V Chorvatsku byl Prášek dvakrát druhý

Čtvrtý závod Alpe Adria šampionátu se konal v Chorvatsku na automotodromu Grobnik. Havlíčkobrodský závodník Michal Prášek opět startoval za tým Roháč & Fejta motoracing na motocyklu BMW S 1000RR ve třídě Superstock 1000 a dvakrát bodoval druhým místem v cíli.

Víkend v Chorvatsku popsal svými slovy Michal Prášek, držitel nového rekordu okruhu Grobnik. „Na okruh Grobnik jsme s našim týmem přijeli už ve středu, abychom využili čtvrteční tréninky před samotnými závody. Bohužel jsem měl hodně těžký pád, kdy mě motorka vystřelila ze sedla ve 150 kilometrech za hodinu. V tu chvílí jsem se ocitl dva metry nad zemí, dopadl jsem přímo na asfalt a bhužel dostal největší náraz na levé rameno, které léčím už tři měsíce po pádu z Vysokého Mýta. Měl jsem velké štěstí, že závodník za mnou se mi dokázal vyhnout, protože jsem zůstal ležet na trati. Byla to hrozná bolest. Nevěděl jsem, zda budu vůbec schopný pokračovat dál v závodním víkendu, tak jsme čekali do pátečního rána, jak na tom budu. Když jsem se v pátek ráno probudil, myslel jsem, že ani nedokážu vstát z postele, ale nakonec jsem na motorku i přes hrozný bolesti usedl.“

„I přes tyto problémy jsem začal zajíždět velmi slibné časy, ale začali nás trápit problémy s nastavením podvozku, které se díky panu Halbichovi podařilo vyřešit, za což bych mu ještě jednou chtěl velmi poděkovat. Závěrečný páteční trénink se nám dokonce podařilo vyhrát, což bylo hodně slibné.“

„Sobotní kvalifikace se jela na 40minut, což je dvojnásobek času než obvykle. Měli jsme udělanou dobrou strategii, kdy jsme kvalifikaci jeli na tři zastávky v boxech a tři směsi pneumatik. V posledním kvalifikačním kole jsme zajel čas 1:27.387, což v tu chvíli znamenalo pole position, ale  v závěru kvalifikace mě přeskočil Michal Filla, takže do sobotního závodu jsme startoval druhý.“

„Jak už to u mě letos bývá, start do závodu jsem dost pokazil a do první zatáčky jsem najížděl na šestém místě. Ihned jsem jsem začal tlačit a během půl kola už jsem byl druhý a vydal se za Michalem Fillou, který si udělal drobný náskok.“

„Od druhého kola začal skvělý boj s Michalem, kdy jsme se několikrát předjeli, bohužel závod byl přerušen, kvůli pádu domácího závodníka Davida Bozice. Restart závodu se jel na šest kol, což byl docela sprint. Start jsem měl  zase strašný, ale stejně jako v prvním závodě, během prvního kola jsem jel na druhém místě a začal jsem statovat náskok 1.5s, který si Filla udělal. Podařilo se mi zajíždět hodně rychlá kola, kdy jsem dokonce zajel čas 1'26.585 sekundy, kterým jsem stanovil nový traťový rekord okruhu Grobnik.“

„V nájezdu do posledního kola jsem se posunul do vedení, Filla mě ale předjíždí na brzdy, nicméně mu to následně vracím na výjezdu. Věděl jsem, že Michal mě předjede na závěrečné brzdy, kde jsem bojoval s hroznou bolestí ramene. Věděl jsem, že nic není ztracené, protože výjezd do cílové rovinky hrál v můj prospěch. V poslední chvíli na nájezdu do cílové rovinky bylo hrozně těžké se rozhodnout, jestli motorku stáhnout na levou nebo pravou stranu, protože jsem věděl, že Michal mě bude chtít udělat kličku, aby mi překazil předjetí. Bohužel jsme si vybrali oba stejnou stranu a já téměř do Michala narazil. Musel jsem ubrat a cílem jsem projel těsně o 0.035 sekundy druhý. Myslím si, že to byl hodně pěkný, ale i férový závod a každé naše předjetí bylo hodně smysluplný.“

„Nedělní závod jel jel na 15 kol a teploty přesahovali třicet stupňů. Obával jsem se, abych mohl celý závod tlačit na plno, díky ramenu, které mě hodně limitovalo na silné brzdy. Startoval jsem do závodu z prvního místa, díky traťovému rekordu, který jsem zajel. V závodě jsem se od třetího kola ujal vedení před Michalem Fillou. Chtěl jsem určovat tempo závodu. V jednom kole jsem se snažil zatáhnout a Michalovi ujet, ale byl pořad přilepený za mnou, tak jsem zvolil taktiku jet na 90% procent, pochopil jsem, že mě Michal nechce předjet, ale vozit se za mnou a zaútočí v závěru na brzdy do poslední zatáčky. Přesně tak se stalo, bohužel jsem udělal špatný výjezd do cílové rovinky a těsně jsem dojel na druhém místě. I v tomto závodě jsem, ale zajel nejrychlejší kolo závodu.“

„Musím říct, že na závody v Chorvatsku, budu mít smíšené pocity, opravdu těžký závodní víkend na psychiku, tak i po fyzické stránce. Ale zase nádherné závody a rekord okruhu je ta správná krev do žil, doufám, že letošní smůla je už definitivně pryč, a my už v každém závodě budeme bojovat o  vítězství.“

„Závěrem chci velmi poděkovat mému managerovi a šéfovi týmu  Pavlu Roháčovi, všem členům týmu Roháč & Fejta, kteří mě doprovázeli na závodech (táta, Milan a Pavlína), rodině, kamarádům, všem fanouškům a divákům. V neposlední řadě chci poděkovat naším sponzorům, bez kterých bychom nemohli dosahovat takových výsledků. Jmenovitě chci poděkovat  firmě: APFREIGHT, Smalt,Kili,D-HOLZ, Mírovi Jínkovi (Kulturní dům, Panský dům) Bonmoto, Autosklo Lassy,  Město Havlíčkův Brod, Nástojárna Petr Bureš, RP tuning, Plazmatech systems, zámečnictví Němec s.r.o.,4 Kovo Dufek, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, Dvořák – svahové sekačky,  Provo. Technikovi od firmy Dunlop – Salovi.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
brodak přispěl 2 Kč
KARING přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist