V Assenu nikdo Haslama neporazil, lídrem ale nadále zůstává Byrne

Předposlední podnik britského šampionátu superbiků MCE Insurance British Superbike Championship 2016 vyvrcholil v neděli dnem závodu na okruhu v Assenu. Jezdci třídy SBK měli na programu celkem dvoje klání, které vyhrál Leon Haslam. Body za dvě druhá místa bral Shane Byrne, takže si udržel pozici vedoucího muže průběžného hodnocení. Český závodník Jakub Smrž bodoval v prvním klání čtrnáctým místem, ve druhém závodu byl jedenáctý. Poslední kolo sezony je v polovině října na dráze Brands Hatch.

V Assenu nikdo Haslama neporazil, lídrem ale nadále zůstává Byrne

Do prvního závodu startoval z pole position Shane Byrne (Be Wiser Ducati), ale vedení závodního pole patřilo v úvodním kole Jamesi Ellisonovi (JG Speedfit Kawasaki). Ve třetím kole už jel na špici Luke Mossey (Quattro Plant Teccare Kawasaki), který měl těsně za sebou dvojici James Ellison a Shane Byrne. Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki) byl v tu chvíli čtvrtý, Jakub Smrž (Smiths Racing BMW) jel po startu z patnácté pozice, třináctý.

Od čtvrtého kola šel znovu do vedení James Ellison následován lídrem šampionátu Shane Byrnem. O třetí místo sváděli souboje jezdci Luke Mossey a Leon Haslam. Před polovinou závodu převzal vedení jezdec Ducati Byrne a snažil se svým soupeřům ujet. Jenže to se mu nedařilo, protože v závěru měl víc sil Leon Haslam. Oba jezdci si vyměňovali pozice a předváděli neuvěřitelně napínavý závod.

Cílem nakonec projel jako první Leon Haslam, ale rozdíl mezi ním a druhým Shane Byrnem byl skutečně minimální – celkem deset tisícin! Třetí místo obsadil James Ellison, čtvrtý byl Dan Linfoot (Honda Racing) a pátý Jason O'Halloran (Honda Racing). Jakub Smrž se dlouho držel na třinácté pozici, ale šest kol před cílem českého závodníka překonal Glenn Irwin (Be Wiser Ducati), který v posledním kole dokonce poskočil až na jedenáctou příčku. Jakub Smrž obsadil čtrnácté místo a na konto si připsal dva body.

MCE Insurance British Superbike Championship – Závod 1 (Top10)
Neděle, 2.října 2016 – Assen, Nizozemsko

1 – Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – 29'26.102
2 – Shane Byrne – Be Wiser Ducati – +0.010
3 – James Ellison – JG Speedfit Kawasaki – +2.272
4 – Dan Linfoot – Honda Racing – +4.489
5 – Jason O'Halloran – Honda Racing – +4.697
6 – Michael Laverty – Tyco BMW – +5.128
7 – Luke Mossey – Quattro Plant Teccare Kawasaki – +5.128
8 – Richard Cooper – Buildbase BMW – +6.300
9 – Broc Parkes – ePayMe Yamaha – +6.440
10 – John Hopkins – ePayMe Yamaha – +6.957
...
14 – Jakub Smrž Smiths – Racing BMW – +12.108
...

Startovní rošt pro druhý závod měl o poznání jinou podobu než ten první. Z první řady startovala trojice Jason O'Halloran (Honda Racing), Dan Linfoot (Honda Racing) a James Ellison (JG Speedfit Kawasaki). Vítěz prvního závodu Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki) startoval pátý z druhé řady, lídr seriálu Shane Byrne (Be Wiser Ducati) vyrazil do druhého závodu z šesté pozice. Jakub Smrž (Smiths Racing BMW) si zlepšil výchozí pozici a do závodu vyrazil třináctý.

V prvním kole jel na vedoucí pozici Jason O'Halloran (Honda Racing), který ale musel čelit atakům jezdců Kawasaki Jamesi Ellisonovi a Leonu Haslamovi. Start vůbec nevyšel Shane Byrnemu, který se propadl na čtrnácté místo. Ve čtvrtém kole šel do vedení Leon Haslam, ale na zadním kole měl stále Hondu O'Hallorana a vyměňovali si pozice. To byla voda na mlýn Shane Byrnemu, který díky tomu dokázal projet závodním polem a v polovině klání jel sedmý.

Přesně v polovině závodu jel na špici znovu Leon Haslam a první pozici si udržel až do cíle, takže vyhrál také druhý závod a získal zlatý double. Je to až neuvěřitelné, ale tři kola před cílem se na druhou pozici probojoval Shane Byrne a na vítězství nakonec ztratil jen 0,270 sekundy. Tomu se říká progres. Třetí v cíli byl Jason O'Halloran. Lídrem tak zůstává Byrne, jehož náskok na Haslama představuje sedmnáct bodů.

Český závodník Jakub Smrž dobře odstartoval a zaznamenal výborný úvod závodu, když jel do poloviny klání na deváté nebo desáté pozici. Smrž tam sváděl souboje s jezdci jako Michael Laverty (Tyco BMW) nebo Christian Iddon (Tyco BMW). Zatímco poslední dva jmenovaní zůstali součástí první desítky také po projetí cílem, Jakub Smrž nakonec obsadil jedenácté místo potom, co se před něho dostal Australan Broc Parkes (ePayMe Yamaha) a Richard Cooper (Buildbase BMW).

Jakub Smrž závodní víkend v Assenu komentoval slovy: „Dva bodované výsledky jsou rozhodně zlepšení a především druhej závod jsem si moc užil. Od pátku nás trápilo odskakování předního kola, což byl i částečně důvod pádu v kvalifikaci. Rychlost byla, takže ani patnácté místo na startu mě neodradilo. Bohužel v první jízdě bylo odskakování předního kola extrémní a byl jsem rád, že jsem dovezl motorku do cíle.“

„V druhé jízdě to bylo od startu v pohodě, ale bohužel se to v průběhu závodu začalo zhoršovat a od půlky jsem věděl, že na boje o přední pozice to nebude. Mrzí mě to, protože rychlost jsem měl a výdrž pneumatik byla bez problémů. Cítil jsem se na lepší umístění. Snad se povede něco vyčíst z dat a přijít na důvod, protože na obou motorkách (i u Kiya) máme stejný problém.“

„Ještě musím moc poděkovat všem, kteří mě přijeli podpořit do Assenu, byli jste úžasní !!!“


MCE Insurance British Superbike Championship – Závod 2 (Top11)
Neděle, 2.října 2016 – Assen, Nizozemsko

1 – Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – 29'33.696
2 – Shane Byrne – Be Wiser Ducati – +0.270
3 – Jason O'Halloran – Honda Racing – +1.447
4 – Dan Linfoot – Honda Racing – +3.796
5 – Luke Mossey – Quattro Plant Teccare Kawasaki – +3.831
6 – Michael Laverty – Tyco BMW – +3.898
7 – James Ellison – JG Speedfit Kawasaki – +3.950
8 – Christian Iddon – Tyco BMW – +4.067
9 – Broc Parkes – ePayMe Yamaha – +5.324
10 – Richard Cooper – Buildbase BMW – +5.604
11 – Jakub Smrž Smiths – Racing BMW – +7.265
...

MCE Insurance British Superbike Championship 2016:

1 – Shane Byrne – Be Wiser Ducati – 633
2 – Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – 616
3 – Dan Linfoot – Honda Racing – 566
4 – James Ellison – JG Speedfit Kawasaki – 560
5 – Jason O'Halloran – Honda Racing – 556
6 – Luke Mossey – Quattro Plant Teccare Kawasaki – 534

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist