Michael Dunlop a Kamil Holán pojedou v červnu na Pikes Peak

Celé se to jmenuje Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, ale jako Pikes Peak to určitě znáte všichni, také je to známé pod přezdívkou 'Race to the Clouds', tedy závod do oblak. Tenhle závod do vrchu se jezdí už od roku 1916, v novém tisíciletí se ale z nádherného šotolinového závodu stal čistě asfaltovým. A proto přilákal i severoirskou hvězdu klasických silničních závodů Michaela Dunlopa.

Dunlop (29 let) je z dynastie závodníků, kteří již bohužel přišli z velké části při závodech o život: otec Robert, strýc Joey i bratr William. Michael Dunlop má na svém kontě 18 vítězství při Tourist Trophy, na Pikes Peaku pojede s BMW S1000R se startovním číslem 6.

Praxi z Tourist Trophy má i Kamil Holán, který bude na Pikes Peaku startovat rovněž ve třídě Heavyweight na motocyklu Ducati Streetfighter se startovním číslem 174. A to ještě není vše, dalším známým jezdcem z Evropy bude Němka Lucy Glöckner, která se loni stala na motocyklu BMW S1000R nejlepším nováčkem kategorie Heavyweight. Na stejném stroji pojede i letos, se startovním číslem 3.

Kamil HolánMichael DunlopLucy Glöckner

Motocyklů je přihlášeno 30, z toho je 14 domácích závodníků, další jsou (kromě výše jmenovaných) ze Skotska, Číny, Itálie, Španělska, Brazílie, Japonska a Austrálie. Aut je přihlášeno 68.

Již 97. ročník „Závodu do oblak“ se pojede v neděli 30.června. Ten titul není nijak nadnesený, cíl tohoto závodu je totiž v nadmořské výšce 4305 m a mraky se často válejí v menších výškách kolem trati. Startuje se ve výšce 2964 m n.m., převýšení 1341 m se překonává na trati dlouhé 19,9 km se 156 zatáčkami. Motocyklový rekord drží od roku 2017 Chris Fillmore s motocyklem KTM Super Duke 1290 R časem 9 minut 49,625 s.

Pikes Peak leží ve Skalistých horách ve státě Colorado (USA), což je jeden ze států ve tvaru téměř dokonalého obdélníku. Silnice, jejíž horní konec se používá pro závod, se nazývá Pikes Peak Highway, a původně byla celá šotolinová. V roce 1948 se jejím správcem stalo město Colorado Springs a o dva roky později byly vyasfaltováno prvních asi 10 km, tedy asi míli pod start závodu. V roce 1998 se ovšem ozvala největší národní organizace ochránců životního prostředí s tím, že prašná část silnice poškozuje kvalitu vody v údolí, což je v rozporu se zákonem o čistotě vod, a město Colorado Srings bylo nuceno zbytek silnice vyasfaltovat. Stalo se tak v sedmi etapách mezi roky 2002 až 2012.

Informace o redaktorovi

Petr Hájek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist