Di Meglio o svém vyhazovu

Dřívější mistr světa kubatury do 125 ccm Mike di Meglio ztratil své závodní místo v týmu Speed Master, neboť jeho tým chtěl nakonec víc peněz, než dokázal dát Francouz vůbec dohromady.

Motocyklový sport je drahou záležitostí. Kdo chce jezdit MS, tak musí většinou přinést pěknou sumičku v Eurech. Mistrovství samotné pak je doménou především Španělů či Italů. Krátce před závodním víkendem na Sachsenringu ztratil svou závodní "sedačku" Mike di Meglio.
Místo něho jel závod Grand Prix Německa za tým Speed Master Ital Alessandro Andreozzi. Di Meglio je mistrem světa kubatury do 125 ccm z roku 2008 a přesto musí, pokud chce závodit, přinést do týmu peníze. A na základě problému s budgetem byl v týmu vyměněn. Na své webové stránce vysvětluje ex-mistr světa proč tomu tak bylo: "Potom, co jsem o sobě četl různé články, tak jsem se rozhodl napsat pravdu, tedy jak tomu opravdu bylo. V zimě jsem se dohodl se svým týmem na určité částce. Oni mně však neposlali žádnou smlouvu, ačkoliv jsem ji několikrát vyžadoval. Od prvního závodu v Kataru však tým částku postupně ztrojnásobil, což mě přivedlo do hodně těžké situace. Snažil jsem se sice najít další sponzory, ale to se mně nepodařilo. Proto mně tým oznámil mailem, že mě vymění za jiného pilota s větším budgetem. Byl jsem rovněž na Sachsenringu a mluvil jsem i s jinými týmy. Mám různé možnosti a kontakty a doufám, že v Mugellu pojedu".

Jeho náhradník Andreozzi na Sachsenringu spadl po šesti kolech a v závodě už dál nepokračoval. Ovšem ani Megliova doposavadní sezóna nebyla moc úspěšná, po 7. místě v Kataru to trvalo až do Assenu, aby získal Francouz opět body.

Finanční problémy jsou v mistrovství světa, tedy s výjimkou Toptýmů, na denním pořádku.
Například Claudio Corti přes velmi solidní výsledky vůbec neví, zda dokončí letošní sezónu.

Anthony West měl ostatně jet za stejný tým Speed Master v kubatuře MotoGP, ale populární Australan nedokázal zhromáždit potřebný obnos a naráz se ocitl na ulici. Na poslední chvíli pak dostal šanci v týmu QMMF pro kubaturu Moto2 místo svého krajana Damiena Cudlina. Také Rookie MotoGP Yonny Hernandez měl v zimě hodně problémů získat potřebný obnos pro své závodění.

V současné době je bez motocyklu i německý ex-mistr Evropy Marcel Schrötter, který skončil v  týmu Mahindra, kde ho nahradí italský jezdec Riccardo Moretti - pokud to tedy schválí IRTA - aktuálně druhý jezdec CIV v kubatuře do 125 ccm a právě na dvoutaktním motocyklu Mahindra.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist