Salač Racing: Vítěznou sérii ukončil pád

Pouhých sedm dní od vítězného závodu ve Wittgenborn nastoupil Filip Salač k dalšímu závodu německého šampionátu ADAC Mini Bike kategorie Honda NSF 100, který se jel tentokrát na dráze v Bopfingenu.

V pořadí již osmý závod ADAC Mini Bike se o uplynulém víkendu konal na 1020 metrů dlouhém okruhu Kartstrecke Bopfingen v Baden-Württembergenském regionu. Tým Salač Racing se do Německa vydal hájit své vedoucí postavení v průběžné klasifikaci, jedenáctiletý Filip Salač pak chtěl navázat na své skvělé výkony z předchozích závodů, v nichž už celkem jedenáctkrát v řadě nenašel přemožitele.
Dvoudenní podnik začal pátečními volnými tréninky všech kategorií. Filip Salač během těchto tréninků opět ovládl kategorii Honda NSF 100 „Nachwuchsklasse“, když jeho nejlepší čas byl o 0,4 sekundy lepší, než čas jeho největšího soupeře v celkové klasifikaci, domácím Kevina Orgise. V podobném duchu se nesly i kvalifikační tréninky, které Filip vyhrál o 0,5 sekundy před Orgisem, zatímco třetí Peetu Paavilainen z Finska ztratil 0,7 sekundy. Jediným stínem kvalifikace byl lehký pád, když mladému závodníkovi podklouzlo přední kolo. „Přední pneumatika to nevydržela a Filip spadnul v rychlé, levé zatáčce. Pád se naštěstí obešel bez zranění a bez větších škod na motocyklu. Problém byla výdrž přední pneumatiky, která rychle odcházela. Jeli jsme nové pneumatiky, které mají měkčí směs, než loňský model, ale po změně nastavení jsme vše vyřešili,“ komentuje situaci pan Michal Salač, majitel a manažer týmu.
Bohužel z pole position se Filipovi nepovedl start do prvního závodu, ale po propadu na čtvrtou pozici se dokázal velmi rychle probojovávat kupředu. Na začátku pátého kola se mladý Čech dostal do vedení a ihned si začal budovat náskok nad svými soupeři, který si udržel až do vítězného cíle. Těsně před druhým závodem se začalo kazit počasí. Vše nasvědčovalo tomu, že se pojede za deště. „Domluvili jsme se, že si Filip těsně před startem vymění slidery na kolenou za širší, které se používají pro závody na vodě,“ vzpomíná na sobotní druhý závod Michal Salač. „V zápalu boje jsme navíc ještě koukali na televizi, kde Kája Hanika jel v Brně o vítězství v Rookies Cupu. Všichni jsme s napětím koukali a fandili. Po projetí cílem jsme rychle běželi na start našeho závodu a Filip si v tu chvíli neuvědomil, že si sundal slidery a nenasadil nové. Samozřejmě to zjistil až při zahřívacím kole, ale už se s tím nedalo nic dělat. Bylo jasné, že chybějící slidery ho budou velmi limitovat.“
Filip Salač do druhého závodu skvěle odstartoval a ihned se ujal vedení. Jenže bez sliderů, na které je jezdec zvyklý, není potřebná stabilita, což se projevilo hned ve druhém kole, ve kterém jezdec Salač Racing Teamu havaroval. Vše se obešlo naštěstí bez zranění, ale přesto v závodě nemohl pokračovat. „Přišli jsem o dost bodů, ale díky tomu, že máme stále 50 bodů náskok, tak to není žádná tragedie,“ doplňuje Michal Salač, který ještě dodává. „Chtěl bych poděkovat našemu novému sponzorovi Maso uzeniny Přibyl, ale také všem ostatním partnerům za jejich podporu, bez které to v tomto sportu nejde.“

Před týmem je nyní cesta do španělské Zaragozy, kde se Filip představí v tamním šampionátu MiniGP 140. V polovině září se pak na německém okruhu Sachsenring pokusí získat německý titul v kategorii Honda NSF 100.

Filip Salač (Salač Racing Team):
„Během tréninků se nám podařilo najít dobré nastavení. Jediný problém byl s předním kolem, kde se mi zavírala řidítka, ale i to se podařilo vyřešit. Po špatném startu do prvního závodu se mi povedlo dostat do čela a po jedenácté v řadě zvítězit. Bohužel druhý závod ovlivnila chyba v mé předstartovní přípravě. Sledovali jsme Káju v Rookies Cupu a fandili. Vypadalo to na déšť a proto jsme se rozhodovali, jaké zvolíme slidery, jestli klasické na sucho, nebo širší do vody. Chtěl jsem to definitivně vyřešit až těsně před startem, proto jsem si sundal z kombinézy ty staré a čekal. Jenže v té euforii po Kájově vítězství jsme na to úplně zapomněli a já na dráhu vyrazil bez sliderů."

„Nechtěl jsem si zničit kombinézu, proto jsem se rozhodoval, jestli mám zastavit u mechaniků nebo jestli mám jet s určitou opatrností. Rozhodl jsem se pokračovat, ale bez toho, abych dával v zatáčce koleno na asfalt, to prostě nešlo a v jedné zatáčce mi to podklouzlo. Je to škoda, ale stále vedu s dostatečným náskokem. Nyní jedeme do Španělska. Bude to hodně hektický víkend, protože už v pondělí ráno musím být zpět doma a jít do školy. Nicméně do Zaragozy se těším. Ještě jsem tam nejel, tak uvidíme, jak nám to tam půjde.“


ADAC Honda NSF 100 „Nachwuchsklasse“ – Bopfingen

1. závod
1. Filip Salač (CZE) 14 kol / 12:58,533
2. Peetu Paavilainen (FIN) 14 kol / 13:02,687
3. Kevin Orgis (GER) 14 kol / 13:03,933
4. Tim Georgi (GER) 14 kol / 13:04,712
5. Dirk Geiger (GER) 14 kol / 13:18,218

2. závod
1. Kevin Orgis (GER) 14 kol / 13:14,223
2. Peetu Paavilainen (FIN) 14 kol / 13:14,349
3. Tim Georgi (GER) 14 kol / 13:14,487
4. John Pedro (GER) 14 kol / 13:23,562
5. Dennis-Norick Stelzer (GER) 14 kol / 13:25,348
...
DNF Filip Salač (CZE)

Průběžné pořadí ADAC Honda NSF 100 „Nachwuchsklasse“

1. Filip Salač (CZE, Honda) 330,5 bodů
2. Kevin Orgis (GER, Honda) 270
3. Tim Georgi (GER) 125
4. Dirk Geiger (GER) 177,5
5. Dennis-Norick Stelzer (GER) 174,5

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist