Tom Lüthi: Jeho tým doposud nenašel náhradníka

Operace švýcarského jezdce Toma Lüthiho sice proběhla úspěšně, ale ex-mistr světa bude potřebovat minimálně 1/3 sezony k úplnému uzdravení. Ovšem sponzoři chtějí vidět loga svých firem na jezdícím motocyklu v televizi a tak se hledá kvalitní náhradník, což ale není vůbec jednoduché.

K mání jsou pouze piloti z CEV nebo z CIV, což pro sponzory není vůbec zajímavé. Původně uvažovaný Marcel Schrötter nabídku už v pátek odmítl a o jediného volného jezdce z Moto2 Brita Gina Reu tým zájem z celkem pochopitelných důvodů nemá, ačkoliv se sám nabízí.

Rea má sice v "české kotlině" Rea hodně příznivců, ale jeho loňské výsledky byly velkým zklamáním. Jezdil sice v ex-mistrovském týmu Fausta Gresiniho, ale na suchu získal během celé sezony pouhých 5 bodů, když dojel 12. ve Valencii a 15. v Jerezu, což je pochopitelně hodně málo. Nepomohlo mu ani mokré třetí místo v Sepangu. A celková 21. pozice v MS-Moto2 hovoří za vše. V podstatě tak u něho následoval stejný propadák jako o rok předtím u Sofuogla.
Ačkoliv optimisté v týmu Interwetten-Paddock hovoří o návratu Toma Lüthiho (26) už pro GP-Jerez, tak reálné vyléčení těžkého zranění jeho ramene je červenec či srpen.

Dle smlouvy s IRTA ovšem nemusí být Lüthi vůbec nahrazen: "Jen v kubatuře MotoGP musí týmy v rozmezí deseti dnů nominovat náhradního jezdce, když se ten stabilní zraní", vysvětluje šéf IRTA Mike Trimby. 

O problémech se sponzorskými logy jsme už psali v úvodu článku, druhý hodně podstatný důvod je ten, že Lüthi je vlastně továrním pilotem švýcarské firmy Suter MMX2 a jeho motocykl po odchodu Marca Marqueze je přednostně zásobován novými updaty. A třetí velmi vážný důvod je eventuální ztráta boxu v paddocku GP.

"Jedeme nyní čtvrtou sezonu v Moto2 a vždy jsme byli s Tomem v MS do pátého místa, takže jsme měli vždy k dispozici box", vysvětluje týmový manažer Interwettenu Terrell Thien a hned dodává: "Pokud ale Toma nikým nenahradíme, tak samozřejmě nezískáme žádné mistrovské body. Rozdělení boxu je pochopitelně dle okruhů a počtu boxu v paddocku různé. Jedno je jisté, pokud nebudeme do Top-10, tak musí být naši mechanici na okruzích jako je Assen, Sachsenring, Misano či Brno, pracovat ve stanu".
"Jelikož se doposud o volné místo zajímali pouze bezejmenní piloti z italského či španělského šampionátu nebo ze seriálu stocků, tak není situace vůbec jednoduchá. Zatím se nevyskytl nikdo, u koho by se dalo předpokládat, že bude pravidelně dojíždět v bodech. Jediný Rea je volný, ten má aspoň výhodu v tom, že zná motocykl Suter z loňského závodění u Gresiniho", říká dále Thien.

Během týdne by měl Dr. Marc Mettler vyslovit první prognozu o nutné době vedoucí k uzdravení Toma Lüthiho.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist