Malmö Motor Renovering Nationals

První závody Evropské série třídy TopGas se jely ve švédském Malmö o víkendu na přelomu května a června. V pátek v 10.hod dopoledne byl otevřen přístup do areálu a první kvalifikační jízdy začaly kolem páté hodiny odpolední.

Malmö Motor Renovering Nationals
V pátek nastoupilo na start kolem 80 jezdců ve vyváženém poměru auta - motorky. Hojně obsazenou motocyklovou třídou byly Pro Twin Bike s 11, dále Super Twin Top Gas s 9 a Pro Street se 7 jezdci. Do závodu ještě pár jezdců v každé třídě přibylo. Pěkně napenetrovaná trať na 1/8 míle je blízko moře, kde se dají očekávat prudké změny počasí. V podzimních závodech se na den a půl nejezdilo z důvodu silného větru a deště. Tentokrát štěstí přálo a teplota kolem 25°C po všechny tři dny s polojasnou oblohou, zkrátka lepší počasí jsme si nemohli přát.
Velmi silnou konkurecí v TopGasech byli opět seveřané. Ulf Ögge se speciálem G2 postaveným v USA, který se hned v páteční kvalifikaci dostal těsně pod 5s (4,952s/242,47km/h).
Hodně dobrými časy (5,15s/200m) se pyšní i švédka Anna-Lena Asplund, která v podzimním závodě nastoupila do finále s Romanem Sixtou, kdy jí bohužel nevydržela převodovka. Celou sobotu probíhaly kvalifikační jízdy, při nichž odešla převodovka na TopGas VTR1000SP Romana Sixty, stejně jako na „gé-dvojce“ Ulfa Öggeho a TopGasBiku Harryho Van Schie.
Velmi početnou automobilovou třídou byly Top Doorslammer s nejlepšími časy v sobotní jízdě 4,11s a cílovou rychlostí 283km/h Johana Westberga a se stejným časem a poněkud nižší maximálkou se dostal v sobotní kvalifikaci do cíle Niclas Andersson.
Romanův nejlepší čas byl v sobotní kvalifikaci 5,34s v jízdě, ve které se zlomila řadící kulisa, vidlička a odlomil kus ozubeného kola. Potřebné díly bohužel nebyly po ruce a tímto závod ukončil. Velký nadšenec do Ducati jezdící přes třicet let na těchto strojích Herman Jolink, nastoupil do letošní sezóny s minimem změn na motorce a v závodech bohužel vypadl díky silnému soupeři Heitmanovi.
Frank Heitman měl po delší dobu problémy se svým TopGasem a do švédska nastoupil do závodu třídy TopGas s motorkou jezdící závody V-Rod destroyer Cup na které zajel v pátek čas 6,2s. V pátek večer však koupil od Karse Julesgardena motorku do třídy TopGas, na které již v sobotu zajel kvalifikaci za 5,3s. V nedělním závodě se do semifinále dostal Ögge versus Heitman a Asplundová vůči Glaesnerovi.Ve finále vyhrál Heitman nad Glaesnerem. Ögge při nedělní jízdě vytvořil nový švédský rekord 4,678s, rychlost v cíli 243,8km/h.
Funny bike Anderssona postavený ze starého motoru Kawasaki 1000 se zvětšeným obsahem 1300ccm na methyl a výkonem necelých 500HP prolítl dvoustovku za 4,638s.
Za týden (14. a 15.6.2008) se jedou Mezinárodní závody v Hoškovicích a týden na to závody v Drachtenu.
Malmö Motor Renovering Nationals: www.eurodragsternorth.com/live/mmr1.htm

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist