Aktuální stav kubatury Moto2

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
carlos38 (7) napsal 14.08.2009 v 14:22

souhlasim

AKRO (-498) napsal 14.07.2009 v 16:30

Desmo69 - Pokud jeden člověk nemá takovou moc,tak je jediná možnost,že v IRTĚ A FIM jsou další pitomci,co to vedou svým společným rozhodováním o pravidlech ke krachu.Ještě k těm rychlostem - poznáš jako divák,jestli jede Superbike o jednu nebo dvě vteřiny pomaleji na dvouminutovém okruhu? Je to jen o asi 1,5% pomaleji.A ten výkon motorů - těžko říci, jaký mají výkon opravdu,Yamaha a ostatní nám to asi přesně neřeknou,jsou to většinou odhady.

desmo69 (638) napsal 14.07.2009 v 13:05

Akro> Neumím si představit, že jeden člověk má takovouhle moc. Pokud si dobře všimneš, tak veškeré návrhy, pravidla, omezení a já nevím kde co všechno se probírá v komisi složené ze zastupitelů dorny, fim, irta a možná i něčeho dalšího. Tudíž nikde není psáno ani dáno, že co řekne Ezpeleta to tuplem platí. Mnoho jeho návrhu bylo skrečováno, zato mnoho návrhu prošlo od irta. Udělat z motogp f1 na dovu kolech bylo cílem celé dorny. O tom mluvil i Alonso (prezident dorny) že tohle byl jejich počáteční cíl. A vesměs se jim to povedlo. Exkluzivita motogp je neskutečná a mediální profláknost ještě větší. No a co se týká těch časů, tak nevím jak to srovnáváš, ale např. v Assenu jezdí motogp v závodě časy o víc jak dvě sekundy rychlejší, což mě jako podobnej čas moc nepříjde. V Brně se pod dvě minuty dostal jen jeden jezdec jednou za oba závody a to ještě tak na hraně...Takže ta podobnost se ti fakt si jen zdá:) No a s tím výkonem si to myslím přepískl:) 220k to má minimálně, ne že maximálně:) To se klidně vsadím

AKRO (-498) napsal 14.07.2009 v 12:06

Desmo69 - Není to sice oficiální,ale výkon špičkových 1000 Superbiků je letos údajně asi 230 koní a to samé u MOTO GP osmistovek,kde je to u nejlepších okolo 220 koní.Ty jsou asi o 30 kilo lehčí. Časy ať se ti to líbí,nebo né,jsou na stejných okruzích téměř stejné. MOTO GP jsou o nepatrně rychlejší. Proto si myslím,že by doba drahých speciálů mohla pomalu končit. V zájmu šéfů Dorna a spol. určitě není likvidace MOTO GP, protože kdo by potápěl takový kšeft!? Chyba je,že šéf Dorny Ezpeleta,chtěl udělat z MOTO GP něco jako Formuli 1 a dopadlo to tak jak to dnes dopadlo! Ne továrny,ale ten Španělský pitomec zavinil,že je MOTO GP tak drahé! On má zvláštní schopnost zlikvidovat vše,co nějak léta obstojně fungovalo, viz jeho totální pitomosti,které předváděl,když jeho Dorna řídila nebo spíš likvidovala motokros. Naštěstí pro motokros "povýšil"do MOTO GP a kam to za pár let dovedl to dnes vidíš! Je jen jediná cesta jak s toho srabu ven a to je toho debila Ezpeletu vykopnout!

cz.topinka (3) napsal 14.07.2009 v 11:33

moto2 je určitě podle mě dobrá volba už jen když se podíváte na KTM cup kde sou stejný mašiny a jak se tam soupeří tak by ve moto 2 mohlo vypadat podobně. Jenom přece 250 je dost o tom kdo na čem jede

desmo69 (638) napsal 13.07.2009 v 23:08

Akro> Tak pokud mě cheš říct, že rychlost a výkon sbk a motogp motorky je téměř stejný, tak bež někam:) To nemluvě o tom, že odsuzuješ jak Dornu, tak FIM a IRTA...V tom případě už opravdu nevím co by si český ( mimochodem naprosto pro svět bezvýznamný) fanoušek přál. Že by opravdu byly v oněch třech seskupení samí negramotní volové, kteří nevědí očem je řeč? Tihle pánové jsou v neustálém spojení s továrnami (což se o zdejšich přispěvatelech říct nedá) a asi vědí o čem je řeč. Pochybuji, že je v jejich zájmu zničit celé motogp a vše kolem toho. Jsou to také jejich peníze, takže záměr je tam nejspíš jiný než potopit celé motogp do hlubin dějin. S Moto2 a jednotnýma motorama v téhle kategorii souhlasím jak snad nikdy jindy v životě s ničím jiným (viz. důvody níže), zato s 800ccm jsem nesouhlasil nikdy a ani nebudu. Holt to byla chyba a myslím že si ji letos (a nejen letos) sami uvědomují. Bohužel tohle jen tak nenapraví, tudíž nezbývá nám nic jiného, než se s tím smířit. No a budoucnost MotoGP? Podle mě pokud do toho silně a razantně nezasáhne Dorna, tak to půjde do háje. Aby firmička jako je Ducati provozovala 5 strojů a Suzuki, takova megalomatická fabrika sotva dvě motorky? No kde to jsme proboha? A to nemluvě o Kawasaki. Prostě a jednoduše chyba je v továrnách. Vytáhli si to na tuhle úroveň, meli potřebu cpát do toho milióny dolarů a teď se jim to vymstí...dál to už nemůžou utáhnout proto všechno krachuje...opravdu dobře jim tak.

AKRO (-498) napsal 13.07.2009 v 22:00

Desmo69- No jsou to sice závody prototypů i když ta nová třída MOTO 2 hovoří spíš o opaku a jsou to takové stocky 600. Ty šílené náklady na MOTO GP se asi stejně nedají donekonečna táhnout a časem se stejně bude něco muset omezit a zlevnit. nevím,zda má význam stavět na závody tyto drahé prototypy, kterých je jen pár a pokud by to bylo kvůli vývoji,tak to hodně rychle skončí na tak drahých materiálech,že je nebude možné ani do sériových motocyklů dávat. Spíš je snaha zlevňovat.Myslím,že vývoj Superbiků, Supersportů a Stocků je už na takové úrovni,že klidně mohou tyto upravené stroje nahradit MOTO GP,rychlost a výkon je téměř stejný. A jsem i pro 2 MS jako je tomu dosud,klidně rozlišené obsahem a množstvím povolených úprav.Pokud jde o tu DORNU, FIM a IRTU, tak k nim mohu říci,že to MS totálně zazdili a jejich neschopnost je neuvěřitelná!Ezpeleta sice nerozhoduje o všem,ale je to hlavně jeho vina,kam se hlavně MOTO GP dostalo! Nakonec F1 je na tom dost podobně,tam také rozhodují prachy,přestárlí diktátoři a jsou tam ještě větší problémy než v MOTO GP. Na závody 125 a 250 se přece ještě dívat dá, na rozdíl MOTO GP.

desmo69 (638) napsal 13.07.2009 v 17:40

No je to pravda že v SBK nedojede 12 jezdců, ale já bych si to zdůvodnil jinak. Je prostě taková doba a naprosto nevěřím a silně odmítam, že úspěch/neúspěch je jen díky Dorne/fgsports. Superbiky nikdy nebudou stát miliony a miliony, to prostě nejde, stejně tak nejde aby tovární prototyp, kterých se vyrobí pár za celý rok a na kterým je neustálý vývoj stál pár šlupek. Jednou to jsou prostě závody prototypů tak to taky tak musí vypadat. Že továrny nechcou přistoupit na plno omezení jak finančních tak ve smyslu technických, je čistě jejich problém. A aby to Dorna v čele z Ezpeletou začala vše dirigovtat jak ti u F1 a vznikli z toho podobné manýry? To fakt néé. Nevím jestli je lepší nechat továrnám takovou volnost nebo je přiškrtit a říkat co jo a ne, ale je to taky jedna z možností vedení seriálu. A to nemluvě o tom, že IRTA v čele s Poncheralem tam má taky nemalé slovo.

AKRO (-498) napsal 13.07.2009 v 16:26

Desmo69 - Ale ano,souhlasím,to MOTO 2 by mohlo být dost vyrovnané a pokud to nebude jezdit jen 17 motorek jako v MOTO GP,tak by to mohlo být zajímavé.Jen si myslím,že časem se bude ta vyrovnanost ztrácet,ale uvidíme.Máš pravdu i v tom,že některé věci vyzkoušené v MOTO GP přejdou časem na Superbiky a pak i na cesťáky,ale určitě vývoj probíhá i v Superbicích! Tam sice není o 50% vyšší obsah motoru jak píšeš,ale pouze o 20% - 800 proti 1000 ccm. Srovnávat se dají čtyřválce, ty 1200 jsou jen dvouválce,což je přesně srovnatelné k tisícovce. Ty závody WSBK jsou logicky také zajímavější,už tím,že jede o dost víc jezdců a jsou určitě vyrovnanější než MOTO GP a hlavně se nestane,aby dojelo jen 12 jezdců jako na Laguně Sece. To mě moc jako plnohodnotné Mistrovství světa nepřijde!Navíc je MOTO GP šíleně drahé a mám obavy,že to už vzhledem k ceně dílů už k dalšímu vývoji produkčních strojů moc nepřispěje!

desmo69 (638) napsal 13.07.2009 v 14:03

Akro> Ano, v něčem souhlasím, třeba s tím motorem. Na druhou stranu musíš brát v potaz, že co kdyby čistě náhodou si Suzuki dala motor z CBRka, Kawa z GSX apod...prostě to nějak "uzákonit" asi museli. Ale to už je teď jedno, je to minulost. Co se týka Moto2 tak mě se tenhle nápad dost líbí. Už to nebude jen o fabrikách kdo jakou postaví motorku, tzn. na cca 4 tovarnách, ale bude to o X konstruktérech kteři předvedou svoje umění ve smyslu kdo bude mít lepší šasi apod. Myslím že takovej Roberts st. se na tohle jen třepe nedočkavostí. Podobně Ilmor a další podobný firmy a firmičky. Prostě tohle si mi silně zamlouvá. A co se týká těch SBK. Tak ano, jsou levnější, jenže jaký na nich probíhá vývoj? Myslím že všechen vývoj je v motogp a v SBK jen podle pravidel překopou motorku tak, aby z ní vytáhli to nejlepší, a to si myslím že pro budoucnost a technologii apod. motorek zrovna revoluční není. Taky ber v potaz že motorky motogp mají obsah 800ccm a sbk 1000-1200ccm což máš rozdíl 50%!! No a za poslední: co se týka vyrovnanosti tak to nevím. V motogp je to vesměs o dvou Yamahách, jedné Ducati a sem tam zazáří dvě Hondy. V SBK je to o jedné Ducati, jedné Yamaze a sem tam zazáří jedna Honda a jedna Ducati. (Myšleno "obrazně" a silně zlehčeně.)

AKRO (-498) napsal 13.07.2009 v 01:15

Desmo69 - máš sice v něčem pravdu,ale nevidím důvod,tedy s vyjímkou vrozeného kretenizmu pana Ezpelety a spol a jejich předpisů,proč by někdo nemohl použít upravený motor z R1 do tehdejších 990tek. Proč by měl Harris vyvíjet nějaký svůj motor,když na to s velkou pravděpodobností neměl peníze ani možnosti a navíc konkurovat továrnám byl nesmysl!A k těm 250tkám - náklady na ně jsou neporovnatelně nižší než na ty totálně předražené MOTO GP. Podle mě mohly klidně zůstat jak jsou a pokud máš obavy,že by se na to MOTO 2 nenašlo dost kvalitních jezdců,tak to je nesmysl! Jezdců a to velmi kvalitních je dost,v tom by nebyl vůbec žádný problém,spíš je problém sehnat angažmá v kvalitním týmu! Jediné řešení jak ušetřit,je něco udělat s MOTO GP a nějak je zlevnit! Nakonec Superbiky jsou prakticky téměř stejně rychlé a jsou mnohem levnější a vzhledem k vyrovnanosti výkonů i mnohem početnější a zajímavější!

desmo69 (638) napsal 13.07.2009 v 00:41

Akro> Trochu si pleteš pravidla:) Když byly litry (a to co píšeš s Harrisem litry byly) mohla každá továrna dát do motorky upravený motor ze svojí sériově vyráběné mašiny, jenže Harris chtěl použit motor z R1 což znamená, že to vyrobil někdo jiný než právě Harris...a vesměs o to tenkrát šlo. A aby nechali 250ccm a přidali moto2..nechtěl bys toho už náhodou moc?:) Kde by se našlo najednou tolik kvalitních jezdců, a vůbec, proč by to dělali, když přechod na 600ccm 4T je z důvodu menších nákladů...

AKRO (-498) napsal 12.07.2009 v 23:03

Taky mohli nechat 250 a to MOTO 2 přidat jako čtvrtou třídu! Ale to bychom asi chtěli na Ezpeletovi a spol. už příliš moc!
Je zajímavé,že Dorna před několika lety nepustila do MOTO GP tuším stáj Harris,která postavila stroje a jako motory tam použila přestavěné motory ze Superbiků,s tím,že stroje a jejich pohonné jednotky musí být pouze prototypy. Dnes zase propaguje stroje MOTO 2,které jsou něco jako stocky 600 a dokonce s jednotným motorem! Jsou to magoři!

Sinister (0) napsal 12.07.2009 v 03:34

Bude to vice o jezdcich a ne uz tolik o penezich. Taky o sikovnosti mechaniku a nikdo se nebude moct na nic vymlouvat. Na abnormalne predrazeny ficuryny mate MotoGP, tak co jako blbnete. Predjizdet se bude, supr jezdci tam budou taky, tak co. Urcite to nema jenom negativa.

Marex (2575) napsal 11.07.2009 v 22:54

Nevadí mi, že se do GP tlačí čtyřtakty, je to logický tah "evoluce". Ale jednotné motory (a ještě 600) jsou chyba. Levnější to mohlo být i s ostatními značkami a prča by to byla každopádně taky. Mno, snad se naši kluci budou moci prosadit snadněji díky nižším cenám materiálu.

yamaharider (27) napsal 11.07.2009 v 21:31

DaliboRR:O tom breceni budu uvazovat az potom co se dojede posledni zavod a dvepade se stanou historii...

MoNkEy.G.iRl (0) napsal 11.07.2009 v 20:59

a pak bude třeba moto 3 a bude se jezdit na Yamaze ne???

Frki (0) napsal 11.07.2009 v 16:05

Mno, MotoGP míří asi jen jedním směrem. Za chvíli bude zase královská třída 500ccm.

AKRO (-498) napsal 11.07.2009 v 13:12

Vypadá to že to budou závody Stocksportů 600 s motorem Honda. A s jednotnými pneumatikami. Je zajímavé jak se najednou šetří na nepravém místě! MOTO GP je pomalu v likvidaci pro finanční náročnost,kterou si ani bohaté týmy skoro nemohou dovolit a tady se najednou bude šetřit! O budoucnosti závodů rozhodují samí idioti!Ale aby slevili v MOTO GP a udělali je trochu levnější a tím i přístupnější pro další týmy, to ty pitomce vůbec nenapadne!

wario (126) napsal 11.07.2009 v 12:59

mohli by tam 2-3 kusy šoupnout už letos

suzuki.gsxr (0) napsal 11.07.2009 v 12:10

Mno je to něco nového...snad jen ta zvědavost bude

tomkor (10) napsal 11.07.2009 v 11:41

Souhlas s DaliborRR.Bude to rookies cup 600

martinoh (0) napsal 11.07.2009 v 10:27

Zajímavé že to pojede i Aprilia. V Motohousu v rozhovoru s někým o nich se Aprilia vyjádřila, že Honda cup jezdit nebude atd. Ale jsem rád že změnili názor, snad to budou dobré závody.

DaliboRR (1) napsal 11.07.2009 v 10:08

yamaharider: ježííííš..běž se někam vyplakat!!
No moc se mi nelíbí jednotny dodavatel motoru a je to jedno co je to za znacku.Když už to takhle upekli tak to tak berme a uvidíme..možná to bude hodně vyrovnany zavod,dramaticky až do posledni zatacky.Jenže co me nejvic stve je fandení! Vetsinou fandime urcite znacce a pak si najdeme oblibence co ji jezdi.Asi jedinou vyjimkou je Rossi.tomu se fan club nemenil ani kdyz prechazel od Hondy k Yamaze.Opacne to je u Stonera..tomu fandi srandisti od dukny,ale pokud by odesel k jine znacce pochybuji,že se tihle fandove presunou snim.Takže Moto2 tim že motory bude dodavat jedna tovarna nam sebere moznost vybrat si nejen pilota,kteremu chceme fandit,ale hlavne znacku.

teamwhd (74) napsal 11.07.2009 v 09:26

ono zas tahat vývoj motoru a k tomu podvozek a ostatní sežere asi hodně peněz, takhle se může alespoň angažovat víc týmů...nebudem fandit značkám ale týmům no - fabriky asi nemaj zájem do toho sypat, už takhle jim stačí moto GP, WSBK, a ani mi nepřijde že to sou čistokrevný závodní týmy z japonska(yamaha je z itálie, honda z holandska). Žluťáci to maj u p.e asi.

suzagsxf (0) napsal 11.07.2009 v 09:06

zdravím motorkáře a jim podobní,toto seskupení co se chystá mi připadá nějak divně jednotné motory,pneumatiky tak už snad jenom naklonovat řidiče a bude to,vývoj a konkurence zůstane na mrtvém bodě

z.a.j.o.c.h (80) napsal 11.07.2009 v 00:02

na jednu stranu to vypadá na trapnej Honda cup nebo nějaká uplně nesmyslná třída ale na druhou stranu to bude snad nabitý a pude se na to koukat ale to mohli klidně nechat současný dvěpade... jo asi se přesypaly nějaký korunku z konta Hondy na konto Ezpelety a jemu podobnejch

miura (5) napsal 10.07.2009 v 23:41

jednotné motory honda, jak trapné

cz.topinka (3) napsal 10.07.2009 v 23:31

Tak zas na druhou stranu něco novýho..

Venda (33) napsal 10.07.2009 v 22:51

Sou to sunky pomalý ty 600. Bych na ně pustil 600 2T, to by bylo rodeo panečku.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist