Rozhovor s Ervínem Krajčovičem: Na Dakar jedeme závodit

Už za pár dní vyráží MRG-SP MOTO Dakar Team na nejtěžší dálkovou soutěž pod sluncem do Jižní Ameriky. Porvat se s náročnou tratí je připraven zkušený David Pabiška, který nám při Dakaru 2014 dělal velikou radost, ale i nováček Milan Engel. Ještě než vše v Americe vypukne, vyzpovídali jsem manažera týmu, Ervína Krajčoviče.

Rozhovor s Ervínem Krajčovičem: Na Dakar jedeme závodit
Ervíne, prozraď nám, co všechno obnáší práce manažera týmu na Dakaru. Jaká je jeho role před soutěží a pak během závodu.

Jelikož jsem dal tým víceméně dohromady a byl jsem neoficielně pověřen vedením týmu, tak zařizuji prakticky všechno. Shánění sponzorů, reklamu, média, zajištění technického zabezpečení a tak dále. Co se Dakaru týče, tak je to technické zázemí, které je už na samotném závodě. To znamená hlavně perfektně připravit servisní auto, které musí být stoprocentní. Tým má navíc dva džípy, takže dohlédnout na to, aby byly včas připraveny, měly nutnou výbavu podle předpisů a bezproblémově prošly přejímkami. Musím zde vzpomenout Libora Veselého, který mi maximálně pomáhá a řeší logistiku a Radka Petržílku, který mi dohlíží na auta. Jsem moc rád, že kolem sebe mám tým lidí, kteří mi práci usnadňují. Na mě už je dohlížet a hlídat, aby všechno bylo včas a nic nám neuteklo.
A role v závodě? První dny se pohybuji se servisním autem s mechaniky. Je totiž důležité pohlídat, aby si všechno sedlo a dobře zajelo. Pak také dohlížím, aby v týmu panoval klid, pořádek a lidi dělali, co je třeba, protože je nutné šetřit síly a čas. Když se všechno zaběhne, tak se snažím vyjet s „press džípem“ do terénu, abych viděl průběh samotného závodu.
Loni jste jeli jako Česko-slovenský tým a letos ryze český. Jak se zrodila myšlenka, startovat s českou dvojicí a proč padla volba na Milana Engela?

Už dříve jsme měli v hlavě myšlenku mít v týmu vedle velice zkušeného Davida Pabišky mladého českého jezdce. To, že z týmu vypadl Štefan Svitko, jsme nezavinili ani mi, ani Štefan, ale bylo to rozhodnutí Slovnaftu. Rozhodnutí, že si vybereme Milana Engela padlo už minulý rok před odjezdem na Dakar 2014. Tenkrát ovšem bylo všechno v teoretické hladině a definitivní rozhodnutí padlo až po příjezdu. Kdo by mohl být tím pravým do těchto podmínek, se pochopitelně konzultovalo s Davidem, protože jak známo, na Dakaru to není pouze o omotané pravačce kolem plynové rukojeti, ale hlavně o navigačních schopnostech a vytrvalosti.

Připravuje se Milan na Dakar nějak speciálně? Tím myslím hlavně po teoretické stránce věci, protože o perfektní fyzičce snad ani nemusí být řeč?

Samozřejmě. Už někdy od září, kdy skončila enduro sezona, si převzal motorku po Davidovi  a najel alespoň nějakých pět set kilometů. Zároveň se v té době dohodlo, že bude jednou-dvakrát týdně docházet za Davidem  na školení. To je zaměřeno hlavně na navigační schopnosti. Zde musím Davida pochválit, protože se stal opravdu dobrým učitelem a dokázal skvěle předat zkušenosti. Vzal si to prostě za „svý“ a na Milana dohlíží a pořádně ho „péruje“.
Co se týče fyzičky, tak jsme Milanovi jasně řekli, že nejede na žádný vejlet a že to není sranda. Je profík a musí se podle toho chovat a zrovna tak k tomu přistupovat. Každý z jezdů maká fest na fyzičce a snaží se maximálně připravit.


Opět jedete na KTM, přičemž David sedlá nejnovější techniku a Milan loňský karburátorový model, se kterým se do cíle podíval David. Byla i letos KTM jasnou volbou a museli jste se na dva různé modely nějak speciálně připravit?

KTM byla jasnou volbou, i když jsme v jednu chvíli pošilhávali po Hondě, jelikož přišla jistá nabídka. Nicméně si myslím, že Honda ještě nedospěla do takového stádia, že by měla perfektní servis během závodu. Naopak „kátéemka“ ho opravdu má a máme zakoupenu servisní kartu, která nás opravňuje fasovat materiál, využívat servisní zázemí a u patnáctkového modelu využívat tovární diagnostiky a spolupracovat s fabrickými mechaniky.

Co tým v nejbližší době čeká a jak vypadá doba před odjezdem?

S klukama jsme se domluvili, že do Štědrého dne čas maximálně využijí k fyzické přípravě a pak si ty čtyři dny dají opravdové Vánoce. Pak už třicátého brzy ráno odjíždíme do Vídně a odlétáme. Jednatřicátého už vyzvedáváme techniku a druhého a třetího  méme od pořadatele naordinovány přejímky.
Jaké jsou cíle týmu, jednotlivých jezdců a jaké je přání manažera týmu?

Samozřejmě jedeme závodit, ale říkal jsem to už minulý rok, kdy jsem nevěděl do čeho jdu. Chci hlavně všechny ve zdraví přivézt domu! Říká se to každý rok a může to znít jako otřepaná fráze, ale to je to nejdůležitější. Přál bych si, aby David opakoval Top 20 a Milan aby to dotáhl do cílové rampy. Pokud se tohle povede, tak si troufám říct, že jsme splnili cíl na sto procent. David určitě chce posunout hranici zase o kousek dál a Milan posbírat co nejvíce zkušeností.

Na co se osobně nejvíc na Dakaru těšíš a co je naopak noční můrou?

Asi nejvíce na adrenalin. Je to přeci jen něco jiného, než jsem prožíval „x let“ v motokrosu, ale rozhodně nechci říct, že by bylo něco lepší a něco horší… Dakar je jednoduše jiný. Určitě se netěším na brzké vstávání, které je pro mě hrozné a tím spíš, když je to tam den za dnem. Zrovna tak na tu spoustu kilometrů, co se po nějakém čase člověku přejí. No a od polovičky se netěším na kuchyň, protože jídlo je plus-mínus stejné. To už člověk počítá dny, kdy se pustí do pořádného guláše.
Na rozdíl od loňska už víš, do čeho jdeš. Připravil se tým na něco speciálně a nebo dokonce úplně jinak?

Jasně, hodně změn jsme udělali v zázemí týmu a na servisním vozidle. Loni to nebylo špatné, ale dost jsme se napracovali, protože chyběl systém. Teď jsme auto udělali tak, aby vše bylo co nejméně náročné pro každodenní rozbalování a skládání. Myslím si, že auta jsou daleko lépe doladěny a také tým si sednul a už od prvního dne budeme dobře vědět, kdo má co dělat, což jsme loni tři-čtyři dny naháněli.

Na Dakaru se letos objeví pět českých motorkářů. Dá se počítat s nějakou spoluprácí nebo jede každý na vlastní triko a nekouká kolem?

Jedeme závodit a každý jedeme na vlastní triko. Samozřejmě existuje gentlemanská dohoda, že si v nouzi pomůžeme... Osobně nemám problém konkurenci pomoct. Ale na Dakar jedeme závodit každý za svůj tým.

Díky za rozhovor a za celou redakci přejeme celému týmu hodně štěstí a povedených etap! Pochopitelně také hlavně absolvovat závod ve zdraví a skvěle si ho užít. Nas moc těší, že jsem opět mediálním partnerem týmu a budeme vám moci přinášet čerstvé informace z průběhu závodu a dění v týmu. Věřte, že vaše komentáře a povzbuzování jezdce obrovsky motivuje a žene vpřed!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist