Nová značka JotaGas lanaří Aholu

Pětinásobný mistr světa Mika Ahola opouští Hondu a v příští sezoně endurového mistrovství světa pojede v barvách zcela nového týmu JotaGas. Houfně o tom spekulují světové motocyklové weby, ale smlouva mezi Finem a španělským týmem ještě nebyla oficiálně potvrzena.

K této zprávě už se vyjádřil i sportovní manažer týmu JotaGas Miki Arpa, který řekl, že pokud vše bude dotažené do úspěšného konce, smlouva mezi jedním z nejlepších endurových jezdců současnosti a Jotagasem bude znít na dva roky a bude dotažená v rámci několika dnů. Sedmatřicetiletý Fin by měl jet světový šampionát v kategorii E3, kde bude obhajovat titul z letošního roku. Nářadím by mu měl být nový dvoutakt 300 MK, který bude oficiálně představen v prosinci. Firma zatím ukázala jen trialovou verzi stroje. Kromě MS pojede Ahola podle navrhované smlouvy také kompletní mistrovství Španělska a představí se i ve vybraných závodech francouzského a italského mistráku.
Aholovo jednání s Jotagasem začalo poté, co se Fin nebyl dlouho schopen domluvit na prodloužení kontraktu se svým posledním týmem HM Honda. Ze zákulisí jednání vyplynulo, že vedení HM Honda na Aholu tlačilo, aby šel v příští sezoně z prestižní E3 do nižší třídy E2. A to se sedmatřicetiletému Finovi nelíbilo. Manažer HM Honda Franco Mayer už také pro příští sezonu angažoval Itala Simone Albergoniho, který se bude snažit prosadit ve třídě E1 po boku Francouze Rodriga Thaina. Ten u HM Honda po letošním celkovém čtvrtém místě zůstává. Otázkou je, kdo přijde místo Aholy, mnoho volných velkých jmen už nezbývá.
„Nepochybuji o tom, že Mika Ahola se stane 1. ledna 2012 našim továrním jezdcem, pojede na úplně novém motocyklu MK 300 2T JTG a bude přímo podporován celou strukturou JTG, továrním i závodním oddělením,“ uvedl Miki Arpa. "Před deseti roky jsme byli s Mikou Aholou spolujezdci v jednom italském týmu a kdo by tehdy jen pomyslel, že dnes vytvoříme na zelené louce nový tým s velkými ambicemi v mistrovství světa. Já Mikovi absolutně věřím – vždyť vyhrál pět titulů v pěti letech ve všech kubaturách. On je sice věkem veterán, ale myslí a jezdí mu to, jako by byl v nejproduktivněším věku. Moc se těším na start nového sezony a pevně věřím, že se Mika rychle adaptuje na dvoutakt,“ dodal manažer. Ahola už nový stroj s elektronickým ovládáním ventilů vyzkoušel, moc se mu líbí a věří v jeho velkou budoucnost. Než poprvé na stroj usedl, dvoutakt 300 MK prošel rok dlouhými zkouškami a rozsáhlými testy v okolí španělského Alcañizu, kde výrobce JTG sídlí. Nyní ho čeká přechod na sériovou výrobu a továrna musí vymyslet prodejní strategii.
Společnost JTG tak opět velmi pozitivně překvapila, na nedávném veletrhu EICMA v italském Miláně totiž ústy dalšího svého manažera Jordiho Tarrese oznámila, že pro sezonu 2012 podepsala smlouvu do trialového mistrovství světa s mladičkým Polem Tarresem. Také tento španělský jezdec, letošní juniorský vicemistr světa, bude mít status továrního jezdce. JotaGas tak dal jasně najevo, že se s ním musí do budoucna v motocyklovém sportu počítat.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist