Rival Trophy: Dramatický souboj Práška s Popovem pokračoval i v Chebu

Po druhém závodě, který se konal na třineckém okruhu Steel Ring, se šampionát Rival Trophy přestěhoval na opačnou část naší republiky a jeho třetí dějství se uskutečnilo v chebské Kartaréně. Na východě, stejně jako na západě – vše se odehrávalo podle stejného scénáře, když o prvenství ve třídě Pitbike PRO bojoval obhájce loňského titulu Michal Prášek a jeho hlavní vyzyvatel Miroslav Popov.

Program víkendu v Chebu byl shodný se všemi letošními závody, takže v pátek se většina závodníků v Kartaréně sešla na volné tréninkové ježdění, v sobotu se pak odehrály oficiální volné tréninky, kvalifikace a dvě závodní jízdy. Zatímco celý pátek tamní asfalt skrápěl déšť a mnozí účastníci radši zůstali v bezpečí depa, v sobotu už bylo počasí naprosto ideální, ale protože tamní asfalt je hodně specifický, bylo i tak k vidění poměrně velké množství pádů – naštěstí vše skončilo bez vážnějších problémů či zranění.

Už v tomto předsezónním reportu jsem tipoval, že k největším bitvám ve třídě Pitbike PRO bude docházet mezi dvěma střelci s iniciálami MP, ale že tohle soupeření bude tak vyrovnané a ostré jsem rozhodně nepředpokládal! Jejich soubojem žije doslova celé depo, které se při závodech nejrychlejší třídy vždycky vyprázdní a všichni přítomní si v diváckých ochozech užívají závodění té nejvyšší úrovně. Ruku v ruce s tím jde i vzájemná vyhecovanost a občas i vyhrocenost, a nejinak tomu bylo i v Chebu, odkud si nakonec oba soupeři odvezli shodně po pětačtyřiceti bodech. První jízdě zcela dominoval Michal Prášek, který před Popovem, jenž se po startu zdržel v bojích s dalšími soupeři, zvítězil s náskokem šesti sekund. V té druhé došlo k jejich vzájemnému kontaktu a následnému pádu Práška, který se po návratu na trať zařadil až na sedmou pozici, ale skvělou stíhačkou se propracoval zpět na druhou příčku za vítězného Miroslava Popova. Protože při shodném počtu bodů rozhoduje rychlejší čas na jedno kolo, na nejvyšší stupínek vystoupal Michal Prášek. Třída profíků ale samozřejmě není jen o těchto dvou střelcích a je dost možné, že se mezi ně zamíchá třetí „velké P“ – v Chebu si totiž svoji pitbikovou premiéru odbyl Karel Pešek, tedy další jméno značně profláknuté tuzemským motosportem. Přestože startoval na zcela sériovém stroji, vedl si skvěle a po zisku čtvrtého a třetího místa si připsal stejný počet bodů jako Matěj Skácel, o jehož celkové třetí příčce rozhodl až jeho rychlejší čas. V průběžném pořadí se od zbytku startovního pole oddělila dvojice Prášek a Popov, které na prvních dvou příčkách dělí pouhé tři body a ještě vyrovnanější je to na dalších pozicích, protože třetího Štěpána Leoše Kohoutka, čtvrtého Jakuba Horynu a pátého Jana Skoupého dělí pouhé dva bodíky!

Třída Pitbike FAST má v této sezóně jediného dominátora a tím je Aleš Novotný, který nepřipouští žádné debaty o tom, kdo bude mezi „rychlíky“ letos šampiónem. Ze šesti závodních jízd dokázal pětkrát zvítězit, když pouze v úvodním závodě dojel po pádu na desáté příčce. Zcela po právu tak figuruje v čele tabulky s náskokem čtyřiatřiceti bodů před Dominikem Hofmannem, který podobně pravidelně sbírá stříbrné příčky. Sedmadvacet bodů si z Chebu shodně odvezli Martin Kříž a Marek Paul a jen o pouhý bodík méně pak Zdeněk Stádník, kterému v průběžném pořadí patří třetí příčka. Bylo zajímavé sledovat, jak se výkony jezdců napříč všemi třídami zkvalitňují a vyrovnávají, protože piloti, kteří v Chebu obsadili první řadu startovního roštu třídy Pitbike FAST, jeli časy pod 1:06 sekundy, se kterými by byli schopni bojovat o první desítku v nejvyšší třídě Pitbike PRO. Já se po třinecké pauze opět vrátil do sedla týmového pitbiku PBS Thunder 160 a doufal, že navážu na umístění v první desítce, které jsem si odvezl ze zmoklého Vysokého Mýta. Ačkoliv většina soupeřů bědovala nad pátečním deštěm, já si naopak mokrou trať skvěle užíval a s motorkou tančící na promočeném asfaltu jsem si zavzpomínal na léta strávená na flattrackových oválech. Pátý čas ve společném pořadí všech kubatur mě skvěle naladil na sobotní klání, ale proti dalšímu umístění v první desítce byl tentokrát stávkující motocykl, který si postavil hlavu v průběhu obou kvalifikací, ze kterých jsem bohužel získal až osmnácté místo na startovním roštu. Během obou závodů jsem sice vždy pár pozic získal, ale v první jízdě jsem vyfasoval penalizaci za ulitý start, takže jsem si z Chebu odvezl pouhé dva bodíky a průběžnou dvanáctou příčku. Doufám, že v některém z příštích závodů ještě trošku sprchne, na vodě mě to baví čím dál víc!

Ve třídě Pitbike OPEN si rozhodně nikdo nemůže stěžovat na generovou nevyrovnanost nebo dokonce znevýhodnění, protože všem svým soupeřům dokonale vytřela zrak pekelně rychlá Michaela Hromádková. Ta nejenže dokázala opanovat (hodí se v jejím případě tohle slovo?) obě jízdy, během nichž dokonce zajela takový čas, se kterým by se rozhodně neztratila ani ve třídě FAST, kam s největší pravděpodobností pro příští sezónu zamíří. Na čele tabulky téhle třídy však figuruje Viktor Dlouhý, který dosud nasbíral o šest bodů více nežli druhá Hromádková, průběžně třetí je Martin „Bauík“ Bauer. Marek Bartolšic letos kraluje nově vypsané třídě třídě Pitbike NEWCOMERS, když dosud zkompletoval o jednatřicet bodů víc nežli druhý Václav Kadlčík. Ten sice v prvním závodě ve Vysokém Mýtě absentoval, ale jinak má velmi zajímavou bilanci, protože ze čtyř závodních jízd nasbíral tři vítězství a jednou havaroval. Vzhledem k tomu, že letos bude během čtyř závodních jízd k dispozici ještě sto bodů, je právě on největším favoritem na tisk titulu v téhle třídě. V podkategoriích, vyhlašovaných podle nejrychlejších časů dosahovaných během závodních jízd, prozatím na čele figurují Michaela Hromádková v Pitbike LADIES, Štěpán Leoš Kohoutek v Pitbike JUNIOR a Igor Butor v Pitbike SK.

Čtvrtý závod tohoto seriálu se pojede 5. - 7. srpna na velmi náročném okruhu v Písku. Tam dorazí i početná skupina italských pilotů a podle toho, co vloni předváděli na chebské trati je jisté, že i letos se můžeme opět těšit na velkolepou podívanou, během které do souboje Práška a Popova velmi nahlas promluví některý z italských střelců. Písecká akce bude tentokrát třídenní s volným ježděním ve čtvrtek a pátek. Po jednodenní pauze navazuje na úterní volné jízdy partnerské agentury Držkorytí, během níž si všichni zájemci (tedy nejenom účastníci seriálu Rival Trophy) můžou tuhle skvělou trať vyzkoušet na vlastní kůži i díky tomu, že k dispozici bude půjčovna pitbiků týmu PBS Motorsport. Před píseckým závodem však firma Motor Village 69, jenž je spolupořadatelem seriálu Rival Trophy, připravuje velké překvapení, které poodhaluje následující video. Zástupce portálu motorkari.cz u téhle akce samozřejmě nebude chybět, takže se můžete těšit na reportáž „na vlastní kůži“.

Průběžné výsledky

FlatRing - MV69

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist