Motorka na vodu

Prasklý šroub v polovině dnešní kvalifikace nejnižší motocyklové kubatury, v níž se zítra ve Valencií bude rozhodovat o posledním letošním titulu mistra světa, zhatil snahu Jakuba Kornfeila o nejlepší kvalifikační výsledek v sezóně 2010.

Až z dvacáté příčky startovního roštu odstartuje Jakub Kornfeila do závěrečného závodu své první kompletní sezóny. Na závěr nováčka čeká velmi těžká bitva a prokousávání se polem soupeřů za dalším bodovým výsledkem.


Jakub Kornfeil:
„Včerejší výsledky opravdu nestály za nic moc. Změnili jsme něco na nastavení a i já sám jsem od prvního kola dnešního ranního tréninku věděl, že to bude podstatně lepší. Motorka seděla tak jak měla, i výkonově jela dobře a nijak mi nevadilo, že jsem byl dvacátý, protože na první patnáctku jsem ztrácel úplné nic. Věřil jsem si tak i do kvalifikace a už od jejího prvního kola jsem začal jet ve velmi rychlém a pro mne pohodovém tempu a byl jsem tak stále okolo 10 -12.místa. Bez jakýchkoliv problémů jsem se dokázal udržet zcela běžně lepších a zkušenějších soupeřů a v jejich závěsu zajet i čas 1.42,7 sek., tehdy jsem ovšem ještě netušil, že je to moje poslední rychlé kolo v kvalifikaci. Vzápětí jsem se rozhodl, že přidám ještě další rychlé za Švýcarem Krummenacherem. Možná by se to i podařilo, protože rozjeté bylo až po třetí mezičas dobře, nicméně při výjezdu na cíl jsem si všiml, že mi stříká voda z pravé strany motocyklu. Zprvu jsem si myslel, že mám prasklý chladič, nestačil jsem v tom kalupu ani zahnout do boxů, nicméně na konci rovinky, kterou jsem projel na neutrál setrvačností , jsem pak následně motocykl odstavil a po dosti metrech tlačení si pro ni mechanici doběhli. Zjistili, že praskl jeden ze šroubů na válci a přes jednu z prasklých přepážek se dostala voda až k samotnému pístu. Snažili se to s maximálním nasazením spravit, motocykl se však již natočit nepodařilo. I přes krátký čas na trati jsem se svým výkonem spokojený, protože jsem nejen sobě, ale i ostatním dokázal, že dokážu jet s těmi rychlejšími. Mrzí mne, že jsem nezajel lepší čas třeba dříve, protože stát na gridu vepředu by bylo jistě výhodou. Zítra mi tak nezbývá než to tam od prvního a druhého kola zkusit „poslat“, protože s těmi rychlejšími se jet dá a stále je ještě o co bojovat.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist