Medailon: Francesco Bagnaia čekal na titul mistra světa šest let

Francesco Bagnaia se díky svým letošním konzistentním výsledkům stal mistrem světa. Jednadvacetiletý Ital dosáhl na titul ve světovém šampionátu vůbec poprvé, v Moto3 se mu ho získat nepodařilo. O to větší měl dnes už bývalý člen Sky Racing týmu radost. Jak po Velké ceně Malajsie přiznal, už v předposledním kole závodu křičel štěstím do helmy.

Francesco Bagnaia se narodil před jednadvaceti lety v italském Turíně. Už jako malému mu jeho sestra dala přezdívku "Pecco", která se brzy uchytila také mezi jeho přáteli a později i v mistrovství světa silničních motocyklů.

Italského pilota přivedl k motorkám jeho otec, který se společně s jeho strýcem účastnil šampionátu amatérů. Když bylo Francescu Bagnaiovi šest, dostal k Vánocům motokrosovou motorku 50 cc Beta, na které začal poblíž svého rodného domu trénovat. Závodní stroj si poprvé vyzkoušel o dvě léta později, když začal závodit v italském minimotu.

V roce 2009 si v šampionátu dojel pro druhé místo, v jeho evropské obdobě pak skončil dokonce první. Věděl však, že pokud chce v motosportu něčeho dosáhnout, musí začít své aktivity pomalu soustředit do Španělska. A tak, zatímco žil stále v italském Chivassu, často cestoval do Středomoří, kde se účastnil soutěží Catalan Championship a Mediterranean Championship.

V sezóně 2011 pak zkusil své štěstí ve španělském juniorském šampionátu CEV, v němž ve dvou následujících letech obsadil celkové třetí místo. Jeho úspěchy nezůstaly v jeho rodné zemi bez povšimnutí, a tak mu Italská motocyklová federace nabídla vstup do mistrovství světa do Moto3. Zároveň se stal Francesco Bagnaia členem akademie Valentina Rossiho, která podporuje mladé talenty.

Vstup do Moto3 neproběhl Bagnaiových představ

První rok v Moto3 byl pro italského jezdce velkým zklamáním. V sedmnácti závodech nezískal ani jeden bod a jeho nejlepším umístěním v sezóně byla 16. pozice ze Sepangu. V následujícím roce však přestoupil k týmu Sky Racing a po boku svého týmového kolegy Romana Fenatiho se začal zlepšovat. Během prvních sedmi závodů skončil pětkrát mezi pěti nejlepšími a zdálo se, že jej čeká slibná sezóna. Jenže pak upadl v Assenu, vynechal kvůli zranění zápěstí nejen tamní závod, ale i ten následující v Sachsenringu, a do předešlé formy už se dokázat nedostal. Rok tak zakončil s 50 body na 16. příčce.

Pro své debutové pódium v mistrovství světa si Pecco dojel až ve své třetí sezóně v Moto3, když skončil ve Francii na třetím místě. Poprvé pak zvítězil v roce 2016 v holandském Assenu a stal se tak historicky prvním jezdcem, který si na motocyklu značky Mahindra dojel pro zlato. Druhé pak vybojoval v Malajsii a vyhrál tak sázku uzavřenou s Ginem Borsoiem o možnost vyzkoušet si Ducati Desmosedici.

„Vsadili jsme se začátkem sezony, myslím, že v Argentině nebo Texasu. Byl jsem v boxu týmu MotoGP společně s Jorge Martinem. Seděl jsem v sedle Lavertyho motorky a Martinovi řekl, že bych ji moc rád vyzkoušel. Gino Borsoi byl v garáži a slyšel, co jsem řekl. Přišel za mnou a řekl mi, že pokud letos vyhraji dva závody, můžu si tuto Ducati vyzkoušet v posezonním testu ve Valencii,“ prozradil Ital.

 

V roce 2017 už se Francesco Bagnaia představil ve třídě Moto2, kde stejně jako v letošním roce závodil za tým SKY Racing VR46. Už ve svém čtvrtém závodě projel cílem jako druhý v pořadí, v sezóně 2017 pak nasbíral ještě další tři umístění na stupních vítězů, se 174 body na kontě skončil v celkovém součtu pátý a vysloužil si ocenění pro nejlepšího nováčka v Moto2.

Rok 2018 byl pak pro jednadvacetiletého Itala přímo snový. Hned v úvodním závodě v Kataru si dojel pro své premiérové vítězství v kubatuře do 600 ccm a další první místa na sebe nenechala dlouho čekat. Celkem jich Francesco Bagnaia v osmnácti Velkých cenách nasbíral osm, jedenkrát skončil druhý a třikrát třetí. Titul si zajistil už v předposlední Grand Prix sezóny, která se jela v Malajsii, a v konečném součtu dokončil sezónu s náskokem 9 bodů na druhého Miguela Oliveiru.

„Je pro mě těžké najít vhodná slova. Jsme mistři světa. Cítím se neuvěřitelně. Posledních deset kol pro mě bylo velmi obtížných, v tom předposledním jsem dokonce začal brečet a křičet do své helmy,“ popsal své pocity radosti Francesco Bagnaia krátce po malajském závodě.

V příští sezóně se Francesco Bagnaia představí v MotoGP, kde se stane týmovým kolegou Jacka Millera v týmu Pramac Racing.

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
SPIJKER přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist