S Jakubem Kornfeilem po úvodních šesti Grand Prix

Český motocyklový závodník Jakub Kornfeil jede v mistrovství světa šestou kompletní sezonu a letos je to s týmem Drive M7 SIC Racing. Po šesti závodech je Kornfeil průběžně patnáctý a na svém kontě má sedmnáct bodů. Bohužel úvodních šest závodů bylo také o pořádné smůle. Všichni věří, že různých nepříjemností už bylo letos víc jak dost a teď už to bude jen o tom, jak zajet co nejlepší výsledek.

S Jakubem Kornfeilem po úvodních šesti Grand Prix

Dřív než Jakub Kornfeil zamířil do Barcelony, hovořili jsme o posledních šesti závodech, šesti závodních víkendech, které pro českého závodníka nebyly snadné. S týmem ale dokázal zmobilizovat síly a od prvního evropského závodu v Jerezu už zpravidla bojuje s nejlepšími jezdci Moto3, což jasně potvrdil naposledy v Mugellu, kde byl jedním z jezdců, kteří jeli ve vedení závodu. Bohužel po kontaktu mezi jezdci před sebou musel vyjet mimo dráhu a z umístění na předních pozicích bylo nebodované šestnácté místo.

Naposledy jsme spolu mluvili v březnu ohledně předsezonní přípravy, dnes už máte za sebou úvodní porci šesti Grand Prix. Vezmeme-li to popořadě tak hned na úvod, jak se vám spolupracuje s novým týmem?
Jakub Kornfeil: „Tak musím říct, že kluci jsou vlastně noví, protože loni byli v Moto2 a to je o něčem jiném. Takže se postupně učí, naslouchají mi a nedělají vůbec žádné chyby, což je opravdu super věc. Máme za sebou šest závodů a je vidět podstatný posun dopředu. Ze začátku to třeba tak nevypadalo, ale teď jsme pokročili, osobně jsem spokojený a už se těším na Barcelonu.“

Jste členem malajského týmu, je tam nějaká změna v přístupu ve srovnání s tím, co jste zažil doposud ve své kariéře?
Jakub Kornfeil: „Malajský tým to sice je, ale není tam až na týmového kolegu a majitele samozřejmě žádný jiný Malajec. Přímo můj tým vlastně tvoří jeden Holanďan, dva Angličané a jeden Francouz s tím, že manažer celého týmu je ze Švédska.“

Přípravu na novou sezonu jste až na oficiální test v Jerezu absolvoval v Malajsii. V Jerezu pak ale v průběhu celého testu pršelo. Skutečné rozložení sil tak šlo vlastně zjistit až během úvodního víkendu sezony v Kataru?
Jakub Kornfeil: „Celou dobu jsme testovali v Malajsii, kde bylo obrovské vedro. Pak jsme se vrátili do Evropy, řekněme do normálních podmínek, a motorka začala fungovat úplně jinak. Navíc nám tam po prvním dnu KTM vzala motorky a na rámech u všech provedli modifikace. Data, která jsme do té doby získali testováním tím pádem nebyla k ničemu a do Kataru jsme odjížděli s tím, že máme komplet nový tým a vůbec žádná data. V Kataru navíc nastal problém se spojkou, takže to byl celkem dost těžký start do sezony.“

V Kataru nevyšla kvalifikace, nedařilo se v tomto směru ani v Texasu a devatenáctá pozice na startu nebylo nic s čím byste byl spokojený také v Jerezu. Přitom to loni v úvodních podnicích vypadalo úplně jinak, protože tam to byla zpravidla druhá řada nebo v Itálii dokonce první. Čím si to vysvětlujete?
Jakub Kornfeil: „Jak už jsem říkal, ze začátku sezony nám motorka nefungovala tak jak by měla. Celkem dlouho nám trvalo než jsme se s tím naučili pracovat a když jsme pak letěli do Argentiny, řekli jsme si, že s tím už musíme něco udělat. Zaměřili jsme se na rám, který byl měkký, motorka nedržela stopu a nedokázal jsem jít na brzdy tak, jak bych chtěl. Všechno to bylo špatně. Pak jsme si sedli a řekli si, že se musíme od něčeho odpíchnout a skutečně po Argentině už to začalo jít směrem, kterým jsme potřebovali. V Jerezu jsem už bojoval s Fenatim, v Le Mans jsme taky byli silní, bohužel do závodu jsme to neudělali tak jak bychom chtěli a předek moc nefungoval. Ale teď naposledy v Mugellu to už byla jedna báseň a šlo tam dojet hodně vysoko.“

V Kataru jste musel mimo dráhu, když před vámi spadl jeden ze soupeřů, to samé teď naposledy v Itálii a k tomu sestřelení Japoncem Onem v Jerezu. Na to, že je odjeto jen šest závodů, celkem dost smůly. Takové věci asi ovlivnit nejdou, myslím tím se jim vyhnout?
Jakub Kornfeil: „Takové už je závodění. Člověk tam nejede sám, ale s ním dalších řekněme třiatřicet závodníků a takové věci se prostě stávají. Ano jsou jezdci, kterým se to nestane jak je rok dlouhý nebo třeba vůbec, pak jsou takoví jako já, kterým se to stává běžně. Člověk to musí hodit za hlavu a závodit dál, jinak to ani nejde.“

V Itálii jste vedl závodní pole, bojoval o pozice na stupních vítězů a ukázal, že to prostě jde. Dá se říct, že to byl prozatím ten nejlepší závod roku?
Jakub Kornfeil: „Myslím, že letos určitě ano. Motorka fungovala parádně, jeli jsme vpředu, nějakou dobu ve vedení, takže určitě, Mugello je letos zatím nejlepším závodem. Samozřejmě až na ten konec, protože ten už tak dobrý nebyl.“

V letošním roce to bude znovu o prodloužení smlouvy na novou sezonu. Uvažujete už třeba nad přestupem do Moto2 nebo je to víc otázka nějaké kvalitní nabídky ať z té či oné strany?
Jakub Kornfeil: „Určitě je to o kvalitní nabídce. Uvidíme. Sezona je ještě stále dost dlouhá, máme před sebou nějakých dvanáct závodů, takže v této chvíli jsme s nikým ani nemluvili, protože je na to moc brzdy. Všechno je otevřené. Teď potřebujeme závodit a dosáhnout na dobré výsledky.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist