Ohlasy po Grand Prix Thajska

Na obrovské horko i netypickou trať, která svými skoky spíš připomínala superkros, si stěžovali jezdci po druhém podniku motokrosového mistrovství světa, který se o uplynulém víkendu odehrál v thajském Nakhonchaisri.

Ohlasy po Grand Prix Thajska
Belgičan Clement Desalle (Suzuki), druhý v Thajsku a vedoucí muž MS třídy MXGP: “V sobotu, když jsem tady vjel do úplně prvního kola, tak ta trať mne docela překvapila, ale zanedlouho se mi líbila čím dál tím víc. V neděli mi šly starty mnohem lépe než v sobotu, a to byla pozitivní vzpruha do závodů. Zajel jsem tady dva silné výsledky, a to je pro mne důležité. Dal jsem si závazek, že takhle podobně bych chtěl dopadnout v každé Velké ceně. Jsem rád, že se na motorce cítim skvěle a cítím nad ní plnou kontrolu. Snažil jsem se tady užít si co nejvíce, protože vím, že když mne ježdění baví, vždy to přinese své ovoce. Teď pojedeme na nějaké testování a snad se zase posuneme o kousek dál. Jsem rád, že mám v držení červenou tabulku pro vedoucího jezdce šampionátu. Je to poprvé od roku 2013. Moje motorka bude s tím číslem vypadat v Argentině parádně.”
Double ve třídě MX2, Nizozemec Jeffrey Herlings (KTM): “Byl to docela těžký víkend a já pořád nemám po operaci na motorce tolik natrénováno, takže jsem docela unavený. To horko mne dostalo, ale jsem rád, že jsem vyhrál obě jízdy. Zvítězil jsem i v kvalifikačním závodě, takže se mohu vrátit domů spokojený. Ta trať tady byla taková, jaká byla, všichni jsme se na ni museli nějak adaptovat. Byla tak nějak v superkrosovém stylu a s tím horkem, vlhkostí byla opravdu obtížná. Někdy ale musíte takové překážky překonávat, a to jsem i udělal. Teď mám tři dny volno na další rekonvalescenci, další ostrý trénink zahájím ve středu.“
Vítěz třídy MXGP Američan Ryan Villopoto (Kawasaki): “Po Kataru jsme jeli do Evropy a dva dny v kuse testovali. Udělali jsme na motorce velký pokrok, prošla dalším tuningem a velké změny proběhly na pérování. Myslím, že tady ta trať nejen že byla nová pro všechny, ale taky s mnoha více skoky než je zvykem na jiných tratích Grand Prix. Mně ale seděla. V takovém horku jsem ještě nikdy předtím nezávodil a rádi jsme v depu vzpomínali, že ještě v úterý v Belgii sněžilo. Takže to byla šokující změna teplot. Myslím, že se ještě pořád musím hodně učit. Všiml jsem si například, že hodně kluků tady šetří během kvalifikací síly, aby vydrželi celý víkend. Já si zkrátka ještě na život v GP musím zvykat. V prvních kolech to dneska byla docela strkanice. Ve druhé jízdě, když jsem si zabezpečil třetí místo, už jsem moc neriskoval. Myslím, že jsme právě v té fázi šampionátu., kdy je potřeba sbírat jisté body a neriskovat zbytečné pády. Bylo to docela fajn přijet do Thajska a vidět tady věci, které spíš známe třeba z filmů. Byla to bizarní zkušenost."
Lotyš Pauls Jonass (KTM 250 SX-F), druhý v MX2: "Jel jsem do Kataru a Thajska s nulovým očekáváním a jen jsem se snažil udělat nejvíc, co je v mých silách. Tady v Thajsku se mi podařilo zajet nejrychlejí čas v kvalifikaci a zajet druhý v kvalifikačním závodě, takže jsem si vybíral v neděli startovní bránu jako druhý a to byla velká výhoda. Ale moje starty nebyly zrovna nejlepší, naštěstí se mi hned v prvních kolech podařilo pár dobrých předjetí. V první jízdě jsem dojel čtvrtý a ve druhé druhý. Tam už jsem se cítil lépe a chytil jsem dobrý rytmus. Je fajn začít sezonu v takovém stylu a já se budu snažit získat další podia.” 
zi
Ital Antonio Cairoli (KTM), třetí ve třídě MXGP: “Udělal jsem tady pár chyb, hlavně v kvalifikaci. V závodě potřebuješ mít dobré starty, abys mohl být vepředu. Tady bylo taky důležité držet si po startu vnitřní stopu. A v první jízdě jsem to v první zatáčce nezvládl, jel jsem to příliš zeširoka a navíc mne soupeři vytlačili ještě dál na vnějšek. Rázem jsem byl až sedmý. Chtěl jsem to rychle dohnat a přehnal jsem to, byl jsem znovu dlouhý. To už jsem byl snad až sedmnáctý. Takže zase znovu se probíjet dopředu. Za těchto okolností to nebylo špatné dojet nakonec pátý, ale před startem závodu jsem chtěl rozhodně víc. Ve druhé jízdě už jsem měl dobrý start, dostal jsem se dopředu a chytil skvělý rytmus. Ta trať byla podle mne dost nebezpečná. Mám skoky rád, ale tady to bylo příliš. Navíc v tom horku se těžko koncentrovalo, a to mohlo vést na skocích k chybám.”

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist