Dakar 2009: Argentina-Chile

Video z příprav trasy rallye Dakar: Argentina-Chile vám asi nejlépe napoví, na jaký terén se mohou závodníci těšit. Kromě popisu trasy přinášíme první informace o českých motocyklových týmech na jihoamerickém Dakaru.

Po více než stovce dnů průzkumu terénu je hotová trasa nového Dakaru. Její délka je 9500 km, do čehož patří 5650 km speciálních rychlostních zkoušek. Jen pro srovnání, je to ještě o pár set kilometrů více, než na kolik byl naplánován zrušený dakar 2008.
Závodníci i diváci zde najdou všechny nástrahy, které byly v Africe tak populární písečné duny, sypké písky, nekonečné pláně, hory. Předpokládaný příjezd do Buenos Aires dne 17. ledna si budou muset závodníci opravdu tvrdě odpracovat!

Čekají na ně nekonečné pláně Patagonie, následuje poušť Atacama a průjezd kamenitými Andskými průsmyky. A to vše navíc v horkém podnebí, protože na jižné polokouli bude v lednu vrcholit léto a dá se počítat ještě vyššími teplotami než vloni v Africe. Však také ředitel soutěže Etienne Lavigne slibuje 100% Dakar!


Na start 3. ledna 2009 v Buenos Aires se postaví 530 týmů, z toho 230 motocyklů, 30 čtyřkolek, 188 aut a 82 kamionů. Mezi ně bude podle dosavadních informací patřit i osm českých závodníků na motocyklech (vlastně 7, Ivan Jakeš je Slovák startující v českém týmu).
Smutnou zprávou je neúčast Jaro Katriňáka (viz samostatný článek), kterému zdravotní problémy s játry znemožnily start a podle všeho i ukončily jeho tak pěkně rozjetou závodní kariéru.

KM Racing Team

Tento tým vyráží do Ameriky v následujícím složení
  • David Pabiška, KTM 690 Rally
  • Dušan Randýsek, KTM 690 Rally
  • Ivan Jakeš, KTM 690 Rally
  • Josef Macháček, quad Yamaha Raptor
Testování v Tunisu proběhlo úspěšně, kromě závodních strojů si tým vyzkoušel i speciálně upravené doprovodné vozy Toyota Hilux, které budou plnit funkci technické asistence při doprovodu všech soutěžících týmu KM Racing.
Pepu Macháčka a jeho dakarský speciál jsme zastihli před týdnem na Yamaha ATV dni.

Martin Macek

V lednu 2008 se kvůli zrušení Dakaru startu nedočkal, teď už to ale určitě vyjde a Martin vyrazí v sedle továrního stroje Yamaha WR450F, se kterým by díky svému jezdeckému umění a maximální tovární podpoře Yamahy mohl zasáhnout do boje o místa na špici.

Ivo Kaštan, Olin Bražina, Jan Froněk

Ivo Kaštan startuje stejně jako na balatonské rally na svém speciálu Pitbike 125 vlastní konstrukce, se kterým se pravděpodobně již hned po startu stane vítězem své kategorie - nebo je tam ještě nějaký podobný stroj?

Překvapením je Olin Bražina, který vyměnil motorku za quad a startuje ve dvou stopách na stroji KTM.

Posledním zástupcem českých barev je Jan Froněk na stroji KTM 690 Rally.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist