Dakar - Je rozhodnuto!

Do cíle v Buenos Aires dorazil jako první Marc Coma v kategorii motocyklů a v kategorii Quadů to byl náš Pepa Macháček. Martin Macek přišel poslední den o vítěztví v kategorii Marathon, na závodní trati to ovšem nebylo.

Etrapa 14  Cordoba - Buenos Aires

Prakticky poslední etapa měří 791km, speciál z toho je 227km. Trať je plochá a rychlá, nebude to žádné technické ježdění. Na této etapě se nedá asi nic vyhrát ale určitě jde ztratit, takže se všichni budou snažit aby nepadali a nezklamala je technika. Defekt pneumatiky by byl doslova neštěstím.

KM racing

Dobrodružství začalo v La Pampa a jezdci na závěr po projetí dvou států zažijí příjemnější krajinu, i když budou muset nadále udržovat svoji vysokou koncentraci, zejména na dlouhých zvlněných úsecích. A ti, kteří dojedou klasifikováni do cíle v Buenos Aires, uzavřou tímto obrovskou smyčku závodu a budou navždy první.
Zpět v hlavním městě Argentiny Buenos Aires, znaméná zdolání nejtěžší rally na světě. Zpět ve zdraví a s výkonem, za který se nemusí závodník stydět, to je dvojnásobný come back. Tým KM Racing se prošel přes všechny technické i zdravotní trable do vysněného cíle a že to byla cesta náročná a místy řádně dramatická, to si nechte vyprávět přímo od legend jihoamerického Dakaru. Vy jste u toho mohli být s námi a věřte, že je jen málo věcí z letošního Dakaru, které se dájí popsat slovy. Většinu si totiž musíte prožít, abyste uvěřili.
David Pabiška - "V cíly jsem zamáčknul slzu. 65.místo celkově beru všemi deseti. Rád si teď od ježdění na chvíli odpočinu, dám se dohromady zdravotně a budu trávit čas s dětmi"

Josef Macháček - "I když mi jihoamerická verze příliš nevyhovuje, jsem s výsledkem nadmíru spokojený a to díky týmu i technice (Quad YAMAHA)

Ivan Jakeš - "Vzpomínám na chvíli, kdy jsem seděl ve starém přepravním voze na koně, který mne vezl se zadřeným motorem do bivaku v Jacobacci. Dnes jsem na celkově 43.místě v celkovém hodnocení a myslím si, že se nemám za co stydět"

Martin Macek - Yamaha Europe

Jak asi víte, Martin Macek dokončil včerejší 14. etapu Rallye Dakar 2009 na 24. místě, celkově na 18. místě. Umístění nejsou ještě potvrzená ale je velice pravděpodobné, že to číslo se už nezmění.Emoce v cíli jsou prý neuvěřitelné, že se to musí zažít. Při přejezdech ve městech jsou všude obrovské davy lidí, něco takového si prý neumíme představit a všichni diváci si chtějí závodníky ošahat a když deseti městech, kudy projíždíte na spojovačce, na každém metru někdo do vás bouchne, poplácá vás po zádech a po rukách, tak prý to docela bolelo. Ale prý atmosféra, nadšení a ohlas Dakaru je tam na takové úrovni, že se závody F1 můžou jít schovat. Prý zítra v Buenos Aires bude neuvěřitelná nálada, že čekají opět statisíce fanoušků.
Martin bezkonkurenčně vyhrál svou kategorii, tedy kategorii Marathon, ve které smí startovat "produkční" stroje. V praxi to znamená, že se třeba v Martinově případě vezmě WR450, která se upraví pomocí různých kitů a úprav pro dálkovou rally. Musí být zachován například rám, kartery a některé další části. Bohužel byl po protestu brazilského závodníka jedoucího prozatím na druhé pozici přesunut do kategorie speciál a přišel tak o svou trofej. Protest navíc nesměřoval k ničemu konkrétnímu, prostě se mu zdálo, že motorka je na sérii moc rychlá. Nakonec komisaři našli neodpovídající brzdové kotouče(v této kategorii musí být motorka osazená kotouči, které používá výrobce pro běžné stroje). I přes tuto "sportovní" záležitost je Martin nejlepším českým jezdcem a první dvacítka v konkurenci rakouských 690 je obrovský úspěch. Yamaha bude pravděpodobně s Martinem počítat i pro příští sezonu a mluví se o speciálu 700ccm.
Celkové pořadí:
1. Coma 52:14:33, 2. Despres -1:25:38, 3. Fretigne (Fr./Yamaha) -1:38:56, 4. Casteu -2:17:54, 5. Rodrigues -2:22:11, 6. Ullevalseter -2:25:02, ...18. Macek -10:20:29, 44. Froněk -17:18:04, 65. Pabiška -24:33:59.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist