Michal Prášek k třetímu podniku Alpe Adrie v Chorvatsku

Chorvatský okruh Grobnik, nedaleko přístavního města Rijeka, byl o uplynulém víkendu dějištěm třetího podniku motocykového seriálu Alpe Adria. Šampionát je od letošního roku organizačně pod záštitou agentury Slovakia Racing. Nutno poznamenat, že poslední podniky jasně ukázaly, jak jde nyní celý šampionát nahoru. Chorvatský okruh tento trend jenom potvrdil.

V kategorii litrových stocků nemohl chybět lídr šampionátu Michal Prášek, který již jedenáctým rokem hájí barvy týmu Roháč&Fejta motoracing. Michal tento okruh nemá příliš v lásce a tak k víkendu přistupoval s patřičným respektem. V pátek absolvoval volné jízdy, ve kterých se zejména zaměřil na nastavení podvozku, což je velmi důležité pro nerovný povrch Grobniku. „Do Rijeky jsem se příliš netěšil. Tento okruh nemám v oblibě, nicméně musím se s tím poprat. Pátek jsem věnoval hledání nastavení podvozku. A nakonec se podařilo dostat na 32 vysokých, což není pro úvod špatné,“ uvedl k úvodní části víkendu Michal.

Sobota začala volným tréninkem a následovala první kvalifikace, která měla určit postavení na startu pro odpolední závod. Volný trénink i kvalifikace byla společná se superbiky. Na trati se tak pohybovalo najednou i 43 jezdců. Bylo tak velmi složité dostat se do tempa a najít si prostor pro rychlé kolo. Mezi stocky se na čele usadil Michal Šembera, druhou pozici si vyjel Vašek Rumlena na zbrusu nové Yamaze a první řadu pro závod uzavřel Michal Prášek. Po kvalifikaci se však šířily zvěsti o možnosti deště v odpoledních hodinách. To se později potvrdilo a krátce před pátou byl odstartován první letošní závod na vodě.

Závod jely stocky samostatně, tedy odděleny od superbiků. Krátce po startu šel do vedení Bulhar Kanchev, ten se však postupem času propadal pořadím. Do vedení se zanedlouho dostal Rumlena, který si postupně vytvářel náskok a zaslouženě zvítězil. Na druhé pozici skončil překvapivě Del Fante. Michal po startu jezdil na šesté pozici, postupně se dostal před Kancheva, domácího Višaka a Michala Šemberu. Celý závod se mu dařilo držet třetí pozici. O tu přišel v předposledním kole, kdy se před něj dostal dotírající Višak. Michal Šembera v závěru ztratil a dojel pátý.

„V kvalifikaci jsem chtěl být určitě výš. Bohužel se mi ze začátku kvalifikace nepodařilo zajet kolo jaké bych si představoval," uvedl Michal Prášek. „Guma nebyla po sedmi kolech použitelná a tak jsem kvalifikační snažení ukončil, než abych riskoval případnou havárii. Před závodem se zatáhlo a začalo pršet. To je to poslední co bych si přál. V pátek jsem na vodě netrénoval a tak moje první kolo na vodě bylo v závodě samotném."

„Jel jsem tak, co mi rozum dovolil vzhledem k stále nedoléčené noze. Zbytečný pád by totiž mohl dobu rekonvalescence vrátit opět na začátek. Vaška Rumlenu jsem s Del Fantem nechal jet vlastní závod a postupně jsem se probojoval na třetí pozici. Snažil jsem se udržet za sebou „Sebíka“. V závěru mě předjel Marko Višak a já si dojel pro čtvrtou pozici. Z mokrého závodu a po takovémto průběhu čtvrté místo beru a jsem za ně spokojen. Uvidíme zítra.“

V neděli před obědem následovala druhá kvalifikace. Michal v kvalifikaci zrychlil na 1:30,5 a vedl v hodnocení stocků. V závěru ho však překonal Michal Šembera a převzal si tak pohár za pole position. Po startu se vedení ujal Višak, ale už v závěru prvního kola jel první Michal Šembera, který si okamžitě začal budovat náskok. Ve druhém kole šel před Višaka také Michal, jenž se následně pokusil stíhat svého jmenovce. Po pár kolech ale bylo jasné, že dnes to stačit nebude. Zadní guma byla opět po přibližně pěti kolech nedostačující a tak se Michal soustředil na udržení pozice.

V průběžném hodnocení se Michal Šembera dotáhl na rozdíl čtyř bodů za Michala Práška. Zbylé tři závody tak slibují zajímavé souboje a kvalitní závodění. „V neděli jsem šel do kvalifikace s tím, že se pokusím získat pole position. Bohužel to na Michala nestačilo. V závodě jsem pak chtěl bojovat o vítězství. Bohužel opět odešla guma. Michal Šembera je letos ve vynikající formě a pokud vše nefunguje na sto procent, není možné s ním soupeřit. Je odjetá půlka sezony a a jelo se na dvou okruzích, které nemám rád. Ve druhé půlce bude Most a oblíbený “hungáč“ a Slovakiaring. Uvidíme jak se sezona bude dále vyvíjet. Je jasné, že si navzájem nedarujeme nic zadarmo. Navíc počítám, že v Mostě bude opět Szkopek, Wiczynski, Walkowiak a letos poprvé pravděpodobně také Michal Filla.“

„Tím bych chtěl do Mostu pozvat nejen svoje fanoušky, ale i všechny fanoušky pěkných závodů. V Mostě bude určitě na co koukat nejen v naší třídě,“
pokračoval jezdec z Havlíčkova Brodu a závěrem dodal: „Chtěl bych velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují, zejména Pavlovi Roháčovi, firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, mému tátovi, Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi a fanouškům."

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist