Honda má v otázce změn v MotoGP jasno

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PacienT.cz (687) napsal 23.12.2013 v 15:13

Nakamoto ať jde se svými výhružkami klidně do <|>
@AKRO 20.12.13 v 21:56: To je mě novinka, takže ty jseš za zachování a další rozvoj elektroniky? Cokrát jsi tady psal, jak by ji měli zrušit, co?

5kp (114) napsal 23.12.2013 v 12:02+4

Chlapi, nebudem sa zapájať do odborných debát, na to akosi nemám, ale vám všetkým skutočným fandom motoriek prajem príjemné vianočné sviatky, bohatého Ježiška, veselého Silvestra, do nového roka len to najlepšie a aby v budúcej sezóne padali už len jablká a hrušky zo stromov, jazdci už nie... Zdraví vás 70 ročný motorkár zo Slovenska.

PityGPX (949) napsal 23.12.2013 v 10:30+1

Marex: tak jsem to tipl dole dobře, že jich bude 100.

Marex (2594) napsal 23.12.2013 v 10:02

Virago: Tak tohle můžeš říct prakticky o všem a nejen o motorových vehiklech.
Becher si taky nevyrábí sám flašku, vršek a etiketu a pořád je to čistokrevnej karlovarskej chlast.
Ps: Na mojí motorce je nápis Cagiva. Motor je Suzuki, rám MV, chladič KTM, plasty Acerbis, výfuky Lafranconi, pneu Dunlop... ale pořád je to Cagiva. :)

Marex (2594) napsal 23.12.2013 v 09:46

Pedro: S tímhle souhlas. ALE!!! V době 2T nikdo nediktoval jednotné motory. Prostě to šlo udělat líp a naprosto nechápu, proč nemůže tým Moto2 využít motor Yamahy, Suzuki, Kawasaki... v případě lehké úpravy pravidel třeba Triumphu, či MV. V Moto3 ta soutěž funguje i nadále. Změnil se typ motoru, objem, zadám maximální otáčky a omezím superdrahé technologie. Co je na tom složitého?!

AKRO (-498) napsal 22.12.2013 v 13:24+1

TDM851 - Já ti rozumím, ale pokrok nezastavíš a hlavně se do té elektroniky se nasypalo už tolik peněz, že se podle mě nic rušit ani omezovat nebude. Ale bez té kontroly trakce by to určitě bylo zajímavé!

AKRO (-498) napsal 22.12.2013 v 13:21

Desmo69 - Tak u FTR? To nebyl dobrý nápad! Jestli to nakonec není ten důvod, proč je ta Ducati pořád tak špatná!

desmo69 (638) napsal 22.12.2013 v 13:10

Pity, jak to víš? Ducati si taky nechala vyrobit rám u FTR.

PityGPX (949) napsal 22.12.2013 v 11:10+2

1100Virago: pravda, ale myslel jsem to tak, že motocykl je prostě vyroben i s motorem v hondě, zatím co u bmw suteru či ftr kawě to tak není

TDM851 (4248) napsal 22.12.2013 v 11:04+1

Akro. Tou elektronikou jsem myslel např. kontrolu trakce a těch 50 metrů bez drátku bylo Pedrosových.

JEFFzx13 (489) napsal 22.12.2013 v 10:47+1

virago diky ale hlavneje to na hony vzdalene tomu co si kupujeme my.a vo tom to je

1100Virago (3080) napsal 22.12.2013 v 10:33-1+2

PityGPX 09:52: To doufám nemyslíš vážně. Ani Ducati ani Honda si nevyrábějí vlastní vidlice a odpružení (používají Öhlinsy a Showu nebo Marzcocchi), brzdy (Brembo), případně elektroniku (Magneti Marelli), vstřikování (Mitsubishi), výfuky (Termignoni), pneumatiky, svíčky... Takže i tyhle "čistokrevné" stroje jsou mixem součástek jiných výrobců.

SoulTrain21 (753) napsal 22.12.2013 v 10:28-3+6

To je debil ten Rado Paneboze to snad ani nemuze byt pravda..

IvanDvoutakťák (5119) napsal 22.12.2013 v 10:00-1+1

V "dnešní době" tvrdit, že 2T motocykly nemají možnost konkurovat z důvodů cenových a zplodin , je holej nesmysl!
Ony by totiž i ty "cesťáky" byly výrobně DALEKO levnější
než 4T . A O TO JDE !

PityGPX (949) napsal 22.12.2013 v 09:52+1

JEFF: čistokrevný superbike ja např. panigale, kde vše co na té motorce je, je z ducati vyrobeno, čistokrevný pototyp je např. honda rc213v prototyp mgp, kde vše co je na hondě, je z továrny hondy.
FTR-Kawaski, Bmw-suter atd to nejsou čistokrevné motorky, tam máš něco od britů a něco od němců či od japonců (motor) takové motorky nemám rád.

vakuz (947) napsal 22.12.2013 v 09:51-1+4

V podstatě tady jde o to,že si na oko Carmelo s Nakamotem poměřují své pinďoury,nic víc a nic míň.Je to divadlo s předem jasným závěrem.To,že by tratila Honda i MotoGP je jasné,jako že zítra vyjde slunce.Honda by však tratila více,mnohem více!!Nyní se ukazuje, že Carmelo je geniální stratég, protože se zasadil o to,aby Vale jel za tovární tým a to právě za Yamahu!Carmelo+Yamaha+Rossi=spojenci.Protože kdyby se Valentino se svojí fanouškovskou základnou stal zaměstnancem Honda corporation, tak by vyjednávací pozice a podmínky pro Hondu byly podstatně lepší a silnější. Carmelo by si měl pojistit Valeho včetně jeho všech budoucích aktivit,které mají co dočinění s motocyklovým sportem a to až do konce působení Valeho v Motogp a s přednostním právem na odkup.Jezdecká dvojice Vale a Mark by měla obrovskou přidanou hodnotu v podobě obrovského vlivu na myšlení lidí,kteří se zabývají sledováním všeho,co se kolem MotoGP děje a těch nebude málo v podstatě na globální úrovni,protože motoGP se jede na všech kontinentech vyjma Afriky,ale i to se velmi rychle změní,protože Afrika má dnes obrovský ekonomický potenciál.Proč si Mercedes pojistil Schumachera??!!Honda si nemůže dovolit opustit MotoGP VÍCE, než si MotoGP může dovolit přijít o Hondu.Suzuki klepe na dveře Aprilia se vehementně chystá klepat ne dveře.Honda nemá na výběr a musí zůstat a Carmelo si toho je velmi dobře vědom.Proč Nakamoto neřekl,že odejdou na 100%!?Ale je to jedno,co řekl.Honda zůstane!Carmelo je lišák a proto také ovládá i WSBK,což je druhá motocyklová globální sít.A žádná jiná není a nebude.Továrny v F1 také vyhrožovaly tomu malému skřetovi,že odejdou a založí si vlastní sérii a nikdy to neudělaly.Proč ne?!Pro Carmela by nebylo problém zaměnit marketingově MotoGP a WSBK,ale stálo by to hodně peněz.Kdo ovládá a uděluje velmi drahé licence závodním okruhům?Myslím,že Yamaha je na straně Carmela a Ducati rovněž a nemá cenu se vůbec bavit o názoru Suzuki,BMW potažmo Kawasakia a Aprilie. Víceméně názor Herveho Poncharala to říká s titulu své funkce presidenta IRTA velmi jasně.My chceme závodit a chceme být motivovaní!Mimochodem velmi kvalitní rozhovor na konkurenčních stránkách.Jak může být někdo motivovaný,když ví,že nemůže vyhrát?!Proč Mike Doohan říká,že bez Rossiho bude MotoGP chudší?!V podstatě tady nejde o nic jiného, než o souboj dvou filosofií.Honda by chtěla diktovat podmínky, aby si vytvořila větší prostor pro úspěch.Já ,jako fanoušek motocyklového sportu, zastávám postoj Carmela, protože chci, aby rozdílový prvek byl lidský faktor v podobě jezdce a ne technika s notebookem.Souboj by měl být veden na trati a ne na počítači.Od toho jsou simulátory.Mne by vůbec nevadilo,kdyby ti nejlepší jezdci na světě jeli na stejných strojích,ba přímo na opak,kéž by jeli!!!Proč?Protože dle mne bylo nejlepší závodění k vidění ve RBRC a to jednoznačně.Jediné kritérium,které mne zajímá, je počet předjížděcích manévrů.Proč nevyhlašují nejvíce předjíždějícího jezdce?U mne,jako fanouška, by toto ocenění mělo velkou váhu a to obzvlášť když jedou všichni na stejném stroji.Nicméně chápu i názor z opačného tábora.Řešením by bylo kdyby se MotoGP jelo jen na Hondách.Ti ostatní by si to mohli rozdávat v WSBK.Obě strany by ušetřily velké peníze.a ono by se na sledovanosti ukázalo,o co mají jezdci zájem a potažmo diváci.Dnes existují pouze dvě globální závodní motocyklové série a obě ovládá Carmelo,třetí nebude a Honda potřebuje globální marketing.

desmo69 (638) napsal 22.12.2013 v 02:58-5+2

Rado, proč tady lezeš?! MotoGP nesleduješ tak si běž na fóra o šipkách. Nechápu tohle moralizování že lepší je sledovat kdejakou capinu oproti motorkám na stránkách o motorkách. Koho tady zajímají šipky? Tohle není facebook kde si ťupej svoje myšlenkový pochody kdy chceš. Tohle je stránka-kategorie-článek-komentáře k motorkám tak tu ne*er šipky To je až neuvěřitelný co se tu děje. Ještě tu začni s Ruskem, fotbalem, Stalinem, Leninem, Putinem, satelitem, přidej růžový brejle o verzi A a B co nosí ovčí lůza a bude to perfektní. Nikdy nepochopím proč tohle nemá ban do konce života na 8 generací dopředu.
PS.: šipky taky občas sleduju pane Rado a ne, není to lepší. Milovník letadel taky radši nečumí na vodní pólo

JEFFzx13 (489) napsal 22.12.2013 v 00:44-1

Pity,a kde se jezdi prosim te cistokrevny superbiky???anebo to definuj prosim!

Rado_ (567) napsal 22.12.2013 v 00:07-1+2

JEFF > souhlas, vydírají jako ten Holobrádek z KDU! Sorry za politický podtext, ale trefnější přirovnání mě nyní napadnout nemohlo...

JEFFzx13 (489) napsal 22.12.2013 v 00:06-1+3

ja bych je nachal klidne odejit,jak by to dlouho vydrzeli.bez hodny se svet obejde,ale pochybuju ze se obejde honda bez motoGP!!!jen keca šuhaj

Rado_ (567) napsal 21.12.2013 v 23:12-5+2

Není lepší sledovat právě probíhající MS v šipkách (mysleno naprosto vážně), kde není žádná elektronika, žádní €koteroristi, jen terč a daná vzdálenost střelby? Mimochodem, lidí (mnohdy oblečeni v hodně bizarních kostýmech) je v Alexander Palace London zcela jistě více, než u dobré třetiny závodů motorek, atmoška parádní a děj strhující... Šampionát potrvá do 1.1.2014, denně od 20 hodin přenosy v TV, dopručuji!

pedro37 (70) napsal 21.12.2013 v 23:01-1

AKRO: tak to souhlas, ale v závodní sérii nemá nikdo zájem řešit ekologičnost, ale hlavně výkon/spolehlivost, takže by se ty náklady na vývoj stejně nepřenesly do normálního provozu - leda že by jim do závodů zavedli emisní normy Ani se nedivim, že fabriky vyvíjej 4T, který jim budou asi sypat víc..

AKRO (-498) napsal 21.12.2013 v 22:38+1

Ony si ty čtyřtakty vydupaly spíš fabriky, pod záminkou ekologie! Čtyřtakty jsou dražší a tím pro výrobce zajímavější, hlavně finančně! Jinak efektivnější je dvoutakt, je lehčí, levnější a výkonnější, při stejném objemu skoro o 40%, proti čtyřtaktu. I ta větší spotřeba a splodiny z motoru dvoutaktu se dají vyřešit, ale není zájem!

pedro37 (70) napsal 21.12.2013 v 22:11-2+2

Marex: já nevidim důvod k tomu, proč by měly fabriky cpát peníze do vývoje 2T, když kromě závodních účelů tu technologii nikde jinde nevyužiješ, hlavně proto se podle mě zrušily 125-ky a 250-ky..

Ale současná koncepce moto2 se mi taky nelíbí, fandit nějakýmu podvozku suteru, kalexu, ftr apod. moc nejde no

AKRO (-498) napsal 21.12.2013 v 20:57+2

TDM851 - Elektronika nejde zrušit!

TDM851 (4248) napsal 21.12.2013 v 20:31+1

Elektroniku bych zrušil a přijdou závody. Jako v 2t kdy mohl vyhrát závod kdokoliv. Teď se bez jednoho drátku neujede ani 50 metrů... Ma vodě teď najednou umí všichni tovární jezdci... Všechny motorky by bez ní na to vítězství měly. Dřív byl drift umění jezdce a teď elektroniky. Bezpečný to v provozu není, protože budu jezdit rychleji a pád bude horší. Takže závody buď bez anebo s jednotnou.

mike99 (322) napsal 21.12.2013 v 16:58+1

Ono na jednej strane ma pan Nakamoto pravdu, ze bez vyvoja to nebude mat zmysel ale na strane druhej si nemyslim, ze by najvacsi vyrobca motocyklov na svete odisiel a nechal "vsetku slavu" najvacsim rivalom a konkurentom

1100Virago, Marex: suhlas

PityGPX: sledujes F1? Ja velmi nie, pozriem si max. 2 zavody v sezone, ked sa nejdu MotoGP, WSBK ci BSB. Pozeral som (na slovenskej komercnej TV) jeden pretek a tam prave komentator hovoril, ze vsetky timy sa stazuju, ze sucasne gumy su robene prave pre RedBull.

Monza 2012 bola o tom, ze jeden clen "poradnyho tymu" (v sucasnej dobe na dochodku) nemal mokru pneu na zavod a tak bol zavod pre zle poveternostne podmienky zruseny, pricom zavod SSP tam startoval o par minut neskor

PityGPX, neznamyScooterD: ano, jednotne gumy nutia vyrobcov vyvijat tak motocykel. A problem je v tom, ze je to trosicku drahsie ako keby mali svojho vlastneho dodavatela.
P. Gombeier: "Dostal jsem od Bridgestone informaci, že nic nezmění, což znamená, že budeme muset náš motocykl těmto pneumatikám přizpůsobit. To je však velmi obtížné. Za normálních okolností by Bridgestone mohla náš problém vyřešit za dva týdny, snadno, bez jakýchkoliv problémů. Oni ale nic měnit nechtějí. My musíme utratit stonásobně větší částku, tisíckrát větší částku, abychom vyřešili to, co by oni mohli bez jakýchkoliv nákladů vyřešit za čtrnáct dní."
A to este nehovorim o tom, ako sa menili pneumatiky v priebehu sezony 2012. Taktiez, ze tie iste pneumatiky sa nebudu jazdit 10 sezon

SPV (816) napsal 21.12.2013 v 16:50

miramara: ke vsi ucte, tohle je uz velka pohadka. Udelat gumu pres noc, dalsi den ju zavezt na jiny okruh, otestovat ji, potom ju zabalit a poslat na okruh, kde se jede zavod GP... To snad ani nemuzes myslet vazne.

Marex (2594) napsal 20.12.2013 v 23:18-1+1

Mno. Důvodem odpálení 250 2T údajně bylo, že je to drahé a že tam jede stejně jen jedna značka(i když i to lze zpochybnit, když mezi Apriliemi vyhrál titul Hondí Aoyama). No a teď tam mají všichni motor Honda a rozdíly jsou v technice a její ceně stejně ohromné. (Ano. Je to levnější,ale zlevnit šlo i ty umírající 250) Nejsem fanoušek 2T, ale tohle se dalo řešit jinak a hlavně líp. Vlastně to pohřbilo celou třídu a udělalo to z ní pouhou přípravku pro MGP. Prospělo to asi jen Hondě. Jinak fakt netuším, co tím sledují!!!???!!!

Edit: Aha...Pity to vlastně napsal stejně... teda né všechno. :)

AKRO (-498) napsal 20.12.2013 v 21:56-1+2

Už jsem tady, nechal jsem si v Německu opravit oko a zdá se to být dobré! Jinak Honda má samopzřejmě pravdu a brzda SPZka ať táhne k čertu!




TOPlist