Pešek: Cíl je jasný, Moto2!

Dlouho očekávaná tisková konference v sídle hlavního sponzora Lukáše Peška, tedy České pojišťovny, přinesla na straně jedné hodně podrobný pohled do zákulisí bývalého týmu, na straně druhé nepříliš jasnou budoucnost dalšího závodění Lukáše Peška.

Původně se měla tato tisková konference uskutečnit už minulý týden, ovšem jak Lukáš Pešek, tak i jeho management stále čekali, zda se nenaskytne přece jen nějaká varianta závodění pražského jezdce už ve třech, po sobě jdoucích, zámořských závodech. Žádná nabídka bohužel nepřišla, a tak zatímco Lukáš Pešek zůstal v Praze a zúčastnil se této dnešní TK, tak jeho osobní kouč Miloš Čihák byl už v Japonsku v továrně Moriwaki, aby dojednal závodění na tomto motocyklu pro Lukáše Peška v roce 2011.

Jako první se ujmul slova Lukáš Pešek a mimo jiné také řekl: "O svém nezávodění v Aragónu jsem se vlastně dozvěděl z internetu a potom jsem dostal i mail od pana Matteoniho, že se mnou už dále nepočítá. Jako první důvod uvedl, že můj osobní kouč Miloš Čihák mu překážel v práci v týmu Matteoni Racing a to stejné byl dle Matteoniho i náš specialista na podvozek (jmenuje se Thomaso Noccioli a byl placen z peněz CP - pozn. redakce), takže tým nemohl dobře pracovat. A druhým důvodem byly moje výsledky, ačkoliv nemám ve smlouvě žádný dovětek, že bych musel mít na svém kontě určitý počet bodů, nebo snad nějaké cílové umístění, třeba i během sezóny. A třetím bodem byla dle Matteoniho skutečnost, že jsem v médiích pomlouval tým, což není vůbec pravda. Takže jsem normálně odcestoval do Aragónu a byl připraven závodit. Když jsem ale přišel poprvé do garáže našeho týmu, tak už tam stála moje motorka a na ní se právě přelepovaly jiná startovní čísla, což byl dost šok. Já sám ale žádnou chybu z mé strany nevidím, za tím si plně stojím a platnou smlouvu jsem neporušil!"

Poté se ujmul slova zástupce hlavního sponzora pan Pavel Vokatý a ten celou situaci viděl následovně: "Situace kolem celého projektu "LUKÁŠ PEŠEK" je hodně svízelná, není to totiž o penězích, ale o místech v Moto2. My jsme jako hlavní sponzor zaplatili týmu Matteoni Racing celou požadavanou sponzorskou částku (dle našich informací se jednalo o částku mezi 400 - 450 000 Euro), z toho velkou část už před sezónou - na nákup závodního materiálu - a potom dle splátkového kalendáře doplatili celý zbytek až do konce sezóny. Sám jsem byl nyní v Aragónu jednat s vedením týmu Matteoni a byl jsem velmi překvapen, že tato stáj až těsně před Aragonem zaplatila firmě Moriwaki za Peškův motocykl. Proto také nedodávala firma Moriwaki žádné nové díly! Na základě toho všeho jsme se rozhodli s týmem Matteoni zrušit smlouvu, ačkoliv peníze jsou zaplacené do konce sezóny. Nyní tedy přijdou na řadu naši právníci a zjistí, jak lze vykompenzovat náhrady škody, která vznikla ČP. Zřejmě ani Matteoni totiž nepočítal s tím, že bude Lukáš Pešek ve 2/3 sezóny vyměněn, neboť dle smlouvy mohl být nahrazen pouze v případě zranění a to se naštěstí nestalo.".

O praktikách, jaké vlastně panovaly v italském týmu Matteoni Racing, vypoví snad nejlépe další Peškovo vylíčení situace na dnešní TK: "Jako jediný tým (v Moto2 jezdí současně 6 motocyklů Moriwaki) jsme jeli se stále prvním původním rámem a s vůbec první kyvnou vidlicí. Co se týká nastavení motorky, tak mně ji v týmu schválně přenastavili jinak, abych to neustál já sám a podal jsem výpověď jako první. Já to ale nervově ustál", řekl dnes také Lukáš Pešek, který na otázku co dál, odpověděl: "Svoji budoucnost vidím stále v Moto2, protože to je ta nejlepší a správná kubatura."
 
"Měl jsem i nabídku od nového českého týmu Liberty.cz do superbiků, ale ačkoliv na mě tlačili, tak jsem o tom ani chvíli nepřemýšlel. Byla by to totiž cesta o stupeň dolů!"
, řekl Lukáš Pešek na přímý dotaz našeho serveru www.motorkári.cz a dodal: "Stejně jsem taky mohl dojet ještě letošní sezónu v jednom týmu v kubatuře do 125 ccm, ale nechci se tam vracet, byl by to jasně krok zpátky".

"Jinak se můj život vůbec nezměnil. Nebyl jsem ani na pracáku, nedostal jsem ani žádné odstupné. Prostě čekám, zda zavolá můj manažér (Davide Brivio - pozn. red.) a jsem okamžitě schopen odcestovat na závody a pochopitelně závodit. Svými výsledky v trénincích, když byla motorka v pořádku, jsem jasně dokázal, že mohu pořád jezdit ve špici. Bude hodně těžké ještě letos dostat příležitost, ale doufám, že poslední dva závody v Evropě pojedu a nejlepší by bylo, kdyby to už vyšlo za můj nový tým na sezónu 2011. Ovšem musí to být tým s dobrým technickým zázemím a s přehlednými finančními možnostmi", uzavřel celou nepříjemnou záležitost Lukáš Pešek.  

"Tato sezóna měla být zlomová v otázce další podpory ČP v projektu "LUKÁŠ PEŠEK". Bohužel se ji nepodařilo dokončit do konce a tak vše musíme přehodnotit a také momentálně jednáme, zda ČP bude podporovat Lukáše Peška i příští rok. V každém případě, ačkoliv jsme už letos týmu Matteoni vše zaplatili do úplného konce sezóny a budeme tedy zpětně tyto peníze vymáhat, tak jsme schopni spolufinancovat eventuální jeho další starty v Moto2 v této sezóně", řekl na závěr dnešní TK Pavel Vokatý.

Zda se tedy ještě letos potkají na startu Moto2 Karel Abraham a Lukáš Pešek (na snímku z letošní brněnské Grand Prix přeje Abaja - pro zranění zde nestartoval - Lukinovi do závodu jen to nej, nej, nej!) se dá těžko odhadnout...V každém případě popřejme Lukášovi za celou redakci, aby brzy našel on a jeho management tu správnou stáj s kvalitním technickým vybavením a především s dostatkem peněz.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):



TOPlist