Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Marex - Smlouvy na exkluzivitu svých MS mají jak Flammini, tak SPZka. Jednou jim ty smlouvy skončí a možná někdo z nich bude úspěšnější! Třeba už začal konkurenční boj, kdo z koho a kdo bude v příštích letech mít jedno jediné Mistrovství světa!
Marex > ale takto to funguje už léta a nedrbal bych do pravidel jen proto, že jedna fabrika je úspěšnější, než druhá... raději se bud koukat na nadupané WSBK a stocky, než jen na stosky, nemyslíš? Pokud by zůstaly stocky, co by bylo místo nich, místo motorů v rámech šlapátka?
4V Desmosedici byla vyrobená jako cestovní replika a NÉ ZÁVODNÍ PROTOTYP! Myslím, že by zase nebyl takový problém ji nasadit d SBK, cesta a nějaká dohoda by se jistě našla! Spíš nechce Ducati!
Rado: Problémem je (dlouhodobě), že to má být MS sériovek a má to k sérii hodně daleko. Podtržítkem jsou výsledky Stocků a Biků. Je to doslova průs...švih, pže z toho dělají druhé GP.
Soul > pokud WSBK přežily krizový rok 09 a letošek, tak maj nejhorší za sebou... nehledě na to, že v MGP se točí mnohem větší peníze a některé fabriky budou preferovat jednu a druhé druhou sérii, je to přirozený vývoj
Mimochodem, vzhledem k tomu, že se Desmosedici prodává, nevidím důvod pro jeho nemožnost nasazení... ale ono to asi bude tím, že rovnost pravidel Ducati nevoní...
JV > Aprilia se prodávala mnohem dříve, než začala závodit, BMW mělo trochu skluz, ale nějak se dohodli... Tohle vše jsou zástupné problémy. Ducati 4 roky spí, až budou mít nový model 2012, zase budou na koni oni... o nic nejde... Stock není řešení, žádná restrikce není řešení. Koukni se na F1 dnes v době maximální regulace a na F1 v osmdesátých letech, kdy byl dán jen objem a hmotnost... Pravidla SBK jaik jsou daná jsou ideálním kompromisem mezi totální sériovostí Stocků a prototypovostí MGP... I v motorkách v prodejní síti jsou rozdíly. Pokud chceš mít vše uniformované, stačily by jen dvě kubatury Moto 2 600ccm a tentýž paskvil v litru...
To Rado: 4V desmosedici nemůže být nasazena, protože už to nyní je stále bývalý závodní prototyp, Aprilka i BMW postavili závoďák, nikoli napřed cca 1000 seriovejch kousků, ale přesně naopak, napřed závodí a pak teoreticky prodaj ...viz Petronas Foggyho! Ale jelikož i v této diskuzi se řeší - co by, kdyby a hlavně motoGP je skoro pomalejší!!! Jednoduché - SBK stále jeden motor na závod, MGP jeden na tři závody, SBK kvalifikační gumy...atd.! Tady je ten zakopanej pes, kdo třeba má v republice kvalitní SBK??? Nikdo! Stock je perspektiva, nikoli Aprilia lítající přes 330 za XXX mega! I kdyby nastoupila KTM, tak stejně to půjde do kytek! Řešení, který ale nikdo nechce slyšet - stock! SBK čeká rázný řez, ale myslím si, že to nikdo nechce chápat...následkem je ale...!!!
No prostě je to levárna a bouda na lidi - superbiky by měli bejt víc podobný sérii, takhle je to jen marketingová bouda na lidi co vidí stejný kapoty a myslej si že doma maj to samý, kecy o tom že máme štoky neberu
Tak ono, kdyby budoucnost SBK byla tak špatná, že by tam jezdilo malo motorek jak v MGP a v MGP by bylo taky málo motorek, tak by to mohli spojit a najednou by měli jeden šampionat kde je dost motorek stejně rychlých
SoulTrain - 16:18 - Tak šašci v čele s Ezpeletou říkáš! To se Desmovi líbit nebude! Jinak s těmi cenami je to výhledově dost špatné, Aprilka sice vládne, ale za cenu rapidního zvýšení cenové relace své tovární motorky, mám informace, že stojí přes 20 milionů a asi na tom něco bude, protože jen ta Kubova stojí přes 11 milionů! Jestě, že jezdí jen za pronájem 35 000 Euro, ale stejně je jasné, že aby stačily, museli podražit i ostatní! Ty časy, před 2 lety, kdy stály SBK 3-4 miliony jsou pryč! Navíc SBK viditelně zrychlují, už to jezdí rychleji než polovina SPZ-satelitů! Upravené "sériové" stroje to už dávno nejsou!
Dovolím si tedˇtrochu "mimo mísu".Sám za sebe jsem se rozhodl,že od tohoto okamžiku,minimálně až do doby,kdy s.OGG na sebe práskne na kterém stanovišti bude při GP ČR "kalit vodu",nazývat všechny tratˇové maršály po celé délce okruhu soudruhy OGGY!!!
Soul > to máš pravdu... Pokud jim FIM dala ultimatum do příští sezony, podle mě do té nejdražší prodejní verze ta kolca dají a je klid... navíc nevím, jsem strojař laik, ale podle mě musí být dražší udělat přesné vedení řetězem (nehledě na opotřebení) než ozubeným kolem
rado,kdyby tam ty ozubené kola měli,tak by přece nemuseli pro příští rok mít nuž na krku a FIA by se jima nezabývala,tudíš by to nemuseli nikam montovat,jako mají ted "přikázáno"
Soul > a víš jistě, že Aprilia nemá ta ozubená kola v té "replica" edici, kterou lze koupit za dvojnásobnou cenu proti RSV4? Podle mě ano... v tom případě je vše OK, páč těch 200 replik zcela jistě už prodali i za ty nekřestanské kroupy...
Podle mě je vše jen bouře ve sklenici vody... u Ducati si po čtyřech letech sednou k rýsovacímu prknu, protože není možné, aby s o dvacet procent vyšším objemem a 7 procent nižší vahou nebyli nekonkurenceschopní...
Rado: to je pravda, ale to si nemyslím. Ty ostatní satel. týmy asi mají smlouvu se stav. fabrikama takže třeba taková DFX jen tak nezmění Duc za April. U té Althey by o šlo, ale po letošních výsledcích určitě nebudou mít důvod přecházet na aprilku. Další týmy třeba by chtěli aprilku ale nemaj na to prachy a tak musej používat 2 roky starou hondu (echo) či kawu (pederečinka).
Takže on ten Boss Aprilky řekl B&G protože věděl, že to je tým kt. má zájem o aprilii a není vázan smlouvu s jinou továrnou
Rado:17:23:jasně,to je mi jasné.Ale práve proto,musí být určeny nějaky kompromis aby ty bohatší továrny nebyly ve výhodě a tímpadem nehrozil odchod dalších továren,at už je to ducati či aprilie.To,že v MGp nikdo nepláče je jasné,protože tam si ani nic vybrečet nemůžou,protože tam josu jasně dané pravidla pro motocykly,které se nemění a je jen na týmech jak si poradí ve vývoji ale to je uplně neco jiného než u šampionátu kde se vychází ze seriového stroje.
Pity > počet továrních aprilií podle mě vůbec nezáleží na týmu PATA. Klidně to může dopadnout, že místo PATA dostane motorky nějaký tým ABC s Kubou, nebo bez něj, ale s prachama...
Aha to je jejich problém kolik je to bude stát.Za pár let tady budeš brečet a nadávat na Flaminniho,až jich tam bude jezdit 10 ztoho 5 aprilii a 5 BMW,protože to bude pro další továrny cenove neunosné.
SOul a Rado: s tím počtem motorek souhlasím. O tom fakt nemusíme mit strach. Ale musíme být realisti a nikde zatím neni ofiko, že bude satelit BMW, že budou tři kawy, že bude KTM a že bude mít B&G dvě tov. mašiny.
Jak vidím realnou šanci já:
Ducati neodejde a stále budou min. 6 ducati (2xxerox, althey, supersonic, dfx)
Kawa bude mít celkem min. 4 motorky v poli. Pederečinky potvrdili účast na další rok narozdíl od Suzy v MGP
Aprilie: 2x továrna, to je jasné, u toho B&G nejsem takový optimista jak boss aprilie, kt. básní že dá dvě motorky pokud vyřeší finance. Dejme tomu, že ten tým bude fungovat dál a že min. Kubu si ponechají, tzn 3x aprilie
BMW: zatím určitě počítat se 2x bmw, na satelit je ještě brzo.
Honda: 2x ten kate, co echo toť otazník, Parks sice skončí ale místo něj může přijít Brookes, pokud tým nezkrachuje. A pokud by Brookesovi nevadilo jezdit zadarmo, hehe.
Suza: O té Youshimure bych zatím nejak nespekuloval, tomu moc nevěřím, že se tam dostanou. Spíš to vidím, že asi zůstanou na dvou bajkách.
Yamaha: Sterilgarda, tj jasné, jestli přijde nový satelit, těžko říct ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
Tzn: 21 určitě + někteří ti kandidáti v podobě satelitů BMW, 5. kawa, 4. aprilie,...třeba z toho něco klapne. Aktuálně k dni 5.8 jezdí v šampionatu SBK stálých 22 bajk (na zač. jich bylo 25 ale minus 2 bmw a 1 honda = 22).
Takže ačkoliv min. sice není nic moc, určitě je to stokrát lepší než MGP! O té KTMce nevěřím, protože to už by se muselo dávno oznámit během sezony že plánují vstup. Ono, ačkoliv se to nezdá tak provozovat tým v SBK není vůbec levná záležitost, jedna věc je jezdit si BSB, IDM,.. druhá věc je jezdit si šampionát WSBK. Ty sate. BMW + ta třetí Kawa, si myslím, že můžou klapnout ale KTMce, Yoshimuře, a krachu Ducati z SBK či že B&G bude mít dvě tov. aprilie nevěřím!
JV: dík, jsem rád, že se aspoň někdo zasmál mému vtípku!
Já si zas myslím že čím více omezení, tím více prostoru pro křiklouny... Tím nechci říct, že bych pravidla zcela uvolnil, ale je zvláštní, že v MGP nikdo nepláče, i když se jim dlouhodobě nedaří... zato v WSBK když se nedařilo Suzuce, tak Francis Batta kopal okolo sebe, že jen oni mají sérii, když se nedařilo Hondě, brečel Ten Kate, nyní pláčou u Ducati... Soudný člověk se musí rozesmát, i když je to k pláči...
Marex - Smlouvy na exkluzivitu svých MS mají jak Flammini, tak SPZka. Jednou jim ty smlouvy skončí a možná někdo z nich bude úspěšnější! Třeba už začal konkurenční boj, kdo z koho a kdo bude v příštích letech mít jedno jediné Mistrovství světa!
Marex > ale takto to funguje už léta a nedrbal bych do pravidel jen proto, že jedna fabrika je úspěšnější, než druhá... raději se bud koukat na nadupané WSBK a stocky, než jen na stosky, nemyslíš? Pokud by zůstaly stocky, co by bylo místo nich, místo motorů v rámech šlapátka?
4V Desmosedici byla vyrobená jako cestovní replika a NÉ ZÁVODNÍ PROTOTYP! Myslím, že by zase nebyl takový problém ji nasadit d SBK, cesta a nějaká dohoda by se jistě našla! Spíš nechce Ducati!
Rado: Problémem je (dlouhodobě), že to má být MS sériovek a má to k sérii hodně daleko. Podtržítkem jsou výsledky Stocků a Biků. Je to doslova průs...švih, pže z toho dělají druhé GP.
Soul > pokud WSBK přežily krizový rok 09 a letošek, tak maj nejhorší za sebou... nehledě na to, že v MGP se točí mnohem větší peníze a některé fabriky budou preferovat jednu a druhé druhou sérii, je to přirozený vývoj
Mimochodem, vzhledem k tomu, že se Desmosedici prodává, nevidím důvod pro jeho nemožnost nasazení... ale ono to asi bude tím, že rovnost pravidel Ducati nevoní...
jv:naprosty souhlas stím,že WSBK čeká ten "rázný řez"jak ty píšeš,jinak to pujde do kytek stejně jako MGP
JV > Aprilia se prodávala mnohem dříve, než začala závodit, BMW mělo trochu skluz, ale nějak se dohodli... Tohle vše jsou zástupné problémy. Ducati 4 roky spí, až budou mít nový model 2012, zase budou na koni oni... o nic nejde... Stock není řešení, žádná restrikce není řešení. Koukni se na F1 dnes v době maximální regulace a na F1 v osmdesátých letech, kdy byl dán jen objem a hmotnost... Pravidla SBK jaik jsou daná jsou ideálním kompromisem mezi totální sériovostí Stocků a prototypovostí MGP... I v motorkách v prodejní síti jsou rozdíly. Pokud chceš mít vše uniformované, stačily by jen dvě kubatury Moto 2 600ccm a tentýž paskvil v litru...
To Rado: 4V desmosedici nemůže být nasazena, protože už to nyní je stále bývalý závodní prototyp, Aprilka i BMW postavili závoďák, nikoli napřed cca 1000 seriovejch kousků, ale přesně naopak, napřed závodí a pak teoreticky prodaj ...viz Petronas Foggyho! Ale jelikož i v této diskuzi se řeší - co by, kdyby a hlavně motoGP je skoro pomalejší!!! Jednoduché - SBK stále jeden motor na závod, MGP jeden na tři závody, SBK kvalifikační gumy...atd.! Tady je ten zakopanej pes, kdo třeba má v republice kvalitní SBK??? Nikdo! Stock je perspektiva, nikoli Aprilia lítající přes 330 za XXX mega! I kdyby nastoupila KTM, tak stejně to půjde do kytek! Řešení, který ale nikdo nechce slyšet - stock! SBK čeká rázný řez, ale myslím si, že to nikdo nechce chápat...následkem je ale...!!!
teamwhd > ale každá regulace je jednak špatná a druhak podle Tvé teorie by musely být regulovány i motorky v prodejní síti!
SpeedyRex: asi tak nějak
Teamwhd - No něco podobného máš i u aut v cestovních závodech apod.
No prostě je to levárna a bouda na lidi - superbiky by měli bejt víc podobný sérii, takhle je to jen marketingová bouda na lidi co vidí stejný kapoty a myslej si že doma maj to samý, kecy o tom že máme štoky neberu
Tak ono, kdyby budoucnost SBK byla tak špatná, že by tam jezdilo malo motorek jak v MGP a v MGP by bylo taky málo motorek, tak by to mohli spojit a najednou by měli jeden šampionat kde je dost motorek stejně rychlých
SoulTrain - 16:18 - Tak šašci v čele s Ezpeletou říkáš! To se Desmovi líbit nebude! Jinak s těmi cenami je to výhledově dost špatné, Aprilka sice vládne, ale za cenu rapidního zvýšení cenové relace své tovární motorky, mám informace, že stojí přes 20 milionů a asi na tom něco bude, protože jen ta Kubova stojí přes 11 milionů! Jestě, že jezdí jen za pronájem 35 000 Euro, ale stejně je jasné, že aby stačily, museli podražit i ostatní! Ty časy, před 2 lety, kdy stály SBK 3-4 miliony jsou pryč! Navíc SBK viditelně zrychlují, už to jezdí rychleji než polovina SPZ-satelitů! Upravené "sériové" stroje to už dávno nejsou!
Dovolím si tedˇtrochu "mimo mísu".Sám za sebe jsem se rozhodl,že od tohoto okamžiku,minimálně až do doby,kdy s.OGG na sebe práskne na kterém stanovišti bude při GP ČR "kalit vodu",nazývat všechny tratˇové maršály po celé délce okruhu soudruhy OGGY!!!
TO nevím,po mechanické stránce nejsem zdatnej.Možná nám to objasní koolja
Soul > to máš pravdu... Pokud jim FIM dala ultimatum do příští sezony, podle mě do té nejdražší prodejní verze ta kolca dají a je klid... navíc nevím, jsem strojař laik, ale podle mě musí být dražší udělat přesné vedení řetězem (nehledě na opotřebení) než ozubeným kolem
rado,kdyby tam ty ozubené kola měli,tak by přece nemuseli pro příští rok mít nuž na krku a FIA by se jima nezabývala,tudíš by to nemuseli nikam montovat,jako mají ted "přikázáno"
Soul > a víš jistě, že Aprilia nemá ta ozubená kola v té "replica" edici, kterou lze koupit za dvojnásobnou cenu proti RSV4? Podle mě ano... v tom případě je vše OK, páč těch 200 replik zcela jistě už prodali i za ty nekřestanské kroupy...
Podle mě je vše jen bouře ve sklenici vody... u Ducati si po čtyřech letech sednou k rýsovacímu prknu, protože není možné, aby s o dvacet procent vyšším objemem a 7 procent nižší vahou nebyli nekonkurenceschopní...
Rado: to je pravda, ale to si nemyslím. Ty ostatní satel. týmy asi mají smlouvu se stav. fabrikama takže třeba taková DFX jen tak nezmění Duc za April. U té Althey by o šlo, ale po letošních výsledcích určitě nebudou mít důvod přecházet na aprilku. Další týmy třeba by chtěli aprilku ale nemaj na to prachy a tak musej používat 2 roky starou hondu (echo) či kawu (pederečinka).
Takže on ten Boss Aprilky řekl B&G protože věděl, že to je tým kt. má zájem o aprilii a není vázan smlouvu s jinou továrnou
a ktěm Yamaham,to samozdřejmě taky nebylo fér,naštěstí jim to snima nejelo a už ty nádrže nemají
Rado:17:23:jasně,to je mi jasné.Ale práve proto,musí být určeny nějaky kompromis aby ty bohatší továrny nebyly ve výhodě a tímpadem nehrozil odchod dalších továren,at už je to ducati či aprilie.To,že v MGp nikdo nepláče je jasné,protože tam si ani nic vybrečet nemůžou,protože tam josu jasně dané pravidla pro motocykly,které se nemění a je jen na týmech jak si poradí ve vývoji ale to je uplně neco jiného než u šampionátu kde se vychází ze seriového stroje.
Pity > počet továrních aprilií podle mě vůbec nezáleží na týmu PATA. Klidně to může dopadnout, že místo PATA dostane motorky nějaký tým ABC s Kubou, nebo bez něj, ale s prachama...
Soul > všude ve všech sériích máš týmy bohaté a chudé a žádnýma restrikcema to nezměníš... prostě je to dané, tak jako v životě
Aha to je jejich problém kolik je to bude stát.Za pár let tady budeš brečet a nadávat na Flaminniho,až jich tam bude jezdit 10 ztoho 5 aprilii a 5 BMW,protože to bude pro další továrny cenove neunosné.
SOul a Rado: s tím počtem motorek souhlasím. O tom fakt nemusíme mit strach. Ale musíme být realisti a nikde zatím neni ofiko, že bude satelit BMW, že budou tři kawy, že bude KTM a že bude mít B&G dvě tov. mašiny.
Jak vidím realnou šanci já:
Ducati neodejde a stále budou min. 6 ducati (2xxerox, althey, supersonic, dfx)
Kawa bude mít celkem min. 4 motorky v poli. Pederečinky potvrdili účast na další rok narozdíl od Suzy v MGP
Aprilie: 2x továrna, to je jasné, u toho B&G nejsem takový optimista jak boss aprilie, kt. básní že dá dvě motorky pokud vyřeší finance. Dejme tomu, že ten tým bude fungovat dál a že min. Kubu si ponechají, tzn 3x aprilie
BMW: zatím určitě počítat se 2x bmw, na satelit je ještě brzo.
Honda: 2x ten kate, co echo toť otazník, Parks sice skončí ale místo něj může přijít Brookes, pokud tým nezkrachuje. A pokud by Brookesovi nevadilo jezdit zadarmo, hehe.
Suza: O té Youshimure bych zatím nejak nespekuloval, tomu moc nevěřím, že se tam dostanou. Spíš to vidím, že asi zůstanou na dvou bajkách.
Yamaha: Sterilgarda, tj jasné, jestli přijde nový satelit, těžko říct ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
Tzn: 21 určitě + někteří ti kandidáti v podobě satelitů BMW, 5. kawa, 4. aprilie,...třeba z toho něco klapne. Aktuálně k dni 5.8 jezdí v šampionatu SBK stálých 22 bajk (na zač. jich bylo 25 ale minus 2 bmw a 1 honda = 22).
Takže ačkoliv min. sice není nic moc, určitě je to stokrát lepší než MGP! O té KTMce nevěřím, protože to už by se muselo dávno oznámit během sezony že plánují vstup. Ono, ačkoliv se to nezdá tak provozovat tým v SBK není vůbec levná záležitost, jedna věc je jezdit si BSB, IDM,.. druhá věc je jezdit si šampionát WSBK. Ty sate. BMW + ta třetí Kawa, si myslím, že můžou klapnout ale KTMce, Yoshimuře, a krachu Ducati z SBK či že B&G bude mít dvě tov. aprilie nevěřím!
JV: dík, jsem rád, že se aspoň někdo zasmál mému vtípku!
Soul > a co nádrž u R1 pod sedlem, taky je to série?
Já si zas myslím že čím více omezení, tím více prostoru pro křiklouny... Tím nechci říct, že bych pravidla zcela uvolnil, ale je zvláštní, že v MGP nikdo nepláče, i když se jim dlouhodobě nedaří... zato v WSBK když se nedařilo Suzuce, tak Francis Batta kopal okolo sebe, že jen oni mají sérii, když se nedařilo Hondě, brečel Ten Kate, nyní pláčou u Ducati... Soudný člověk se musí rozesmát, i když je to k pláči...