Den plný sedmiček

…. je už za námi. K nejdelšímu letošnímu vytrvalostnímu závodu silničních motocyklů, který na našem území uskutečnil a uskuteční nastoupilo celkem 27 dvou a vícečlenných týmů.

Dopředu byla avizována účast předních českých jezdců. Dorazili všichni, tj. jak Kuba Smrž, tak Matěj Smrž, Ondra Ježek, Michal Salač, avšak ani jeden z nich nakonec k závodu nenastoupil, vzhledem k jejich týmovým závazkům. Dorazilo i kompletní složení Montáže Brož Racing teamu, tedy Jirka Brož, Karel Pešek, Jirka Klejch a Michal Chalupa. Nemohli se objevit jen Lukáš Pešek se svým osobním koučem Milošem Čihákem, protože ti byli na testech v Aragonu. Do závodu nastoupil i tým BMW INVELT, který startoval ve složení Michal Filla, Ivo Duchoň a Michal Šembera. Když už bratři Smržové nestartovali, ujal se tedy Jakub role startéra závodu a o jedenácté vyslal zeleným praporkem všechny jezdce ke strojům.
Když už jsme byli u týmu BMW INVELT, ač kluci pojali závod především jako test, určitě je mrzelo, že hned v úvodu museli řešit problém s chybějícím transpondérem, kvůli kterému startovali z boxů a když v zápětí přijel Ivík Duchoň na odtahu s tím, že motor už prostě asi točit nebude, bylo i po nadějích na nějaké zářivé umístění. Trochu smůla, ale hlavním cílem bylo bavit sebe i ostatní, a tak ani s mnoha desítkami kol ztráty závod nevzdávali.
Od prvních kol byl na čele tým Montáže Brož Racing #166, za který rozjížděl a to velmi svižně Michal Chalupa, druzí byli po dvaceti odjetých kolech kluci ze Zebra Racing Teamu #21, kteří taktéž jako #166 sedlali supersporty. Dále pak byli litry týmů Rdmoto ATOM DA Racing #49, ČMN Vlčáci #74, Moto Robert #4, MECHANIK TOYS #131, Vangelas.com #72, MPT Racing Team #83, BHR Racing Team Karviná #76 a coby desátí jeli Yasukam #1, kteří byli na svém prvním letošním CECu a docela se jim dařilo hned od úvodu držet krok.
Po dvaceti odjetých kolech byla situace na čele dost vyrovnaná, o tom hovoří i fakt, že první tým Montáže Brož Racing #166 dělilo od osmého #83 MPT Racing Teamu pouhých sedmadvacet vteřin. Což je po téměř čtyřiceti minutách závodu dost málo.

V úvodu došlo i k několika pádům, no i když v jiných závodech by se to za úvod považovat nedalo, ale druhá hodina, to bylo ještě spousta kol před námi. Takže na výjezdu z předposlední levé dostal highsider jezdec týmu #44 SBC Supersport, který se v té době pohyboval na jedenadvacáté pozici celkově a na čtvrté v EC SSP (Elit Cup Supersport).

Motorka zůstala na obrubníku a tak již podruhé vyjížděl na trať závodu safety car, který trošku zakarbanil s jezdeckým polem. Protože jak to bývá, kdo najede v nesprávnou chvíli ke střídání, může tím ztratit i celé kolo. Když sbírali na odtah #44, dovezli dalšího padlého, byl to jezdec Zebra Racing Teamu #21 Tomáš Skýva, který se toho času stále pohyboval na špici celkového pořadí. Jeho pád tak znamenal nejen lehčí zranění, ale také propad na konec druhé dvacítky celkového hodnocení závodu a až třetí místo v kategorii. Tým SBC Supersport se tak stal poté, co v zápětí po předání transpondéru havaroval druhý jeho jezdec, prvním z těch, kteří nedokončili závod.
Po pádech z úvodu se dalo očekávat, že při takovém extrémním vypětí, jaké takto dlouhý závod přináší, by se padalo dál, ale středová pasáž závodu, tj. od třetí až do šesté hodiny, přinesla skvělé kroužení bez pádů, spíše jen pár technických problémů. Jedním z nich byla například problémová spojka Suzuki jezdce Vláda Kady z týmu #212 VT Racing, kteří jeli mimochodem celý závod ve dvou a nebo problémy týmu #333 Café Racer. Těm se k pádům přidaly i technické problémy, kdy prý samovolně létal po boxu i jeden „ustřižený“ šroub a když jim v šesté hodině závodu zase jeden ze členů jejich závodní sqadry ustlal, museli asi hodně těžko sbírat síly k dokončení závodu, ale našli je a tak mohli závod dokončit. Jako jedenadvacátí celkově a sedmí ve své kategorii EC Superbike.
Po pěti hodinách, tedy ve chvíli, kdy už normálně mají týmy po vyhlášení a balí věci, byly názory v týmech asi takovéto:
Zebra Racing #21, Josef Pončík: Tomáš dostal highsider, tak nás to trošku zbrzdilo. Je problém to dohánět zpátky. Kluci vymysleli, že když mi to nejvíc jde, mohl bych jezdit trochu víc a tak budu stahovat, uvidíme jaké z toho bude umístění. Zatím jsem odjezdil 85 kol, třikrát 50 minut, takže ještě jednu padesátku a k tomu kratší dojezd, tak nějak bych to viděl. Je to jako bych rubal v dole den v kuse, už se na tu motorku zase tolik netěším, ale nějak to budeme muset odjezdit.

Vangelas.com #72, Petr Valent: Už jsme z toho vyřízení, hlavy se nám zatím nemotají, ale asi brzy budou, neb jezdíme pořád dokola. Výsledky radši nesledujem protože to by mohlo špatně skončit. Čekáme na tu sedmou hodinu a pak se ukáže kdo z koho. Vypadá to na bramboru a ta by se nám nelíbila.

BHR Racing Team Karviná #76, Přemek Glinz: Jsme zatím druzí a máme pořád nějaké technické problémy. Nefunguje rychlořazení, občas elektronika, ale snad už to nějak doklepeme. Hlavně to ve zdraví dojet. Je to vyčerpávající, nejsme na to zvyklí a můžeme být rádi že není takové horko. Holt jsme amatéři

Na Pohodu #27, Jiří Frkal: …únava. (leží v boxu na lehátku) Nechali mě jezdit přes hodinu dvacet v trhnu. Jedeme v pohodě, nepadáme, držíme prostředek pole a jedeme dle možností. Ve smyslu názvu našeho týmu, prostě na pohodu a snad dojedeme. Ještě jednou se vydám na trať, ale už jsem si nechal nalít míň benzínu, víc jak hodinu už nejedu.

Yasukam #1, Mojmír Muzikář: Odstartovali jsme vcelku dobře z dvanácté pozice, i když jsem trošku propadli, protože motorka nechtěla chytnout. Pohybujeme se kolem pátého místa celkově a v naší kategorii Elit Cupu jsme snad i na bedně. Závod bude ještě dlouhej, takže ještě uvidíme. Je dobře, že se míň padá, ze začátku bylo hodně pádů a doufejme, že to dobře dopadne. Závod je super, je to ojedinělá věc a určitě má svoje kouzlo.

Moto Robert #4, Petr Pastor: Před začátkem jsme si řekli že pojedeme v klidu a umístění začneme řešit až v posledních dvou hodinách. Hlavní je sebou neplácnout. Vždycky jedeme hlavně abychom dojeli a tak rozhodně nebudeme měnit taktiku. Takhle dlouhý závod je super, škoda že se nejede osmihodinovka. Takhle jednou dvakrát do roka to beru, ale víc zase ne.

Rdmoto Atom DA Racing #49, Lubomír Doupal: Počasí krásné, jedeme v klidu a jsme první v našem hodnocení EC SBK. Jen nám odešla jedna převodovka. Je důležitý že se moc nepadá, to tu atmosféru v závodě určitě zlepšuje. Hlavní je dojet v pořádku do cíle.

ČMN Vlčáci #74, David Valenta: Už jsem se bál že se letos za Vlčáky nesvezu, vodu nemám rád a ono pršelo pořád. Doufali jsme že nám to dneska půjde líp, jede se o dvojnásobný body a tak jsme chtěli být co nejvýš. Jiným na tom výsledku asi záleží víc a tak si zase přibrali statné posily. Děláme to pro zábavu a tak to i doděláme.

Petr Holanec: Máme tady na testování vychytávky od mylaps.com, vylepšený laptimer a tak teď dobře víme, že na tom nejsme moc dobře…

Montáže Brož Racing Team # 166, Jiří Brož: Jsme sice první, ale dochází nám benzín a gumy, navíc docházejí i síly… už to začíná bejt nějaký dlouhý, na to nejsme zvyklí. Je tu docela dost rychlých týmů, jedou dobrý časy. Závod je to fakt pěknej, jen chybí trošku větší účast, ještě pár týmů by to chtělo. Pěkně jsme tady v rámci závodu potestovali, a tak věřím že to pro nás bude při MČR jenom plus.

MBW Rikimoto #222, Martin Frank: Jede se pěkně, start se moc nevydařil a ani ta kvalifikace nebyla taková jako měla být. Teď se nám daří trápit soupeře, tak je to pěkný. S Milanem Murgašem bychom klidně jeli i čtyřiadvacítku kdyby se jela. To je pro nás prostě sen, ať si pořádně zajezdíme.

Cíl závodu nakonec po sedmi hodinách neviděly pouze dvě sestavy, tu první #44 jsem již avizoval a přibyl k ní tým BMW INVELT #91, který od počátku kroužil s obrovskou ztrátou a kluci to nakonec vydrželi až do konce šesté hodiny.

V poháru Elit Superbike zvítězili Rdmoto Atom DA Racing #49 o dvě kola před týmem Moto Robert #4, kteří dali jedno kolo třetím Yasukam #1.

Elit Supersporty dokázaly nakonec i přes velké potíže vyhrát Zebry #21, když se vměstnaly na první místo o dvě vteřiny. Tyhle dvě vteřiny určitě mrzely druhý tým v cíli, tím byl MBW Rikimoto #222. Bronzový tým EC SSP MBR Racing Team #66 ztratil osm kol.

V hodnocení Superbike vyhrál tým BHR Racing Team Karviná #76 o celých pět okruhů před ČMN Vlčáky #74 a třetím MPT Racing týmem, který ztratil ještě o tři kola více.
Celkové pořadí závodu:
1.Montáže Brož Racing Team – Jiří Brož, Michal Chalupa, Jiří Klejch, Karel Pešek 228kol
2.BHR Racing Team Karviná – Přemek Glinz, Richard Balcar, Ireneusz Sikora, Jurek Berger 226 kol
3.RDmoto Atom DA Racing – Daniel Havlín, Vlastimil Horna, Peter Theisz, Lubomír Doupal 225 kol

EC Superbike:
1. RDmoto Atom DA Racing – Daniel Havlín, Vlastimil Horna, Peter Theisz, Lubomír Doupal 225 kol
2.Moto Robert – Alan Krecar, Petr Pastor, Marek Hartl, Robert Papežík 223 kol
3.Yasukam – Mojmír Muzikář, Tomáš Fojtů, Ruda Havelka 222 kol

EC Supersport:
1.Zebra Racing Team – Štěpán Jelínek, Tomáš Skýva, Josef Pončík 219 kol
2.MBW Rikimoto – Milan Murgaš, Martin Frank, Jiří Kruml 219 kol
3.MBR Team – Martin Samek, Martin Odstrčil, Daniel Brož, Zbyněk Soukup 211 kol

Superbike:
1. BHR Racing Team Karviná – Přemek Glinz, Richard Balcar, Ireneusz Sikora, Jurek Berger 226 kol
2.ČMN Vlčáci – Petr Holanec, Helmut Berghofer, Mario Berghofer, David Valenta 221 kol
3.MPT Racing – Martin Řezníček, Petr Schulz, Pavel Schwarz 218kol

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist