Nakamoto: Honda nemá zájem na CRT

Boss HRC Shuhei Nakamoto říká, že základní koncept CRT je sice správný, ale zároveň dává jasně najevo, že Honda si rozhodně nepřeje kompletní startovní pole kubatury MotoGP pouze s motocykly CRT.

Diskuze o "Claiming Rule Team" je skoro nekonečná a pokračovala i během testů v Sepangu. Hodně kritiků tohoto nového systému je názoru, že rozdíl mezi motocykly CR a továrními prototypy je příliš velký a že tyto motocykly jsou zde pouze proto, aby vyplnily startovní rošt. A zde jsou konkrétní čísla: V úterý měl Colin Edwards na nejhoršího jezdce s prototypovým motocyklem ztrátu 4.459 sekundy, ve středu pak 2.432 sekundy a na konci testů 2.554 sekundy. Podobné výsledky se daly vyvodit i ze současně probíhajících testů ve Valencii. Boss HRC Shuhei Nakamoto má následující názor: "Koncept CRT je ve své podstatě okay, ale ve Valencii byly časové rozdíly moc velké. Musíme se proto společně zamyslet nad tím, jak tuto mezeru zmenšit."
A viceprezident HRC dále pokračuje: "Dle našich zkušeností u Hondy z testů je náš testovací jezdec Kousuke Akiyoshi na superbikovém motocyklu pouze o jednu sekundu pomalejší než s prototypem o objemu 800 ccm. Ale při testech ve Valencii byl tento rozdíl daleko větší. To se musí změnit a my se nad tím musíme zamyslet. Jsem názoru, že tento velký rozdíl nedělá jen motocykl. Je totiž hrozně těžké a skoro nemožné, aby na motocyklu CRT jel opravdu dobrý pilot. Ale musíme na toto téma diskutovat".
A právě z tohoto pohledu si CEO Dorny Carmelo Ezpeleta přeje na příští rok další snížení nákladů v královské kubatuře. Normální privátní motocykl by neměl dle španělského manažéra stát více než 1.000.000 Euro. Nakamoto sice říká, že Honda je přístupná všem kompromisům, ale na druhé straně nemá žádný zájem na tom, aby kompletní MotoGP jelo dle pravidel CRT: "Hospodářská situace je pro všechny hodně špatná. Z technického a sportovního pohledu předneseme Carmelovi na téma CRT a budoucnosti MotoGP několik návrhů. Ovšem pokud by startovaly pouze týmy CR, tak je to pro Hondu absolutně nezajímavé", uzavřel toto téma v Sepangu Japonec.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist