hodnocení šampionátu patří čtrnáctá příčka. Svou řeč začal originálně, když uvedl: „Omluvte moji angličtinu, ale zlepšuji ji stejně jako svůj motocykl. Začátek sezony nebyl vůbec jednoduchý, protože jsme absolvovali pouze jeden test v Jerezu. První dva závody byly z toho důvodu těžké, protože jsme je nedokončili kvůli poruše motorky. Potom se ale motorka o hodně zlepšila a můj kontakt s ní není vůbec špatný. V posledních dvou závodech jsme skončili velmi blízko ART (Aprilia Racing Technology). Mám tuto dráhu rád, ale pro CRT tu není jednoduché konkurovat továrním strojům. Pracuji ale na tom, abych byl na špici kategorie CRT.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist