Závody silničních skútrů letos už pod hlavičkou AČR!

Díky nově vzniklému „Skútr klubu v AČR“ se pro letošní rok 2008 závody skútrů pojedou už pod hlavičkou Českého autoklubu. Závody se pojedou současně s třídou silničních motocyklů 50-70 ccm. Díky tomu přibyl v seriálu i okruh ve Vysokém Mýtě. Nyní pro účast na závodech je třeba licence skupiny B pro silniční závody, která vyjde na 1000Kč. Žádost a podrobnosti k vydání licence naleznete na klubových stránkách www.scooter-racing.cz

Závody silničních skútrů letos už pod hlavičkou AČR!

Nová kategorie pro začátečníky

Pokud máte zájem si vyzkoušet jet závody, ale zatím nechcete investovat do speciálních úprav svého sériového skútra, můžete se zúčastnit závodů v kategorii 50 série. Tato kategorie je určena pro závodníky, se skútry bez úprav. Co všechno je potřeba, naleznete na výše uvedených stránkách klubu.


Co jsou vůbec závody skútrů?

Závody skútrů se často považují za bláznění na klasických skútrech určený pro běžný provoz. Avšak málo kdo ví, že pod tímto pojmem se skrývá velice zajímavá a atraktivní disciplína silničních závodů. Například Český závodník Michal Filla, těmito závody ve své závodní kariéře prošel. Stejně tak jezdec Valentino Rossi, absolvoval v této kategorii několik závodů italského POLINI SCOOTER CUPU.


Závodní skútr má ke klasickému skútru dost daleko, co se týče jak výkonu, tak i jízdních vlastností. Z klasického skútra po přestavbě na závodní zbývá většinou jen rám, kapotáže, kola a blok motoru. Zbytek je vyměněn za speciální díly. Stále ale platí, že tato disciplína patří k jedněm nejdostupnějším, co se týče finančních nákladů. Speciálně upravených dílů je na trhu velké množství a proto se dá přizpůsobit sestavení skútra vaším finančním možnostem. Po úpravě ze skútra, který má konstrukční rychlost okolo 50km/h, uděláte skútr, který dosahuje rychlosti okolo 140 km/h a se zrychlením z 0 na 100km/h okolo 4-5 sekund.

Přestavba skútra není ani tak složitá jak by se mohlo zdát. Díly se většinou prodávají v kompletní sestavě a samotná montáž bývá často přehledně popsána. Pokud však by jste si netroufnuli do přestavby samy, máte k dispozici na klubových stránkách servisy, které se na tuto přestavbu přímo specializují.

Závody skútrů se jezdí v kategoriích, které jsou rozděleny objemově a rozměrem kol. Co se týče objemu, jezdí se kategorie do 50ccm, do 70ccm a nad 70ccm (kategorie OPEN). Rozdělení velikosti kol znamená, že v kategorii různých kubatur se rozdělí jezdci na strojích s 10“ koly a 12“-13“ koly.

Příklad přestavby skútra:

Skútr: Yamaha Jog 50 – serie

Skútr po úpravě: Yamaha Jog - kategorie do 70ccm 12“ kola

Kde všude se závody skútrů jezdí?

Závody se ve většině případech jezdí na motokárových tratí a na letištích. Tratě například v Písku, ve Vysokém Mýtě, nebo Sosnové u České Lípy jsou na tyto závody ideální.
Velké množství závodů se jezdí v celé Evropě, kde jsou velice populární. Například na Slovensku, v Německu, v Polsku, ve Francii a v Itálii. Na Slovensku se jezdí pod hlavičkou Slovenské asociace skútrů, v Německu se jede seriál pod názvem IDSM a v Itálii se jezdí pod hlavičkami různých cupů jako je POLINI CUP, MALLOSSI CUP apod.

Jak tato disciplína vůbec v ČR vznikla?

Myšlenka závodit na skútrech se objevila již v roce 1996, konalo se pět sezon, které nesly jméno "POLINI CUP“. V roce 2005 byla myšlenka znovu oživena a na rok 2006 byly vypsány tři závody na motokárové trati v Písku. V roce 2007 byly uspořádány tři závody na území České republiky a další tři podniky na Slovensku, ve spolupráci se Slovenskou skútrovou asociací.

Kalendář závodů pro sezonu 2008

Vysoké Mýto 10.5. - 11.5.
Písek 31.5. - 1.6.
Vysoké Mýto 12.7 - 13.7.
Písek 2.8 - 3.8.
Vysoké Mýto 13.9 - 14.9.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist