Skvěle rozjetá sezona Filipa Salače

Jedenáctiletý Filip Salač bojuje o titul německého šampióna v kategorii pokročilých jezdců ADAC Honda NSF 100, navíc opět startuje i ve Španělsku, kde přestoupil do silnější kategorie MiniGP 140, ve které je průběžně na 3. místě.

Mladý jedenáctiletý závodník Filip Salač se v loňském roce stal španělským šampiónem v kategorii MiniGP 110, což mu zajistilo závodní stipendium pro letošní sezonu. Tu začal na Pyrenejském poloostrově velmi dobře. V nové, silnější kategorii, totiž hned ve druhém závodním víkendu dokázal vystoupit dvakrát na pódium, což si zopakoval i ve třetím podniku šampionátu Cuna de Campeones MiniGP 140. Přestože si Filip a jeho tým v letošní sezoně stanovili jiné priority, figuruje jméno jediného českého závodníka tohoto šampionátu na průběžném čtvrtém místě, a to přestože z pěti odjetých závodních víkendů absolvoval Filip pouze tři.

„Ve Španělsku je odjetých pět závodů, ale my se díky kolizi termínů s Německem zúčastnili pouze tří,“ říká manažer týmu Michal Salač starší na téma španělského šampionátu. „Prvním závodem byla Albaida, kam jsme přijeli bez předchozího zimního testování, zatímco domácí Španělé již dva měsíce jezdili. Pro nás to byla navíc nová motorka, přesto Filip v prvním závodě dojel na 4. místě. Ve druhém závodě upadl, zdvihl to a dojel si ještě pro body za 10. místo. Pro nás byl celý víkend spíše seznamovacím, hledali jsme nastavení nové motorky."

"Další závod se jel na Mallorce, kde Filip dojel dvakrát na třetím místě, což byly první pódia v nové silnější třídě. Třetím podnikem byl víkend v Mora de Ebro, kde Filip v prvním závodě dojel druhý a ve druhém závodě přidal třetí pozici. Zase to tedy bylo pódiové umístění. Ve Španělsku dokazuje, že i po přestupu do silnější kategorie má výbornou formu a chuť být co nejlepší. Letos je naší prioritou německý ADAC, kde Filip jede poslední rok a chtěli bychom ho zakončit titulem. Z tohoto důvodu při termínové kolizi volíme cestu na ADAC a Španělsko tak je pro nás především motivací zajíždět, co nejlepší výsledky v jednotlivých závodech, když je nám jasné, že na celkový úspěch to letos nevyjde.“
Prioritou pro sezonu 2013 tak je pro Filipa Salače německý šampionát ADAC Honda NSF 100, kde si jako cíl stanovil zisk titulu. Vzhledem k logickému postupu jeho kariérou mladý jezdec ví, že za jistých podmínek by měla být letošní sezona v této třídě jeho poslední, a to už i vzhledem k připravovaným změnám v německých silničních juniorských šampionátech.

„V Německu jsou odjeté tři dvojzávody z deseti a Filip to má skvěle rozjeté,“ pokračuje manažer týmu Michal Salač sr., tentokrát na téma německého ADAC. „V prvním závodě v Templinu Filip spadl při souboji o první místo. Náladu si vylepšil druhým závodem, který vyhrál. Pak přišel na řadu Faßberg, kde bojoval o vítězství s o dva roky starším Kevinem Orgisem. Dva roky v této věkové kategorii jsou velmi znát, přesto dvě druhá místa znamenala spokojenost v naše týmu. Třetí dvojzávod se jel na okruhu Oschersleben v rámci hlavního německého silničního šampionátu IDM Superbike. To znamenalo, že na naše závody se přišlo podívat velké množství diváků, ale i lidí z paddocku IDM. Filip zde odjel dva vynikající závody, které vyhrál a posunul se do čela průběžné klasifikace šampionátu, kde má nyní náskok 13 bodů. Nadcházející víkend pojedeme čtvrtý závod v Harsewinkelu, kde bychom rádi potvrdili stávající formu.“

Cuna de Campeones 2013 – MiniGP 140 (po 10 závodech z 28)
1. Francisco Gomez Requena (SPA) 188 bodů
2. Sergio Muñoz (SPA) 121
3. Aitor Andújar (SPA) 117
4. Filip Salač (CZE) 87
5. Jose Julián García (SPA) 74

ADAC Mini Bike – Honda NSF 100 Cup (po 6 závodech z 20)
1. Filip Salač (CZE) 118 bodů
2. Kevin Orgis (GER) 105
3. Dennis Stelzer (GER) 88
4. Tim Georgi (GER) 72
5. Dirk Geiger (GER) 66

Zajímavostí jarní části letošní sezony byl návrat manažera týmu, Michala Salače staršího, na závodní dráhu. Tento návrat proběhl v rámci 51. ročníku legendárního závodu 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Vše vzniklo jako touha zazávodit si společně s nejstarším synem, bohužel vše nakonec bylo zcela jinak.

„Letos jsme do našeho závodění vložili jakýsi špás, nebo lépe řečeno jakýsi hec, kdy jsme se společně s nejstarším synem Michalem domluvili na společném startu v závodě 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Chtěli jsme se poprvé v životě svést společně v jednom závodě. Hořice jsou pro nás srdeční záležitostí, je to místo, kde jsme se závody začínali a kde nás to stále baví. Po sedmi letech jsem sedl na motorku a bez přípravy se pokusil odjet Hořice. První testování proběhlo v týdnu před závodem na okruhu v Mostě, kde jsem se seznamoval s motocyklem. Bohužel Michal tam měl při nájezdu na cílovku nešťastný pád, kdy se mu motorka rozkmitala a on z toho ve velké rychlosti vystoupil a rozlámal se. Místo k závodům do Hořic putoval na operaci ruky a nohy. Léčení má do konce roku, takže tím přišel i o celou letošní sezonu."

"Díky tomu, že jsme již měli techniku i zázemí postavenou v Hořicích, tak jsem se rozhodl jet závody kategorií do 600 a 1000 ccm. Neměl jsem žádné velké ambice, navíc při prvním tréninku pršelo. Sedal jsem tedy po sedmi letech pauzy v Hořicích na motorku za mokra. I proto jsem byl o to víc překvapený, když z toho byl třetí čas v tréninku. Nečekal jsem, že na tomhle místě vydržím dlouho, což se odpoledne potvrdilo a několik mladých kluků mě přeskočilo. Já jel Hořice poprvé spíše hlavou a užíval si atmosféru. Nakonec i výsledek byl podle mne docela solidní, i když to nebyla bedna. Já jsem spokojený, jen mne mrzí, že jsem se nesvezl se synem, kvůli kterému jsem tohle vše podstoupil,“
končí Michal Salač senior svou vzpomínku na hořické zatáčky.

300 zatáček Gustava Havla - Hořice

Kategorie Volná do 600
1. Marek Červený (CZE, Yamaha) 10 kol / 23:27,684
2. Patrik Vostárek (CZE, Honda) +2,633
3. Kamil Holán (CZE, Kawasaki) +16,447
4. Michal Dokoupil (CZE, Yamaha) +36,237
5. Petr Homola (CZE, Yamaha) +51,210
-----------------
13. Michal Salač (CZE, Yamaha) +1:28,713

Kategorie Volná nad 600
1. Michael Pearson (IRL, BMW 1000) 8 kol / 18:32,240
2. Kamil Holán (CZE, Yamaha 1000) +3,433
3. Patrik Vostárek (CZE, Honda 600) +15,543
4. Aleš Nechvátal (CZE, Yamaha 1000) +25,391
5. Didier Grams (GER, BMW 1000) +25,854
-----------------
9. Michal Salač (CZE, BMW) +1:13,542

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist