Petr Homola k víkendu IRRC v Hořicích

Do Hořic zavítal seriál IRRC poprvé. I přes ne příliš dobré zvěsti, že dorazí málo jezdců jsme se v pátek sešli na okruhu v docela hojném poštu a špičky jednotlivých tříd nechyběli. Petr Homola dostal stejně jako několik dalších jezdců tzv. divokou kartu, která mu umožňovala startovat do závodů šestistovek. Největším rozdílem pro tyto nestálé jezdce seriálu IRRC byl druhý nedělní závod, na který u nás nejsou závodnici zvyklí, ale podle ohlasů to nikomu nevadilo, naopak.

V sobotu jsme se probudili do slunečného rána a den pro nás začal prvním ranním měřeným tréninkem, který měl otestovat naši R6-tku a hlavně Pedra, který po Radvanickém pádu na motorce ještě neseděl a sám nevěděl, jak se mu s nalomenou pánví pojede. Po prvním průjezdu jsme se na sebe na „boxové zídce“ jen tak divně podívali a bylo nám jasný, že Pedro sice tahá, ale motorka v kondici není, zvuk tomu nasvědčoval. První měřák ale odjezdil až do konce a druhá řada nám dávala, dost šancí do tréninku druhého.
Nejprve jsme ale museli přijít na to, proč má motorka tak divný zvuk. Netrvalo to dlouho, stačilo sundat spodní klín a problém jsme měli přímo před očima. Při radvanickém pádu do naší R6 totiž narazil Jirka Veverka, a to tak nešťastně, že totálně promáčkl svody – takže díky Jirko :). Nebylo moc času, náhradní svody nemáme a tak jsme začali hledat někoho kdo by byl schopen je narychlo opravit, naštěstí přímo v depu byl pojízdný „svářecí servis“ a ti nám pomohli. Osobně si myslím, že kdyby věděli, že se s tím budou 3 hodiny trápit, tak že řeknou že to raději nejde ale povedlo se a do druhého tréninku jsme byli ready.
Pedro začal postupně zrychlovat a většinu kvalifikace se pohyboval okolo 5 místa, ke konci měl v plánu zatáhnout ještě o trochu víc, ale zadní guma měla to nejlepší za sebou a tak z toho bylo 7.místo a druhá řada. V týmu vládla spokojenost a nezbývalo než čekat na závodní neděli.

I v neděli vyšlo počasí na jedničku a loterie s pneumatikami se tentokrát nekonala. Do wurm-upu vyrazil Pedro aby zajel nové destičky a lehce ojel novou sadu pneu do prvního závodu.

Je 10:00 a start prvního závodu. Pedro vyrazil od startu slušně a po pár zatáčkách se usadil za Nizozemcem Den Bestenem na 6. místě na kterém jel 4 kola, než se mu ho podařilo za Vodojemem v levé předjet. Čtvrtý Gottardi byl bohužel už hodně daleko a tak projel cílem na 5.místě což byl v nabité konkurenci velký úspěch.
Do druhého závodu jsme nazuli nový zadek, protože na Hořickém okruhu je nová guma hodně znát. Druhý start se tolik nepovedl a Pedro se musel prokousávat skupinou jezdců. Nakonec se dostal až za Němce Kreutze na kterého to dlouho zkoušel, ale nepodařilo se mu ho předjet a dostat se před něho na páté místo. Na páté místo ho nakonec dostal Kamil Holan, který upadl a pořadí se posunulo o jedno místo dopředu.

Petr “Pedro“ Homola komentoval závodní víkendu v Hořicích slovy: „Na IRRC jsem se těšil, dobrá konkurence a dva závody za den se mi libí. Komplikací byl pád v předchozím závodě v Radvanicích, ze kterého jsem si odnesl naštíplou pánev a na motorce jsem od té doby vůbec neseděl. Sobota šla podle plánu a postavil jsem se do druhé řady i přes bolesti a také technické problémy. Nedělní první závod se mi povedl a kdybych neztratil čas při předjíždění Den Bestena mohlo to být ještě o příčku lepší než pátý. Ve druhém závodě se mi tolik nevydařil start, ale nakonec i z druhého jsem si odnesl 5.místo. Páté místo je mi letos v Hořicích asi souzeno protože i při 300 ZGH jsem dojel ve své třídě pátý.“
Dvoje pátá místa v IRRC se rozhodně počítají a jak jezdec, tak team odjížděli z Hořic spokojeni. Další zastávkou jsou Dymokury, které v minulých dnech dostaly nový povrch a určitě i tam bude pořádná podívaná, takže přijeďte.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist