S Jakubem Kornfeilem o dosavadním průběhu sezony

Jezdec z Rohatce u Hodonína jede v letošním roce třetí kompletní sezonu v motocyklovém mistrovství světa a po úvodních závodech můžeme vidět, že má na to, aby pravidelně bojoval v první desítce a nejen to. V této chvíli není z jeho pohledu nereálné ani umístění na stupních vítězů.

Jakub Kornfeil zahájil sezonu společně s týmem Redox-Ongetta-Centro Seta a novým čtyřdobým motocyklem Honda. Průběh testů ale nebyl vůbec jednoduchý a už to vypadalo, že s přechodem na těžší čtvrtlitr má český jezdec problémy. Těsně před startem sezony tým vyměnil japonský podvozek za britskou značku FTR a karta se začala obracet.

V Kataru to byl sice jeden bod za patnácté místo, ale vzhledem k okolnostem rozhodně krok vpřed. Už další víkend byl na jihu Španělska Jakub Kornfeil v tréninku čtvrtý a v kvalifikaci pátý. Co se stalo v období, které tyto dvě Grand Prix dělilo? „Vlastně nic. Tam šlo jen o to, že v Jerezu panovaly naprosto jiné podmínky než tomu bylo v Kataru,“ uvedl v rozhovoru pro motorkáře.cz Jakub Kornfeil.
„Bylo tam proměnlivé počasí. Jednou svítilo sluníčko, pak zase pršelo, takže trať nikdy nebyla stoprocentně suchá ani mokrá. Tyto podmínky mi vyhovovaly a s tím, že se mi daří velmi rychle načíst novou trať, už po prvním výjezdu zhruba vím, jak to na dráze vypadá a jakou mám zvolit ideální stopu. To mi vyhovuje a proto jsem zaznamenal tyto výsledky.“

Po startu z páté pozice, která je do této chvíle Kornfeilovým nejlepším kvalifikačním výsledkem v mistrovství světa, český jezdec předvedl, že pokud má tuto příležitost, dokáže v závodu bojovat o přední příčky. Bohužel v době kdy vedl závodní pole mu motorka podklouzla na mokrém asfaltu, což se jezdci FTR/Hondy podařilo ustát, ale při návratu zpět na dráhu následoval pád na umělém trávníku. Jaký byl závod v Jerezu? „Závod v Jerezu ... tak na špici to bylo hodně těžké, protože v této pozici jsem zatím v mistrovství nikdy nejel. Říkal jsem si, že musím zůstat v klidu, zachovat si chladnou hlavu a hlavně nezmatkovat.“
„To jsem také udělal, ale bohužel jsem nevěděl, že jsme si už vytvořili určitý náskok před třetím v pořadí a myslel si, že kluci jedou těsně za mnou. Snažil jsem se vedoucí skupinku vést, protože jsem se obával jedné věci a to, že mě předjede jeden, pak druhý a nebude to prostě dobré. Na konci třetího kola jsem šel před Oliveiru a pak se stalo to, že jsem se dostal asi metr z ideální stopy. Ta poslední zatáčka byla vůbec hodně mokrá, protože ani ta ideální stopa nebyla úplně suchá. I přesto, že jsem tam nedal moc plynu, tak mě to vykoplo, což se mi podařilo ustát. Pak ale přišla ta nešťastná umělá tráva, která je neuvěřitelně kluzká.“

S odstupem času, jaká by byla Vaše strategie? „Kdybych věděl, že mám v té době už před třetím Cortesem náskok kolem dvou vteřin, tak bych se zavěsil za Oliveiru a čekal na vhodný okamžik, kdy tu chybu třeba udělá on. Prostě bych zvolil úplně jinou taktiku, ale to jsem nevěděl a to byl onen kámen úrazu,“ uvedl Jakub Kornfeil, kterému chybělo jen pár metrů k tomu, aby projel cílovou rovinkou a zjistil, jak daleko za ním Sandro Cortese jede.
Při pohledu na výsledkové listiny maximálních rychlostí kubatury Moto3 vidíme, že první desítce dominují především stroje KTM nebo Kalex/KTM. Třeba Maverick Viñales po závodu v Portugalsku uvedl, že rozdíl mezi KTM a ostatními je stále příliš velký. Jak to vidíte vy? „Já můžu jen Maverickova slova potvrdit, protože je to tak a momentálně je KTM na top speedu úplně někde jinde. FTR má možná o něco lepší rám než KTM, protože KTM má ten rám o trošku těžší, ale co se týče maximální rychlosti, tak to je KTM opravdu někde jinde.“

Zatím poslední závod světového šampionátu se odehrál na pobřeží Atlantického oceánu v Portugalsku. Časy v tréninkových jízdách kolem první desítky, kvalifikace s jedenáctým časem, ale v samotném závodu technické problémy s řazením a nakonec body za desáté místo v cíli. Jak jste byl spokojen s výkonem v Estorilu? „Myslím, že s výkonem bych mohl být spokojený až na ten závod,“ pokračoval Jakub Kornfeil. „Tam se nám bohužel stalo to, co se stalo a za to nikdo nemůže. Nemůžou za to mechanici a nemůžu za to ani já. Myslím, že kdyby tam motorka fungovala, tak jsem klidně mohl jet ve vedoucí skupince. Jenže už ve čtvrtém kole mě bolela noha od toho, jak jsem tam musel ty kvalty na sílu kopat, takže to nebylo jednoduché.“
Po třech úvodních závodech sezony máte sedm bodů a v průběžném hodnocení jste šestnáctý. Nicméně na základě vašich celkových výkonů tento bodový stav není skutečným obrazem potenciálu, který v letošním ročníku máte. Jak jste s dosavadním vývojem spokojený? „Co se týče bodů, tak to jsem maximálně nespokojený. Nicméně s vědomím, že máme na to, že dokážeme bojovat o nejvyšší příčky, tak s tím jsem naopak maximálně spokojený. To jsme si dokázali v Kataru, Jerezu a teď v úvodních kolech také v Estorilu. Pokud se mi bude dařit pravidelně bodovat, tak si myslím, že to v závěru roku může být na solidní umístění.“

O víkendu je na programu Velká cena Francie, čtvrté kolo sezony 2012 na okruhu Bugatti nedaleko Le Mans. „Pokaždé je tam spousta fanoušků, vytvářejí skvělou atmosféru a moc dobře se při tom závodí. Samotný okruh není vůbec špatný, mě docela sedí a pro motorky Moto3 může být hodně zajímavý. Je to poměrně zvláštní trať, každá zatáčka je vlastně jiná, rovinky stejně tak, něco je do kopce něco zase z kopce, takže ji určitě můžeme zařadit mezi ty technické tratě,“ řekl závěrem Jakub Kornfeil, jezdec kubatury Moto3 v barvách stáje Redox-Ongetta-Centro Seta.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist