V Oulton Parku vyhrál Haslam s Byrnem, bratři Smržovi na bodech

Pondělí bylo dnem závodu třetího podniku britského šampionátu superbiků. Ráno jeli jezdci seriálu MCE British Superbikes zahřívací trénink na vodě a k radosti všech českých fanoušků byl nejrychlejším Jakub Smrž. Jezdec BMW následně zaznamenal úspěšný závěr víkendu, když v prvním závodu obsadil třinácté místo a dvanáctý byl ve druhém klání. Matěj Smrž zajel v závodu série Pirelli National Superstock 1000 na výborné deváté místo. Vítězství získal v prvním závodě superbiků Leon Haslam, ve druhém klání bral plný počet bodů Shane Byrne. Čtvrtý podnik sezony je na programu 18.června v Knockhill.

Do závodu už v suchých podmínkách odstartoval jako první jezdec Ducati Shane Byrne (Be Wiser Ducati), druhý Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki) a třetí Luke Mossey (JG Speedfit Kawasaki). Lídr šampionátu Haslam ale okamžitě převzal vedení a to si udržel až do konce. Jeho pronásledovateli byli soupeři, kteří spolu s ním startovali z první řady.

S necelými třemi sekundami náskoku Leon Haslam vyhrál letos třetí závod a jen si tím upevnil vedení v šampionátu. Pro obhájce titulu Shane Byrne bylo druhé místo jeho naopak prvním umístěním na stupních vítězů, kde k překvapení mnohých letos zatím ještě nestál. Třetím jezdcem na stupních vítězů byl mladý Luke Mossey.

Český závodník Jakub Smrž (Lloyd & Jones PR Racing BMW) odstartoval den závodu tím nejlepším možným způsobem, když vyhrál zahřívací trénink, který se odjel v mokrých podmínkách. Do prvního závodu startoval sedmnáctý a v cíli bodoval třináctým místem, jen dvě desetiny za dvanáctým Billy McConnellem.

MCE Insurance British Superbike Championship – Závod (1)
Pondělí, 1.května 2017 - Oulton Park, Velká Británie

1 – Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – 28'43.828
2 – Shane Byrne – Be Wiser Ducati – +2.632
3 – Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – +5.169
4 – Jason O'Halloran – Honda Racing – +9.271
5 – Peter Hickman – Smiths Racing BMW – +9.343
6 – James Ellison – McAMS Yamaha – +9.501
7 – Josh Brookes – Anvil Hire TAG Yamaha – +10.264
8 – Christian Iddon – Tyco BMW – +10.416
9 – Glenn Irwin – Be Wiser Ducati – +11.304
10 – Jake Dixon – RAF Reserves Kawasaki – +11.688
...

Do druhého závodu startoval z pole position Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki), který měl po své pravici Jasona O'Hallorana (Honda Racing) a Shane Byrneho (Be Wiser Ducati). Závod to byl pořádně dramatický, zejména pak jeho druhá polovina. Od šestého kola vedl závodní pole Shane Byrne, jehož pronásledoval James Ellison (McAMS Yamaha) a Leon Haslam.

Haslam neustále atakoval Ellisona, ale předjetí mu stále nevycházelo. V jednu chvíli ale Ellison zpomalil a Haslam v plné rychlosti najel do jeho zadní části motorky. Jezdec Kawasaki skončil na zemi, ale jeho stroj rotoval vysoko nad ním a bylo opravdu velké štěstí, že spadl za svodidla a ne na ležícího jezdce. Závod skončil i pro Ellisona, který měl ohnutý tlumič výfuku a bloknuté zadní kolo.

O druhé a třetí místo tak najednou bojovala skupina minimálně pěti závodníků, kteří si absolutně nic nedarovali a někdy to už vypadalo na pořádný karambol. Cílem projel jako první Shane Byrne, který si na konto připsal letos první vítězství. Druhé místo nakonec vybojoval Glenn Irwin (Be Wiser Ducati) a třetí byl Jason O'Halloran (Honda Racing). Lídrem seriálu nadále zůstává Leon Haslam, Shane Byrne teď figuruje na průběžné sedmé příčce.

Jakub Smrž do závodu odstartoval sedmnáctý a na této pozici jel rovněž větší část závodu. V závěru ale začal postupovat pořadím až na konečné dvanácté místo v cíli. Oba závody třetího víkendu byly pro českého závodníka bodované, což je určitě velmi pozitivní a je jen škoda, že se nyní jede další kolo až ve druhé polovině června.

Jakub Smrž víkend komentoval slovy: „Z Oulton Parku jsem měl trochu obavy, protože je to trať, kde jsem se v minulosti docela trápil. V kvalifikaci to sice bylo až sedmnácté místo, ale minimální ztráta na top 10 a posunul jsem si osobák o šest desetin. Oba závody se slušně povedly, pěkně jsem si zazávodil a ještě k tomu přibyly nějaké body. Co ale beru jako nejdůležitější, že jsme opět pokročili s nastavením motorky. Já i tým víme na čem dál zapracovat, abychom patřili do top 10. Nálada v týmu je parádní, z šesti jízd šestkrát body a hlavně spoustu důležitých dat a informací. Díky všem co fandili a těším se na příště! Knockhill bude docela bojovka a pak už konečně začneme na normálních okruzích.“

MCE Insurance British Superbike Championship – Závod (2)
Pondělí, 1.května 2017 - Oulton Park, Velká Británie

1 – Shane Byrne – Be Wiser Ducati – 28'45.234
2 – Glenn Irwin – Be Wiser Ducati – +5.218
3 – Jason O'Halloran – Honda Racing – +5.309
4 – Christian Iddon – Tyco BMW – +5.574
5 – Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – +5.881
6 – Josh Brookes – Anvil Hire TAG Yamaha – +6.025
7 – Peter Hickman – Smiths Racing BMW – +19.130
8 – Tommy Bridewell – Team WD-40 Kawasaki – +19.130
9 – John Hopkins – Moto Rapido Ducati – +20.293
10 – Billy McConnell – Quattro Plant FS-3 Kawasaki – +20.431
...

MCE Insurance British Superbike Championship - TOP6

1 – Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – 111 bodů
2 – Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – 108
3 – Christian Iddon – Tyco BMW – 86
4 – Josh Brookes – Anvil Hire TAG Yamaha – 67
5 – Glenn Irwin – Be Wiser Ducati – 63
6 – Jason O'Halloran – Honda Racing – 61
...
17 – Jakub Smrž – Lloyd & Jones PR Racing BMW – 13

Pirelli National Superstock 1000

Závod superstocků jeli v pondělí na mokré trati Oulton Parku, takže poměrně náročná záležitost, která některé favority stála důležité body. Z vítězství se radoval Mason Law, který rozdílem téměř šesti sekund porazil Chrissy Rouseho, jehož jen desetina dělila od třetího v pořadí Michaela Ruttera. Velmi dobře zajel český závodník Matěj Smrž (Lloyd & Jones PR Racing BMW), který si na konto připsal body za deváté místo v cíli.

„Oulton Park byl zvláštní víkend a úplně šílený závod,“ prozradil Matěj Smrž. „Jednak nebylo moc prostoru na trati, protože dvě volné jízdy, kvalifikace, warm-up a jeden závod je opravdu málo. Opět dost lidí na dráze a trochu bláznivé počasí. Tréninky a kvalifikace se jely na suchu, ale v den závodu to bylo 50 na 50. Start jsem měl dobrý a vypadalo to na suchý závod, ale po pár kolech začalo pršet a bylo jen otázkou času, kdy bude červená vlajka.“

„Restart jsem měl zase dobrý, ale už se jelo na mokrých pneumatikách. Po krátkém dešti dráha hned oschla a bylo zajímavé poprat se s tím na mokrých gumách. Asi pět kol před koncem začalo pršet a závod se tak dojel definitivně jako mokrá jízda. Ani jedno mi nevadilo a díky dobrému tempu a chybám ostatních to vyšlo na TOP10. Jsem fakt spokojený. Díky týmu za dobrou práci a fanouškům za podporu. Máme za sebou povedený víkend a to se počítá!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist