Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
tak koukej a treba zmenis nazor dokud jsem to nevidel taky jsem si rikal jaka to musi byt parada takovy zavod,ale jak jsem to videl,byl jsem rad ze jsem jenom doma u telky
XarlieN: Nejsem expert na KTM ale bude to podobné jako u Yamahy. Tam máš možnost třeba za asi 10 tisíc EUR pořídit levný kit, který vypadá na první pohled docela hezky a jede ho spousta amatérů (M. Macek ho měl před dvěma roky) a v rukách špičkového jezdce se s tím dá dojet jak bylo vidět v první dvacítce. Profesionální kity jsou tak od 25 tisíc nahoru, běžná cena kompletní motorky ve třídě 450ccm je tak za 45 tisíc EUR ale letošní co pojede MM, Fretigne a Marchini vychází na asi dva miliony. Repliky stojí mnohem míň, factory replika od KTM tuším vyjde na asi 30 tisíc EUR, což není tak drastický ale tu cenu fakt nevím přesně. Jestli máš kalkulačku, můžeš si zkusit posčítat ceny základních komponentů Meca systému tady: //www.mecasystem.fr/catalogue-201-extreme-evolution-ktm-evo2.html
Nezapomeň jednotlivé záložky kde jsou volby dalších komponentů - třeba chladiče apod. To jsou jen díly bez práce a bez dalšího vybavení ale pro představu...
A čím se to liší? Opět použiju příklad z WR450F - konstrukce je dost jiná. Jiné řešení nádrží, jiné těžiště. Aby to šlo udělat, museli použít fůru vychytávek, které v amatérském kitu nejdou použít protože by to nikdo nekoupil - karbony, titan, složitě tvarované díly atd. Třeba stromeček co drží přístroje a přední masku je tak 5x lehčí než na amatérském kitu, který je robustní ale posouvá těžiště dopředu. Všechno to je subtilní, lehké ale pevné. Váha nastrojené motorky je jen tuším o 15kg vyšší než sériovka enduro. Záleží ještě na kategorii jak moc to může být upravené - v některých nesmíš mít jiný brejle nebo další součástky. Factory motorky jsou obvykle speciály od základu. Každopádně jsem chvilku jezdil na amatérském kitu WR i na slušném továrním (i když starším) vloni v Tunisu a je to masakr. Rozdíl pozná i naprostý laik jako já. Vyvážení, ovládání a váha celkově.
2TomasTT: Diky za info. Docela by mě detailně zajímalo (i vzhledem k ceně třeba 690 Rally replica) v čem je třeba motor/rám Rally jiný než sériový 690. Musí tam být fest rozdíl vzhledem k té ceně.
XarlieN: zdaleka ne "samá KTM 690 rally".. Dokonce se spekuluje o tom, že tovární týmy KTM tentokrát pojedou pětkovou řadu speciálů postavených na bázi EXC a ne velké 690 ale po zveřejnění detailů trati o tom dost pochybuju..
Proč tu nebo tu je jasný - u rallye jde především o to, jaké máš zajištění, jaký support. Na výběr toho moc není - na dakar jede mrak kamionů s díly na KTM a Yamaha a u ostatních jsi odkázaný na to, co si zařídíš sám. Honda nebo BMW nebo další minoritní účastníci tam servisní kamiony nemají a to znamená že ani v nouzi tam díly nekoupíš. Jinak 690 rallye vůbec není nespolehlivá ale má docela známé závady (třeba ložiska v převodovce) ale má vysoký výkon a jede nejryhleji. Jiné spolehlivé rallye náčiní na tovární úrovni neexistuje, pochopitelně kromě amatérských kitů, kusovek apod. Můžeš si koupit za pár korun (relativně) průmyslově vyráběný amatérský kit třeba pro BMW G650X ale nesmíš to srovnávat s úrovní továrních 690 nebo Yamahy s Meca system kitem. To je jiná dimenze - cenově i konstrukčně.
Honzz: jestli myslíš hudbu z filmu "race to dakar" charlieho boormana, tak hudba byla složená pro ten projekt. Minimálně ta titulní písnička, která je použitá i v sestřihu "epic" v bonusech na dvd.
safra sama KTM 690 Rally ... ted jsem zvedav jak mi ti co mektaji furt o spolehlivosti KTM vysvetli, proc teda tydle tymy nepouziji jine spolehlive nacini ?
No jiste to bude narocny zavod, ale taky prekrasny. Jiste se bude na co divat. Jine scenerie oproti Africe apod. Nevim proc, asi mam zavod Dakar spojeny s Afrikou a J.Amerika mi nejde moc pod kuzi, nijak to neodsuzuji, jen jsem si na to jeste nezvykl ze letos se jede Amer. Vsem nasim zavodnikum fandim a preji jim, aby se vratili ve zdravi domu. Dakar je spickou mezi zavody
já bych do toho teda pořádně rozmýšlel...vrtulníky odvážejí každý den pár zraněných nebo oni sami to vzdávají z totálního vyčerpání ať už psychického či fyzického, jeden třeba jel se zničenym bib moussem v prednim kole, motorka sotva naskocila a on byl jeste po havarii kdy to napral do nejaké skály nebo stromu asi bych do toho nešel
fucking zavist ! :) uzij si to!
Nahodou budu zrovna 3. v Buenos Aires sice budeme zrovna odlétat do ČR, ale start stíham tak se těšim.
he he jj taky uz se tesim !
tak uz se tesim az na tom Discovery uvidim TEBE
spise to beru tak ze o to vetsi respekt chovam k lidem kteri se do toho pusti, ze jdou otestovat sve dovednosti,zkusenosti, a svou psyche!
tak koukej a treba zmenis nazor dokud jsem to nevidel taky jsem si rikal jaka to musi byt parada takovy zavod,ale jak jsem to videl,byl jsem rad ze jsem jenom doma u telky
ted jsem zkouknul prvni episodu to Race to Dakar.. dobrej dokument,nevedel jsem ze neco natocili, dik sherm14
XarlieN: Nejsem expert na KTM ale bude to podobné jako u Yamahy. Tam máš možnost třeba za asi 10 tisíc EUR pořídit levný kit, který vypadá na první pohled docela hezky a jede ho spousta amatérů (M. Macek ho měl před dvěma roky) a v rukách špičkového jezdce se s tím dá dojet jak bylo vidět v první dvacítce. Profesionální kity jsou tak od 25 tisíc nahoru, běžná cena kompletní motorky ve třídě 450ccm je tak za 45 tisíc EUR ale letošní co pojede MM, Fretigne a Marchini vychází na asi dva miliony. Repliky stojí mnohem míň, factory replika od KTM tuším vyjde na asi 30 tisíc EUR, což není tak drastický ale tu cenu fakt nevím přesně. Jestli máš kalkulačku, můžeš si zkusit posčítat ceny základních komponentů Meca systému tady: //www.mecasystem.fr/catalogue-201-extreme-evolution-ktm-evo2.html
Nezapomeň jednotlivé záložky kde jsou volby dalších komponentů - třeba chladiče apod. To jsou jen díly bez práce a bez dalšího vybavení ale pro představu...
A čím se to liší? Opět použiju příklad z WR450F - konstrukce je dost jiná. Jiné řešení nádrží, jiné těžiště. Aby to šlo udělat, museli použít fůru vychytávek, které v amatérském kitu nejdou použít protože by to nikdo nekoupil - karbony, titan, složitě tvarované díly atd. Třeba stromeček co drží přístroje a přední masku je tak 5x lehčí než na amatérském kitu, který je robustní ale posouvá těžiště dopředu. Všechno to je subtilní, lehké ale pevné. Váha nastrojené motorky je jen tuším o 15kg vyšší než sériovka enduro. Záleží ještě na kategorii jak moc to může být upravené - v některých nesmíš mít jiný brejle nebo další součástky. Factory motorky jsou obvykle speciály od základu. Každopádně jsem chvilku jezdil na amatérském kitu WR i na slušném továrním (i když starším) vloni v Tunisu a je to masakr. Rozdíl pozná i naprostý laik jako já. Vyvážení, ovládání a váha celkově.
kolik to tak stoji totok ta 690 rally ???
2TomasTT: Diky za info. Docela by mě detailně zajímalo (i vzhledem k ceně třeba 690 Rally replica) v čem je třeba motor/rám Rally jiný než sériový 690. Musí tam být fest rozdíl vzhledem k té ceně.
Už se na to těšim.bude to masakr KTM GOOOO !
XarlieN: zdaleka ne "samá KTM 690 rally".. Dokonce se spekuluje o tom, že tovární týmy KTM tentokrát pojedou pětkovou řadu speciálů postavených na bázi EXC a ne velké 690 ale po zveřejnění detailů trati o tom dost pochybuju..
Proč tu nebo tu je jasný - u rallye jde především o to, jaké máš zajištění, jaký support. Na výběr toho moc není - na dakar jede mrak kamionů s díly na KTM a Yamaha a u ostatních jsi odkázaný na to, co si zařídíš sám. Honda nebo BMW nebo další minoritní účastníci tam servisní kamiony nemají a to znamená že ani v nouzi tam díly nekoupíš. Jinak 690 rallye vůbec není nespolehlivá ale má docela známé závady (třeba ložiska v převodovce) ale má vysoký výkon a jede nejryhleji. Jiné spolehlivé rallye náčiní na tovární úrovni neexistuje, pochopitelně kromě amatérských kitů, kusovek apod. Můžeš si koupit za pár korun (relativně) průmyslově vyráběný amatérský kit třeba pro BMW G650X ale nesmíš to srovnávat s úrovní továrních 690 nebo Yamahy s Meca system kitem. To je jiná dimenze - cenově i konstrukčně.
Honzz: jestli myslíš hudbu z filmu "race to dakar" charlieho boormana, tak hudba byla složená pro ten projekt. Minimálně ta titulní písnička, která je použitá i v sestřihu "epic" v bonusech na dvd.
safra sama KTM 690 Rally ... ted jsem zvedav jak mi ti co mektaji furt o spolehlivosti KTM vysvetli, proc teda tydle tymy nepouziji jine spolehlive nacini ?
No jiste to bude narocny zavod, ale taky prekrasny. Jiste se bude na co divat. Jine scenerie oproti Africe apod. Nevim proc, asi mam zavod Dakar spojeny s Afrikou a J.Amerika mi nejde moc pod kuzi, nijak to neodsuzuji, jen jsem si na to jeste nezvykl ze letos se jede Amer. Vsem nasim zavodnikum fandim a preji jim, aby se vratili ve zdravi domu. Dakar je spickou mezi zavody
já bych do toho teda pořádně rozmýšlel...vrtulníky odvážejí každý den pár zraněných nebo oni sami to vzdávají z totálního vyčerpání ať už psychického či fyzického, jeden třeba jel se zničenym bib moussem v prednim kole, motorka sotva naskocila a on byl jeste po havarii kdy to napral do nejaké skály nebo stromu asi bych do toho nešel
tim je to prave fascinujici !
Žádný med to určitě není,ale zkusit bych to rozhodně chtěl.
videli jste nekdy na Discovery pořad Závod do Dakaru ?není to žádný med
to Safry> btw. to videjko je paradni :) a ani nevim jak je to mozny ale ta hudba k tomu tak nejak i sedne :) heh
uz se moc tesim ! bude to zas neco jineho.
jojo kdyz to jede je to super ale kdyz jsou potize v dunach je to peklo ale stejne bych to chtel okusit
Masakr! Hlavně našim moc fandím, jsou to borci!
Něco pro navození atmosféry
//www.youtube.com/watch?v=h1h-4WRhpGg
Bomba, myslím, že to bude lepší než Afrika. Ty hory tomu dávaj novej rozměr