C.E.C. z druhého pohledu

S příchodem prvního jarního sluníčka se na stránkách IVracingu objevila zajímavá iniciativa. Neoficiální seriál vytrvalostních čtyřhodinovek týmů zněl jako dobrý nápad, něco takového tady totiž ještě nebylo. Ovšem benevolentní a více než přijatelná pravidla tuto laťku posunula ještě o kousek dál. Ještě aby ne, netřeba jakékoliv závodní licence a libovolný počet použitých motocyklů předem určoval, pro koho je seriál určen. Ostatně, ono i heslo celého projektu: “Ze silnice na závodní dráhu“ dávalo tušit, že je to výborná možnost pro kluky a holky, kteří by si rádi „čuchli“ k atmosféře závodů. Celý seriál tak vzbudil ještě před svým prvním podnikem na diskusních fórech motorkářských serverů vlnu témat konzultující nasazení účastníků, použitou techniku a podobné důležité věci.

Předpremiérou celého ročníku se stal tzv. Metzeler Day na brněnském autodromu, který měl být volným testováním před sezonou a seznámení se s celým realizačním týmem pořádající agentury. Díky obrovské účasti sice trochu zakolísala organizace tohoto dne, ale stalo se tak za celý rok pouze jednou a navíc to bylo poprvé.





To už se ale na dosah přiblížilo první klání, které se uskutečnilo dne 17.5. Většina z nás, pracujících, kvitovala s povděkem, že se podařilo celý závodní program doslova našlapat do jediného dne, včetně technické a administrativní přejímky, tréninků, kvalifikace a závodu. Bohužel první závod nepříznivě ovlivnilo počasí, kdy se závodníci probudili do zamračeného a deštivého rána. Na mokru se i samotný závod rozjížděl a možná i kvůli počasí byl po hromadném pádu několika jezdců přerušen. V tu chvíli se ale počasí slitovalo a zbytek závodu už se najížděl na suchu. Toto první klání bych označil jako poznávací. Závodníci, především tedy amatéři, se seznámili s podmínkami při opravdovém závodě a profesionálové vzali celé klání jako trénink před započetím regulérní závodní sezony různých mistrovství. To ovšem neznamenalo, že by se jelo bez nasazení, ba naopak. O tom, že bylo vysoké, svědčilo velké množství pádu, většina naštěstí bez jakékoliv újmy na zdraví.


O dva měsíce později, když se všichni sešli při druhém klání, a to 17.7., už to bylo všechno jiné. Bylo vidět, že všichni berou celý závod výrazně vážněji, o čemž svědčili mnohem lepší časy ve všech kategoriích proti jaru, bohužel také více pádů, nevyjímaje těch těžších. Ale i o tom je závodění, na rozdíl od nedělní poobědní projížďky. Organizační tým opět nezklamal a postaral se o zábavu nejen účastníků, ale i přihlížejících, takže při polední přestávce mezi kvalifikací a závodem mohli všichni shlédnout streetfighterové umění Pepy Sršně přímo na boxové uličce. V celém areálu se v průběhu celého dne pohybovalo mnoho dřívějších i současných es české silnice, kteří rádi poradili jednomu s nastavením podvozku, druhému s výběrem pneumatik a třetímu se stopou v první zatáčce za cílovkou. Pokud bych měl druhý závod pojmenovat nějakým výstižným heslem, řekl bych: „V plném tempu“.





Proto se nebylo čemu divit, že na poslední závod sezony 16.10. všichni přijeli natěšeni ještě více, než kdykoliv předtím. Ono, když vše funguje tak, jak má, je radost závodit. Mnoho účastníků tuto akci pojalo jako rozloučení s motorkářskou sezonou 2006 a už v předvečer samotného závodu se z boxů linula vůně grilovaného masa a cinkání zlatavým mokem. Počasí vyšlo i přes výrazně pokročilý podzim na jedničku s hvězdičkou a tak se mohli všichni opět směle pustit do soubojů na závodní dráze. Řekl bych, že maximální nasazení z minulého závodu odpadnulo a všichni si přišli zajezdit, popovídat se známými a celkově si celý den užít.





Pokud bych měl ve zkratce shrnout celý ročník C.E.C. nebo-li Czech Endurance Cupu, musím vztyčit palec nahoru. Pokaždé plná startovní listina do posledního místa, možnost zakoupení a přezutí pneu Metzeler / Pirelli na místě za více, než přijatelné ceny, hodnotné poháry pro první tři ve všech kategoriích (a že jich nebylo málo), občerstvení v ceně startovného a nulové vstupné na tribuny i do paddocku pro diváky je velkým lákadlem pro všechny. V současné době se proslýchá, že příští ročník bude po letošním úspěchu rozšířen o dva další podniky v Mostě a co více, jeden brněnský podnik se pojede dokonce jako osmihodinovka. Plány to jsou opravdu smělé, ale vzhledem k tomu, že jsem byl na všech letošních závodech, můžu říci, že na to kluci z IVracingu rozhodně mají a už se těším na C.E.C. 2007.








Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Náš tip

C.E.C. v Brně




TOPlist