Aoyama a Simoncelli: Dvoutakty byly pro jezdce lepší

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2575) napsal 30.01.2010 v 21:13

Vyjímečně...

Marex (2575) napsal 30.01.2010 v 21:13

desmo: To znamená, že jsem neměl pravdu.

desmo69 (638) napsal 30.01.2010 v 15:53

Marex, a to znamená?...

Marex (2575) napsal 30.01.2010 v 13:15

Ps: Musím uznat, že jsem se pletl v ceně 250 vs. Moto 2. Bosso mi to vysvětlil (spočítal), za což mu děkuji. Už dál nebudu plácat nesmysly.

Marex (2575) napsal 29.01.2010 v 17:23

Koolja: Jdu ti z cesty, pže tomuhle rozumíš asi 1000x líp...né to je málo...asi 1000 000x líp něž nějakej g(G)ardener z povodí řeky Svratky. Zdravím tě draku.

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:35

Saarinen - Snad k tomu co píšeš nedojde! To by byla asi konečná!

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:34

Kryšpín - Oba příspěvky!

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:33

Ogg - S tou rychlostí MOTO 2, na to zapomeň, že by to bylo rychlejší jak 250tky nebu Supersporty! Dokud v MOTO 2 budou téměř sériové motory o asi 120 koních, tak to pojede o maličko rychleji než Stocky600, které jsou asi 30x levnější! Těch víc než 30 koní navíc, co mají Supersporty nevyrovnáš ani podvozkem za 10 miliónů, co mají MOTO 2!

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:27

Koolja - To se divím, že se vůbec tady do diskuze o dvoutaktech zapojuješ! Pro tebe je to jasné, dvoutakty nebereš, tvrdíš, že čtyřtakty jsou logickým vývojem a že se ti to líbí, tak jsi to mohl napsat rovnou a ne tady řešit jestli je lepší dvoutakt nebo čtyřtakt! A na víc do toho zaplést nějakou nesmyslnou Kawu 1200 s turbem.

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:20

Zdenal V - Já sice chápu, že jsi proti mě zaujatý, ale věř mi, že mě není jedno, kdo se napakuje a kdo to v MGP dělá blbě, už proto, že ty závody sledujeme všichni a možná mimo tebe a ještě několika dalších vidíme, že to jde do krachu. A to mi vadí! To, že se někdo napakuje, by mi bylo úplně jedno, pouze v případě, že by se jezdily pořádné závody a né jízda pravidelnosti o 17 hodně nevyrovnaných motorek. Pokud jde o MOTO 2 je to paskvil s předraženým podvozkem, naprostý výsměch jsou ty půjčované motory, z hlediska vývoje je to výsměch. Jediné, co snad bude výhoda je vyrovnané pole jezdců a to vidím jako jediné plus! Jinak je to skandál a výsměch celé historii MS.

AKRO (-498) napsal 29.01.2010 v 15:11

Ogg - Já bych byl taky pro, nechat 250ky a klidně jezdit ještě MOTO 2, ale to už by asi Dorna finančně neutáhla!

Saarinen (1448) napsal 29.01.2010 v 13:01

250 mě je taky líto, stejně jako zánik 350 - výkladní skříně našich jezdců. Taky je mě líto jak zametli se sajdama kdysi. Ale jestli chtějí v budoucnu jezdit odpoledne jen 1 třídu MotoGP tak ať ořeknou rovnou. Pak už mě na těch tribunách tam už nikdo neuvidí neboť se to ještě víc přiblíží nudné Formuli 1. Tu jsem mimochodem sledoval naposledy za časů soubojů Hakkinena a Schumachera. Dnes ty souboje prostě nevidíte a já se obávám že tenhle čas přijde i do MS motocyklů.

Marex (2575) napsal 29.01.2010 v 12:36

Ogg: Ty jsi nemocný!

Ogg (387) napsal 29.01.2010 v 12:02

Přátelé, já teda souhlasím víc s Akrem, protože si myslím že 250cc opravdu patří tradičně k MS GRAND PRIX. Prostě ten zvuk motorů, ta vůně toho benzínu a výplodů z laufu, to je nádhera. O to víc, když stojíte půl metra od 250cc a zaposloucháte se do toho krásného řevu. Já sice chápu, že vývoj je vývoj, že je jiná doba, ale myslím si, že z Moto2 mohla být taková další kategorie, která by se mohla jezdit jen v CEV popř. v jiných národních šampionátech. Teď, když celý seriál GRAND PRIX potřebuje ušetřit každé Euro, toto není zrovna ideální řešení. Ano, uznávam, že co se týče účasti tak je Moto2 nadpůrměrná, přitahuje týmy a jezdce jako magnet, ale myslím si že nám všem budou chybět ty klasické 250cc. Jak jste psali, Moto2 je takový kočkopes, jednotný motor Honda není vhodnou ukázkou pro GRAND PRIX. Motorky vypadají na první pohled jako by menší MOTO GP motocykly, ale prostě mi to ke statusu GRAND PRIX moc nesedí. Je sice pravda, že se 250cc změnily za poslední léta, že dříve tam jezdilo x aprilí, x hond, nějaké ty yamahy, atd. Mám teď na mysli éru Jacqua, Nakana, Waldmanna atp., kdy ještě 125cc a 250cc okupovali mladíci typu Elias, Pedrosa, Stoner, Dovizioso. Jinak, ale přeji závodům Moto2 to nejlepší. Vy tady někteří píšete že je to přehnaně drahé, já souhlasím, ale další rok už tak drahý nebude, neboť týmy už budou mít veškeré vybavení z letoška takže už se budou starat jen o samotné motorky. Co se týče rychlosti, no víte, my nemůžeme vědět jak to bude, ale až týmy nasadí do motocyklů ty pravé motory, a vyladí podvozky, tak věřím že to porazí 250cc o nějakou tu sekundičku. Takže to určitě bude rychlejší jak 250cc či jak Supersport. Jak už jsem psal jinde, Supersporty upadají a Moto2 Supersporty zase trošku uzemní víc do krize. Přesto si ale myslím že 250cc se měly zachovat, protože už jen z toho důvodu, že je to tradice x let a navíc ke konci sezony na ní krásně válel i náš Karel Abrahámů. Lukáše bohužel doplácel, že jeho motorka nebyla na takové úrovni jako tovární Aprilie ale i on se držel pěkně. Teď to zase bude trošičku jiné, rozdíly v motorech nebudou žádné, ale bude záležet na Šasi a celkovém podvozku jak kdo dokáže poladit. Na druhou stranu, ještě jedna připomínka, nebýt třídy Moto2, možná by jezdci jako Elias či De Angelis museli odejít do konkurenčního šampionatu Wé eS Bé Ká, jelikož by asi neměli motivaci opět jezdit 250cc jako když byli tito kluci mladí. Takže pro ně Moto2 není tak zpáteční stanice jak by se na první krok dalo usuzovat. Naštěstí na tuto třídu bude opět dohlížet Dorna s čelem Panem Ezpeletou, a věřím že pan Ezpeleta nenecha zajít Moto2 do astronomických výšin co se týče výdajů v Eurech. Teď to sice vypadá, že Moto2 je o x milionů Eur dražší a že časy jsou horší jak u SSP ale až se Moto2 vychatají, budou rychlejší a další roky kubatury Moto2 budou o dost levnější. O tomto už jsem vlastně psal. Ti co četli rozhovor o Moto2 s panem Martinezem toto můžou potvrdit. Takže Moto2 čeká jistě lepší budoucnost, ale za mě můžu řict, že mi 250cc budou chybět a že být to na mě, tak bych 250cc ponechal do konce klání GRAND PRIX.

zdenal_V (0) napsal 29.01.2010 v 07:55

Akro : Pořád tady meleš o předraženosti a proč tolik. Mě přijdeš jako žijící kronika, která se nedokáže srovnat s dnešní dobou . To bys tady rovnou mohl začít nadávat a spekulovat, proč si jako malej kluk chodil pro rohlík za 10 halířů a teď za něj dáváš dvě koruny. Nebo proč se u nás staví pětkrát dražší dálnice než všude v Evropě. Vykašli se na cenu, ty to neplatíš a spíš tady hodnoť přínos, jako takovej co nám divákům to přinese. Myslím, že myšlenka s jednotným motorem + šasí "nalaď jak umíš" je dobrá a bude se teď hodně na co dívat. A kdo se na tom Akro napakuje by ti mělo bejt jedno ..já ani ty to nebudeš, tak si dej pivko, sedni k TV a kochej se

Kryšpín (7) napsal 29.01.2010 v 07:42

Ale jinak souhlas, že logičtější by bylo, aby Moto2 byly vyvíjeny včetně motoru. Jednotný motor je úlitba kvůli úspoře peněz a teoretické vyrovnantosti. Moc tomu ale nevěřím - ty motory podle mě identické nebudou. Všechny cupové závody byly ve finále pěknej podvod (u nás Octavia cup byl toho zářným příkladem)

Kryšpín (7) napsal 29.01.2010 v 07:39

Pánové, vždyť všichni vědí, že hlavním důvodem odchodu 250 bylo to, že tyto motorky se kvůli emisním limitům neprodávají do běžného provozu a tudíž byl tlak od výrobců, aby se jezdilo "něco, co se dá potkat na silnici nebo to aspoň vzdáleně připomíná sérii". Takže jak tu bylo řečno - 250 byly krásný závodní motorky, ty třída byla krásná, ale byly to originály, tudíž drahý a marketingově málo zajímavý. Zkušenosti a vývoj z MotoGP (byť to jsou motky nahony vzdálené od série) se dají aplikovat ve výrobě sériových motorek. Vývoj a prostředky do vývoje dvoutaktu jsou pro fabriky "vyhozené peníze". Takže tak. Prostě život jde dál a pokud se dvoutakt nevrátí na běžné silnice, tak se asi budeme časem muset rozloučit i se 125ccm. A jednou možná příjdou elekromotory. Ale po 250ccm ni bude smutno, měl jsem tu třídu rád

koolja (134) napsal 29.01.2010 v 00:03

AKRO:tesne po valce jsem nebyl nazivu,tak nevim.Jen jsem chtel ChenziiR1 dolozit,ze se delali ruzny technicky vyfikundace.A vyvoj dnes dospel ke CTYREM DOBAM.Me se tento stav libi,stve me ta "jednotnost"motoru.

desmo69 (638) napsal 28.01.2010 v 23:57

Akro, a to není dostatečně výjmečný koncept? Nebo znáš plno závodů s jednotnýma motorama, 13ti druhů šasí, 39ti jezdci a statusu MS? Jestli jo tak to výjmečný teda nebude...

AKRO (-498) napsal 28.01.2010 v 23:48

Koolja - Turba se zakázaly těsně po válce a nějak mi tady uniká, proč jezdit motory 1200 s turbem. Myslím, že výkony jsou už tak vysoko, že turbo není potřeba! To je něco podobného, jako udělat 1000 2T. Výkon přes 300 koní, ale mělo by to význam jezdit?

AKRO (-498) napsal 28.01.2010 v 23:42

Desmo69 - MOTO 2 jsou vyjímečné celým konceptem? To tedy určitě nejsou! Jen skoro-sériový motor v předraženém podvozku! Ideální stav? To v žádném případě! Je to sice dost nepovedený "pomník" pana Ezpelety a spol, ale zaplať bůh, že to bude aspoň vyrovnané! To je jediné plus!

ChenziiR1 (158) napsal 28.01.2010 v 23:38

Nenaštvu,díky.Jen jsem tě zkoušel jestli neznáš třeba web kde by to už nědo třeba rozepsal v kostce.
Jinak k tomu turbu,nejsem technicky zběhlý,ale myslím ,že to dostat pod kontrolu by byl těžký úkol.

AKRO (-498) napsal 28.01.2010 v 23:35

ChenziiR1 a Koolja - Já vím, že by ty náklady narostly i v případě, kdyby se jely pětistovky dodnes! Dokonce si myslím, že by to bylo skoro stejné! Doba prostě pokročila a šéfové MGP potřebují, aby se točilo co nejvíc peněz! Elektronika by tam byla nasypaná, stejně jako dnes ve čtyřtaktech. Já vždy tvrdím, že na závodění mají právo jak 2T tak i 4T. Proč ne? Koolja - tak ty si děláš srandu s těmi kubíky? To není jak v té písničce od Mládka! Dobře víš, že jsem myslel, že na jednoho koně/né živého!/nebo tedy 0,738 KW potřebuje motor MGP asi 4 kubické centimetry ze svého objemu! Pochopil?

desmo69 (638) napsal 28.01.2010 v 23:32

Johnny, nj revoluce 125ccm jsou výjimečný dvoutaktem (od teď), moto2 celým konceptem, motogp vrchol sám o sobě. Každá třída má něco, každý fanda si najde něco. Prostě ideální stav Je fakt že nebýt jednotných motorů tak je to taky zajimavý, ale teď je to čistě o jezdcích, prostě krása

ChenziiR1 (158) napsal 28.01.2010 v 23:31

Johnny:nevím jestli správným směrem.Ale je to zase něco nového a mě os. taky bere to "vzrušení" co se z toho časem vyvine a jak to bude fungovat.

koolja (134) napsal 28.01.2010 v 23:30

ChenziiR1:doufam,ze se nenastves.Ale je to jen historie,takze zkusit odkazy na netu,nebo muzea a knihovny.Mam rad moderni motorky,ale treba pred dvouma dnama se mi dostala do ruk KAWASAKI 1200 s turbem.Ani jsem nevedel,ze to existuje.Zavodit se zacolo na tom co bylo,pak prisli ladici,potom se do toho oprely tovarny,no a ted prichazi na to.ZE VSICHNI CHCOU MOTORKY CO JEDOU SVET-NE JEN BAREVNE PROVEDENI.Proto podle mne jde nahoru WSBK.

ChenziiR1 (158) napsal 28.01.2010 v 23:28

koolja:to je fakt.Té elektroniky by bylo zapotřebí "víc" na dvoutaktech...

JohnnyS08 (219) napsal 28.01.2010 v 23:27

Já nevim, závody GP nijak detailně nesleduju a ani technika mě moc nezjímá, ale co mě zaráží je fakt, že jedna z tříd MISTROVSTVÍ SVĚTA silničních motocylů má JEDNOTNÉ MOTORY. Podle mě je motor asi nejzásadnější stavební prvek jakéhokoliv závodního auta/motorky a tohle rozhodnutí degraduje jednu ze tříd mistrovství světa na Honda Cup. Takhle z hlavy mě nenapadá žádná jiná disciplína motoristického sportu, která by na úrovni mistrovství světa měla předepsáno používání jednotných motorů...
Přijde vám, že tohle je krok správným směrem?

koolja (134) napsal 28.01.2010 v 23:14

AKRO:3krat-4krat lacinejsi k cemu?Jsi schopen do svych vypoctu zahrnout "bezny mezirocni"zdrazeni?Kdyz to vemu podle mne jednoduse,prikladne na WSBK v Brne si musim odlozit z rocni utraty skoro stejne.Jenom dotaz k te elektronice,ktery motor potrebuje vic pohlidat narust krouticiho momentu.Elektronika k podvozku je podle tebe uplne rozdilna pro ctyri takty,jak pro dvoutakty.No a na tu vetu se 4 kubikama a 4 taktama se neda odpovedet.Jde o to jestli chces hrat v ctyrtaktnim rytmu,nebo potrebujes odvezt ctyri kubiky.

ChenziiR1 (158) napsal 28.01.2010 v 23:11

AKRO v 22:47:určitě by podražily i ty dvoutakty.

Je to jak píšeš o elektronice a třeba i technologiích,které by šly dopředu i s 2T.
Dvoutakty jsou i podle mě vhodnější pro závodění než 4T.
Dnešní stav beru tak,že i závodění si na sebe musí nejdříve vydělat...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist