Aby řeč nestála – další komentáře k Jerezu

Další názory jedzců MotoGP po testech v Jerezu.

Yamaha Tech3

Byl jsem opravdu vyděšený, když jsem viděl Jamese válet se ve štěrku, protože začátek šampionátu je už velmi brzo“ řekl šéf týmu Hervé Poncharal poté co Toseland hned zpočátku včerejšího testu vysekl ukázkový highsider a trochu si pochroumal kosti v kotníku. V Clinica Mobile jsou ale šikovní (pomohla modrá mutace americké stříbrné pásky) a tak se Toseland mohl vrátit do práce.


James Toseland
Byla to divná situace, stalo se to hrozně rychle a celkem s tím nešlo nic dělat. Jestli to byl stav trati v tom místě? Nevím. Najednou mě začal předbíhat zadek a bylo to. Naštěstí rentgen ukázal že to není nic vážného a tak jsem mohl pokračovat v testech a nakonec byly i dosažené časy docela dobré. To čeho jsme tady dosáhli je pro nás všechny velkým povzbuzením. Teď se jenom musím dát rychle do pořádku abych byl na Katar dobře připravený. Musím říct že se tam opravdu těším, protože je to okruh který znám.
Jamesův týmový parťák Colin Edwards po dohodě s Yamahou a Michelinem vypustil třetí den a odletěl domů dobíjet baterky. Téměř všechny naplánované testy měl totiž dokončené a odpočinek tak dostal přednost před už relativně zbytečným setrváním ve Španělsku.

Fiat Yamaha

Jorge Lorenzo
Zadařilo se, protože třídenní testování jsem dokončil s druhým časem na kvalifikační Michelince. Se závodními to ale tak dobré není. Potřebujeme více rychlosti a přilnavosti. Už není mnoho času, první závod se blíží, ale věřím že s Michelinem najdeme řešení protože všichni tvrdě pracujeme. A už se moc těším na noční Katar.“


Valentino Rossi
Bylo docela chladno a proto podmínky nebyly úplně ideální. Ale celkově jsme tady odvedli dobrou práci. Mám dobrý rytmus a jízdu si užívám. Musíme ještě zapracovat na několika věcech, hlavně na rychlosti na výjezdu ze zatáček které byly dnes trochu horší, protože mě ve vlhku chyběla přilnavost. Hodně jsme se tady naučili o motorce i o gumách, a protože jsem tady nepoužíval svoji nejoblíbenější kvalifikační pneumatiku, věřím že až ji použijeme v Kataru budeme ještě rychlejší.

Kawasaki Racing

John Hopkins
Sice nastoupil k testům a v pondělí dokončil dvacet kol ale bohužel jeho dopolední jízdy v nedělním dešti mu v léčbě moc nepomohly.
Zranění si přivodil na konci ledna během testování na australském Phillip Islandu. Po příliš razantním přidání plynu na výjezdu a následném highsidu si z poloviny odtrhl svalový úpon v třísle levé nohy. Včera se tedy vypravil domů aby se nejdříve podrobil léčbě ultrazvukem.
Doslova tak stojí před závodem – ne se soupeři, ale před závodem s časem. Je totiž otázkou jestli bude stopko fit už na poslední pre-season test v Kataru 28.-29. února, nebo až na úvodní závod 9. března.
Anthony West
V testech jsme se zaměřili hlavně na řízení a povedlo se nám docela dobře nastavit předek, takže jízda je jistější a přesnější. Zkoušeli jsme i nové kvalifikační gumy které jsem nikdy dřív nepoužil a výsledky jsou slibné. Mít na testy delší dobu, byly by časy ještě lepší. Důležité je že máme plán jak ještě doladit nastavení.

 Ducati Marlboro

Marco Meladri
Je to zklamání. Doufal jsem že se věci pohnou správným směrem ale nějak se nedaří. Ani neustálené změny počasí nám nepomáhají. V tuhle chvíli máme velké problémy s nastavením zadku motorky, nedaří se nám najít správnou rovnováhu a proto nemám odvahu tomu pořádně naložit.

 

 

Suzuki Rizla

Po hodně dobrém testu v Sepangu a po tuhém boji v tratí na Phillip Islandu věřili všichni v návrat do popředí během testů v Jerezu. Nakonec to velká sláva nebyla. Loris Capirossi skončil v jednotlivé dny na 11., 7. (BMW Award) a 10. místě, Chris Vermulen 15., 13. a 11.
Příslibem lepších časů nakonec bylo Chrisovo sedmé a Lorisovo osmé místo poslední den v tabulce „na závodních pneumatikách“.

 

 

Repsol Honda

Zatímco Nicky Hayden v pondělí pelášil za nejrychlejším časem okruhu, Dani Pedrosa alespoň začal opět s testováním. A to přestože ruka, kterou si zranil koncem ledna v Austrálii, se neuzdravuje tak rychle jak by si Dani přál a od soboty se její stav nezměnil. Technikům se ale povedlo najít takové nastavení motorky, které v rámci možností snížilo namáhání srůstající kosti a tak se povedlo odtestoval alespoň pár věcí.
Dani Pedrosa
Nemyslím že by ruka byla stoprocentní na poslední testy v Kataru, ale doufán, že bude lepší než je teď. Mám deset dnů na terapii a udělám všechno co půjde abych byl připraven pro testy i pro závod.

LCR Honda

Transformace Randy de Punieta pokračuje. Po svých velmi houpavých výkonech v minulosti ukazuje že dokáže být velmi rychlý a spolehlivý během celého zimního testování. Poslední den v Jerezu byt čtvrtý na kvalifikačních a první na závodních gumách.
Do testů vstupoval s cílem zlepšit především rychlost na kvalifikačních pneumatikách a celý tým je spokojený s výsledky snažení protože se to podařilo. Technici zjistili proč se na rychlejších směsích Randymu nedařilo a jiným nastavením mu umožnili porychlit. Vše se také čím dál víc líbí nový motor který dostaly satelitní týma teprve těsně před Jerezem.

 

 

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist