Dakar 2019: Závodní stroje vyzvednuty, bivaky postaveny

Čas, zbývající do startu 41. ročníku Rally Dakar, už se počítá na hodiny. Všechny týmy, včetně těch českých, už si v přístavu vyzvedly techniku. Předávání se neobešlo bez problémů, hodně vozidel bylo pomlácených, u brány se tvořily velké fronty. Do přejímek ale týmy musí vše vyřešit. V neděli 6. ledna na jezdce čeká také pódium v hlavním městě Peru Limě a v pondělí už nejnáročnější motoristický závod na světě odstartuje první ostrou etapou.

„V přístavu jsme se hodně zdrželi. na vyzvednutí klíčů od veškeré techniky, která se plavila do Jižní Ameriky z francouzského Le Havru, se stála skoro tříhodinová fronta. Všechna doprovodná auta měla vybité baterky. Ale bivak v Limě už máme postavený, teď už pokračujeme podle plánu. Pomalu ale jistě jsou závodní stroje připraveny. Mechanici na nich makají od příjezdu z přistavu do bivaku až do večera před startem. Tak, aby vše bylo na 100%,“ hlásil český tým Moto Racing Group. Také pilot kamionu Martin Macík, navigátor František Tomášek a Jan Brabec, motocyklista týmu Big Shock Racing se po aklimatizaci v Andách sešli s ostatními týmovými kolegy v Limě. Během čtvrtka zvládli vyzvednout Frantu, závodní kamion Liaz i Marušku, motorku Husquarna, a také ostatní doprovodné vozy. Stojí už i bivak, přímo na břehu Tichého oceánu.

Po měsíční plavbě lodí a následném přeparkování organizátory je teď nutné závodní stroje uvést opět do pořádku. K drobným ťukancům došlo také při převozu aut rozvášněnou Limou, poté co někteří z členů týmu couvali podle pokynů místního policisty. V bivaku týmu Big Shock Racing zavládla výborná nálada. Jednotliví členové se do Limy přepravovali v několika skupinách a poté, co se všichni sešli, bylo o čem vyprávět. Martin Macík, Jan Brabec a František Tomášek jen přeletěli z peruánského Cusca, kde se týden aklimatizovali. „Věřte mi, že i letošní pánská aklimatizace před Dakarem měla svůj význam. Nevíme přesně, kudy nás organizátoři povedou. I samotná Arequipa, kolem které se budeme pohybovat, je přes 2300 metrů nad mořem a já tipuji, že nás pošlou nahoru. Každopádně, po sestupu z Cusca, které je přes 3300 m n. m., se tady v Limě cítíme výborně, jsme vyspalí, odpočinutí, nikdo letos nemá rýmičku a těšíme se až vyrazíme do první etapy,“ popisuje Martin Macík.

V bivaku je od samého počátku rušno a všichni mají plné ruce práce. Je třeba dát do pořádku všechny technické drobnosti, ke kterým došlo při plavbě trajektem a následné manipulaci při vyloďování. „Mercedes jsme nemohli otevřít, dorazil kompletně vybitý, budeme měnit pár blatníků, u závodního kamionu musíme opravit okno a samozřejmě teď technika projde kompletní revizí, abychom si byli jistí, že je vše v pořádku,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší.

Každý, kdo má chuť na vlastní oči nahlédnout do bivaku týmu Big Shock Racing, má možnost. Může se zúčastnit živých vysílání, která probíhají každý večer na Facebooku Martina Macíka. Fanoušci tak mají jedinečnou příležitost přenést se naživo přímo do Peru, sledovat přípravy na Dakar a také se kluků zeptat na vše, co je zajímá. „Děkujeme všem fanouškům, kteří se s námi pravidelně scházejí na Facebooku během večerních živáků. Fakt máme radost, jak moc se o Dakar zajímají, ptají se na spoustu věcí, zasmějí se s námi a neuvěřitelně nás podporují,“ vzkazuje Jan Brabec.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
Hepan přispěl 2 Kč
Clint. přispěl 2 Kč
callowsick přispěl 2 Kč
SLAY přispěl 2 Kč
pp377 přispěl 2 Kč
FGB přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist