Joyride 2009 – Plná dávka adrenalinu

Šestý ročník největšího evropského sportovního festivalu Joyride potvrdil, že termín největší není přehnaný. Fanoušci extrémních sportů se po oba dva dny skvěle bavili při pohledu na šílence dávající top triky na vodě i na suchu. Ani návštěvníci holdující vůni benzínu a spálených gum nepřišli zkrátka, a namastili si oči při exhibicích Jet Ski, freestyle motokrosu a streetfighteru.

Joyride 2009 – Plná dávka adrenalinu
Freestyle motokros je fenomém patřící k nejpopulárnějšímu a současně i k nejnebezpečnějšímu druhu extrémních sportů. Početná divácká kulisa, lačnícící po tricích na kroskách, dostala přítomné FMX jezdce do patřičného varu, a to se potom děly věci. Hlavními aktéry byli elitní rideři: Petr „Pilník“ Pilát, Petr „Kuchta“ Kuchař, Ondřej „Čert“ Záruba, Aleš Liemann, Tomáš Lysáček, pětici doplnili mladí letci Matěj Časák, Zbyněk Kobián a začínající rider Pavel Poláček. Exhibici okořenili i jezdci z 50 Rocks Teamu Tomáš „El Barto“ Bárta a Radek „Bilko“ Bílek na malých pitbicích. 
První dva Petrové Pilát a Kuchař jsou známí posílači z ramp, a i tady předvedli triky nejvyšší extra třídy. Vyhecovaný Pilník dával do ramp triky (např. Backflip Pendulum), kterými diktoval počas série Red Bull X-Fighters. Kuchta dostával fanoušky do varu s hodně placatými Whipy se zvukovou kulisou rozbouřenýho čtyřtaktu. Ani ostatní se nenechali zahanbit, a maximálně protahovali triky staré školy. Ondřej „Čert“ Záruba se s námi podělil o zážitky z Moss Plus FMX Jamu Petra Kuchaře, kde se poprvé v české kotlině jela soutěž Speed and Style (jedná se o kombinaci FMX a superkrosu): „Dvě rampy nastaveny na dvaceti metr stály u obrovského dopadu, kde se dva jezdci postavili každý na svou stranu, a potkávali se v letu. Na obrovským dopadu to nebyl problém, mezi námi bylo plus minus pět metrů. Po skoku jsme zamířil na Quarter Pipe (stěna na triky) a hurá do cíle. Jelo se na dvě kola, což představovalo čtyři skoky. Rozhodovala nejen rychlost, ale i obtížnost a sestava triků. Ve finále jsem skákal prori Kuchtovi. Vyhrál hostitel Kuchta, který dokonce i zaflipoval. Mimo jiný zkouším salta do pěny, ale zatím nemám Backflipy zmáklý.“ 

Aleš Liemann, ač je často zraněný, potvrdil, že stále patří mezi českou FMX smetánku a triky kolama dolů protahoval, jak jen šlo. Aleš pokecal, jak se mu daří, a co chystá: „Minulý rok v Ostravě jsem spadnul z Backflipu a musel jsem jít na operaci s vykloubeným ramenem, takže do letošního března jsem marodil. Hned, jak jsem se uzdravil, tak jsem začal jezdit skákat do Itálie, ovšem hned na první akci jsem si docela ošklivě zlomil loket. Operovali mě v Itálii, a zase jsem byl dva a půl měsíce zraněný. Přestěhoval jsem se do Itálie, a začal znovu skákat nejen přes kaluže. Bydlím blízko FMX parku italskýho ridera Carla Caresanyho, kde trénuji, a jezdím po celý Itálii na exhibice. Navíc měním styl skákání, všechny triky zkouším dávat do scorpion stylu (jako styl Remi Bizouard), což znamená maximálně protahovat. Chystám se a těším se na závod mistovství světa Night of the Jumps 7. listopadu do Ostravy, kde se poperu se světovou špičkou FMX.“ 

Festival Joyride nebyl jen o freestylových rampách, které lákaly milovníky spáleného benzínu. Na rovince předváděl extrémní věci známý kaskadér Pepa "Sršeň" Šiler, který je držitelem několika světových rekordů (nejen) po zadním kole. Také Pepu jsme vyzpovídali, jak jde život: „Byl jsem pozvaný od Joyridu, a dnes tady předvedu klasickou show. 
Rovina, co tady vidíš je krátká, jezdím hlavně rychlostní věci, kdy na tomhle 400 metrovým kousku pojedu přes 160 km/h. Snad to dobře dopadne, minulý týden jsem jezdil v Lužanech u Jičína a tam to byl mazec ještě větší, kdy lidi se zavírali, jak při italský rallye 
a já mezi nima jezdil kilosedmdesát, což byl adrenalin i pro mě. Když se podíváš na www.pepa-srsen.cz , tak uvidíš, že mám letos práce nad hlavu. Hodně exhibicí, po tragicky zesnulém Ondřeji Lelkovi jsem byl oslovený, a převzal jsem motoškolu na Brněnským okruhu. Ve spolupráci s Besipem se věnuji „vychováváním“ motorkářů, předávám zkušenosti, aby na silnice bylo bezpečněji Závody jsem zapíchl před čtyřma lety. Stuntriding se hrozně posunul, prim hrají pomalý věci, což není moje krevní skupina. Kluky hodně obdivuji, ale jezdím starou školu, a pomalost mě nebaví. Z východní Evropy se stuntridingu věnují nejvíc blázniví Maďaři, kde je víc sponzorů, a celkově lepší podmínky. Taky jsem přičichnul k freestyle motokrosu, kde, dělám triky na čtyřkolce. Na MS Superbiků jsem dělal show se začínajícím kaskadérem Martinem Krátkým. Martin je hodně šikovnej a skromný, na nic si nehraje, budu mu fandit a snažit se pomoc.“ 
Joyride se znovu povedl, a už se těšíme na další hustý, už 7. ročník.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.75
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist