Od roku 2013 bez jednotných motorů?

Kubatura Moto2 by mohla v roce 2013 startovat v šampionátu MS s více značkami motorů místo dosavadních jednotných motorů Honda.

Pokud má snad nová kubatura Moto2 nějakou chybu, tak je to skutečnost, že se stále závodí s jednotnými motory a někteří ji nazývají jako Honda-Cup. Na straně druhé jsou zde k vidění skvělé závody a opravdoví jezdečtí talenti se prosazují. Ovšem ten trpký nádech Honda-Cup by se mohl od roku 2013 změnit. Aktuální reglement končí po sezóně 2012 a v platnost vejdou nová pravidla. Jedním z nich by mohlo být povolení více dodavatelů motorů. 

Dle technického ředitele FIM Mike Webba to s největší pravděpodobností vypadá na to, že bude povolena větší volnost v otázce motorů, dokonce s různým počtem válců, ovšem s tím, že se budou muset používat i nadále motory stejné konstrukce jako doposud: "Podmínka Dorny je jasná, závody musí zůstat stále hodně napínavé a nesmí se zvednout cena motorů. Pokud se nám to podaří, tak budeme mít závodní sérii s více značkami motorů", řekl Webb.
Jistě mohou být použity i jiné možnosti nového reglementu, může ale vše zůstat tak jako doposud, mohou být také povoleny prototypy, ovšem to je víceméně nepravděpodobné z cenových důvodů. "Rozhodně nechceme dopustit nějaké nezdravé zvyšování cen mezi jednotlivými dodavateli motorů. Pokud se objeví více továren, tak se najdou i nové sponzorské cesty a do hry mohou vstoupit značkoví zástupci v jednotlivých zemích".

Na straně druhé existuje nebezpečí, že se zvýší ceny podvozků, neboť rámy se budou muset přizpůsobit různým motoůrm: "Jednáme nyní s týmy a s dodavateli šasí. Začátkem příštího roku se musíme rozhodnout", řekl závěrem technický ředitel Mike Webb.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist