ISDE 2014, den čtvrtý

Po kritickém třetím dnu, který nepřežila spousta jezdců kvůli prachem zničeným motocyklům, organizátoři ISDE 2014 v argentinském San Juanu zkrátili čtvrtý den o jeden speciální test. To pomohlo, do cíle tentokrát dorazili všichni favorité i Češi jedoucí klubovou soutěž.

Extrémní, brutální den, prašné peklo. Tak označili třetí den letošní Šestidenní její účastníci. Téměř všechny týmy přišli k jednoho nebo hned o několik jezdců. Důvod byl jediný: všudepřítomný prach, který ničil motocykly všech tříd a značek. Až legrační je dnes pohled na startovku kategorie žen, kde zbylo jen šest závodnic. Z Čechů už dál nepokračují Milan Kotrč (Motosport Bozkov), Jan Fišer a Kamil Grošek (Gottbros) a hlavně dosud skvěle bojující Jakub Hroneš (EnC Racing). A tak snad jediní, kdo neutrpěl velkou ztrátu, jsou suverénní jezdci Trophy Teamu Francie, kteří pokračují v plné sestavě a i po třetím dnu si navýšili náskok v čele hlavní soutěže. Písku a prachu ale měli po dojezdu třetího dne rovněž plné zuby. 
„Několikrát jsem havaroval, roztrhl jsem si obočí. Ztratil jsem tak naděje na absolutní vítězství mezi jednotlivci. Dál už se tedy budu soustřeďovat jen na to, abych pomohl týmu a udržel si své vedení ve třídě E1. Hlavním cílem pro každého bude teď prostě soutěž dojet. Ten prach dělá s našimi motory divy a tak dále pojedu jen tak rychle, jak budu právě potřebovat,“ svěřil se aktuální mistr světa třídy E1 a tovární jezdec KTM Francouz Christophe Nambotin. A přizvukoval mu i Australan Toby Price, který se svou KTM drží druhé místo absolutně mezi jednotlivci za Francouzem Pelou Renetem (Husqvarna) a před svým krajanem Matthewem Phillipsem (oba KTM). „Byl to neuvěřitelně těžký den. Ten prach, to je vážně něco. Ničí to motory a vstřikovací systémy. Dál je třeba jet v něčem, čemu já říkám udržovací mód. Od toho prachu si nelze odpočinout ani na sekundu, měnil jsem vzduchové filtry na každé časové kontrole. Bylo to brutální a zítra to nebude lepší. Důležité bude udržet motory v chodu. Dnes to odneslo mnoho jezdců, ale naštěstí můj motocykl to vydržel,“ řekl Price. Světový šampion kategorie E3 Matt Phillips přiznal, že měl rovněž několik pádů a obnovil si zranění nohy, které má ještě z bojů v seriálu mistrovství světa. "Sand to do soboty vydrží,“ věří vloni ještě junior Phillips. Další z nejrychlejších jezdců Američan Taylor Robert zase zapadl do písku a ztratil spoustu času, než se vyhrabal zpět na trať. 
Pro zajímavost uvádíme pořadí jednotlivců po třech dnech
E1
1. Christophe Nambotin (FRA), KTM, 2:26.13 h
2. Marc Bourgeois (FRA), Yamaha, + 3:20 min
3. Jeremy Tarroux (FRA), Sherco, +4:38
4. Jaume Betriu (ESP), Husqvarna, +6:06
5. Edward Huebner (GER), KTM, +7:33 
E2 
1. Pierre-Alexandre Renet (FRA), Husqvarna, 2:23.08 h
2. Matthew Phillips (AUS), KTM, +2:15 min 
3. Kailub Russell (USA), KTM, +2:49
4. Joshua Strang (AUS), Yamaha, +3:54  
5. Loic Larrieu (FRA), Husqvarna, +3:55
E3 
1. Toby Price (AUS), KTM, 2:24.13 h
2. Ivan Cervantes (ESP), KTM, +2:25 min
3. Michael Brown (USA), Husqvarna,+3:11   
4. Fabien Planet (FRA), Sherco, +6:32
5. Daniel Sanders (AUS), KTM, +8:18
Není divu, že za těchto nelidských podmínek se pořadatelé rozhodli trať čtvrtého dne trochu zkrátit a měřilo se pouze pět speciálních testů. Francouzi z Trophy Teamu jako by vyslyšeli jednoho ze svých leaderů Nambotina a lehce zvolnili své dosud ďábelské tempo. Jeli hodně na jistotu a dovolili tak druhým Američanům lehce - o tři a půl minuty - snížit jejich dosud 16minutový náskok. Suverénem dne byl ale Australan Price, který byl nejrychlejší ve čtyřech testech, ten poslední se stal kořistí Reneta. Celkem ve čtvrtek Price na Reneta udělal deset sekund. Mezi juniory je stále o co bojovat: mezi prvními Američany a třetími Švédy je rozdíl pouhých 2:19 min, stříbrní jsou zatím mladí Francouzi.  Ve svých dosavadních fantastických výkonech pokračovali i včera Jakub Horák a Luboš Klimeš z českého klubového týmu ENC Racing CZ. Prvně jmenovaný na své Yamaze udržel třetí místo ve třídě C1 a mezi všemi klubovými jezdci postoupil už na 6. příčku. Klimeš je ve třídě o dvě místa za ním, celkově patnáctý. Protože ale u jejich kolegy Hroneše opět svítí čas tři hodiny, klesl EnC Racing o jednu příčku dolů, tedy na 12. místo. Také kluci z Motosportu Bozkov si ve čtvrtém dni vedli dobře. Milan Kurfiřt je ve třídě C3 klasifikován jako devatenáctý a Jan Kudrnáč je 24. v kategorii C2. Team Motosport Bozkov figuruje v klubové soutěži na 22. místě.  

ISDE 2014, pořadí po 4. dnu:

World Trophy

1. Francie 15:33:41.20
2. USA +12:47.85 min.
3. Španělsko + 50:29.82
4. Německo + 55:21.28
5. Argentina +3:19:30.00

Junior Trophy

1. USA 9:37:11.28
2. Francie +1:12.04 min.
3. Švédsko + 2:19.58

Kluby

1. MotoClub Pavia 11:05:37.78
2. Club Argentina + 9:44.87 min.
3. Los Rider Rafaelinos +1:35:43.47
12. EnC Racing CZ +4:01:52.94
22. Motosport Bozkov + 6:47:27.44
44. Gottbros +11:23:32.29 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist