Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
oxygen: V Bostonu se zatím moc neděje, tak s dovolením ještě pár vět. Se vším, co píšete, docela souhlasím. Ono se to zase až tak nevylučuje s tím textem ode mě. Elektronika, kontrola prokluzu jsou samozřejmě věcí, která byla, je a bude středem různých diskusí. Na mnou uvedené "superprofesionály" to co píšete, samozřejmě platí. S jednou obrovskou výjimkou - tou je (nebo spíše bohužel byl) Casey Stoner. Já jako laik tady můžu blouznit celkem bez omezení, ale jistě mi dáte za pravdu, že pánové Christian Gabbarini či Shuhei Nakamoto jsou trochu jiný level, alespoň já nemám důvod nevěřit čemukoli, co povídají mimo PR prohlášení. A právě Gabbarini, dlouholetý crew-chief u Stonera, rozebírá v loňském čísle 168 magazínu GP Week.com v článku "Casey Stoner´s Speed secrets" Caseyho techniku průjezdu zatáčkou a zejména výjezd z ní. Tady bych s tím otravoval nechtěl(už proto, že jsme na diskusi k článku o Valem), ale pokud máte kdokoli zájem o uvedené číslo v PDF, rád Vám to pošlu mailem, pokud mi dáte adresu. Jen velmi zkráceně: Gabbarini v článku dokládá na na základě dat z Philipp Islandu, že Stonerova schopnost akcelerovat je ve srovnání s Pedrosou, Haydenem a Doviziosem (k jejichž datům měl CG přístup) dána právě potlačením či nepoužíváním TC. Úžasné čtení, tedy alespoň pro mě jako Stonerova dlouholetého obdivovatele
oxygen: díky za odpověď . Předně chci říci, že to "moudro", co jsem napsal, nepovažuju za nějakou platnou pravdu. Jednalo se o jakési zamyšlení a případný námět do diskuse, nic víc. Víc se s dovolením rozepíšu k tomuto tématu během dne, teď jdu sledovat naplno Black Hawks v Bostonu
DTSenior35: já myslím, že nelze říct, esli ti kluci jsou dnes rychlejší než dřív -?
změnilo se toho hodně moc - elektronika s GPS vládne motoru i podvozkům, jiný jsou pneu a tyhle stroje se prostě pilotují jinak... podívejte na Rosíka, jak po mnoha letech teď najednou úplně mění styl, jak z toho v zatáčkách visí a tahá hlavu i lokty u země - on prostě pracuje na tom, v čem je špička Jorge i Dani dnes už dál a Marc už s tím i přirozeně vyrůstal... a zaostalej děda Vale to dobře ví a snaží se s tím něco udělat...
já osobně si myslim, že to pro starší jezdce vůbec nejni snadný - třeba já po dvou letech ježdění na motorce s TC stále ještě nedokážu ani takovouhle základní nutnost: aby hlava přinutila zápěstí dávat i ve velkejch náklonech skoro plnej plyn
prostě dnešní špička musí bejt v závodě samotnym co nejvíc bezchybná, přesná a precizní, jj - jenže pak to závodění vypadá, jako teď v Montmeló
tj. žádný předjížděcí manévry, nic, nebýt pádů a Bautisty zas vlastně jen šedivá nuda
pro mě nuda jako třeba vítězný tenis Djokoviče, když za 20 minut sice ani jednou nezaútočí, natož by naběhl na síť, ale zato neudělá jedinou chybu
Drtič: Z Tvojí věty jsem absolutně jelen...Taky si myslím, že VR je pořád nejlepší, akorát ti tři jsou prostě rychlejší...To znamená, že vlastně nejlepší není, když je někdo před ním, ne? Já si taky myslím, že Pešek je nejlepší, akorát těch 23 jezdců je rychlejších...
Nemyslím si, že by Rossi byl dnes horší než v létech své největší slávy. Pokud o něco přeci jen ano, tak možná nepatrně vlivem těžké havárie v Mugellu 2010. Rozdíl je podle mě ale hlavně v úrovni soupeřů. Z Pedrosy, Stonera (do loňska samozřejmě) a zejména Lorenza se stali ostřílení superprofesionálové, jakými nebyli ještě v letech 2007-2009, kdy je Rossi často "ničil" zkušenostmi a psychickou převahou. Všichni tři byli úžasně rychlí, ale pod jeho tlakem čas od času chybovali. Mezitím ale dozráli a Rossi na ně, alespoň prozatím, žádný velký tlak vyvíjet nedokáže, kromě letošního Kataru. Lorenza pod tlak nedostal snad už 4 roky. A to je zatím poměrně "neobroušeným démantem" Marquez, Crutchlow i kvůli prohlubující nejistotě tuší, že bezpodmínečně potřebuje pokud možno i vyhrát některou GP, aby se zvýšily jeho šance na udržení v MotoGP (což je velkej bordel) a je tak nucen jezdit doslova na limitu. A v míře profesionality a celkové jezdecké komplexnosti je podle mě největší rozdíl mezi Rossiho soupeři v dobách jeho dominance v minulém desetiletí a v současnosti. A to skončil velmi silný Stoner a Dovizioso udělal nuceně přestupem k Ducati krok zpět.
Tohle všechno může být pro Rossiho větší problém, než kdyby šel proti minulosti s výkonností dolů. Takhle možná musí najít pár desetin tam, kde ještě prostě nebyl...
DTSenior35: Tak tak, jinak priznam se ze nevim kterou verzi ramu pouziva Cal (mam namysli ten ram kterej testovali v Jerezu), ale z toho co sem vycetl z vyjadreni od obou tovarnich jezdcu se neda jednoznacne rict ktera verze je lepsi, kazda ma vyhody i nevyhody a je jenom na jezdci co kteremu vyhovuje.
Myslím si, že je to nějak tak, jak píše 4star. zajímavé je ale to, že zatímco u Yamaha Factory Racing má každý z jezdců i inženýra přímo z YMC (Lorenzo Takashi Moriyamu a Rossi Híroyu Atsumiho), tak nikdo takový u jezdců Tech3 není. Nemluvě o tom, že žádný "emisar" yamahy není ani v managenentu Tech3, na rozdíl od továrního týmu. Už i to celkem zřejmě naznačuje míru podpory Yamahy svému satelitnímu týmu
Ja teda nevim, ale na motorce vzdy sedi jen jezdec, jemu to nastavuji mechanici...ale vzdy podle jeho prani a pozadavku. riditkama toci taky on, za plyn bere taky jen on. tim padem vysledek jen a jen jeho vizitka. Tohle MI vidim jen jako berlicku jak hodit alespon castecne vinu na nekoho jineho. nebo snad kdyz ma vale prujem tak ho ma zakonite cely tym? Nicmene mu preji stesti. ne zase tolik co calovi, ale preji. jinak bude zbytek zezony spanelskej mistrak v celosvetovem meritku.
SPV - To MY je teď moderní i v politice, Každý politik u nás, když se ho ptají, jaký má na něco názor, nikdy neřekne já mám názor, ale vždy říká MY máme názor! On to Rossi asi převzal, ono je lepší říci NEJELO NÁM TO, než NEJELO MĚ TO!
No predsa na Valeho motorke sedia dvaja: Vale a ten The Doctor Kua, ten Stoner mi tam chýba, Lorenzo by to nemal až také ľahké... Dany jazdí perfektne, ale mu chýba ten malý kúsok dravosti, skutočne iba kúsok... O Marqueza sa nebojím, o tom budeme ešte počuť...Takže nič nového som nenapísal. Pekný horúci deň...
Za chvíli přijde Ezpeleta s prohlášením, že se s tím musí něco dělat. Přece nemůže nechat 9ti násobného šampiona na nekonkurenceschopné motorce... Jakou mu asi sežene na příští rok ?
Aspoň, že je venku krásně.
"Po několika kolech nebyla rychlost vůbec špatná a nebyli jsme ani tak daleko od jezdců na špici."
Koho myslí tím NÁS ??? Jako sebe na tovární špičkové motorce, a Crutchlowa, se zastaralým podvozkem, rámem, a motorem, co bude příští rok k pronájmu?? Nebo s ním snad na motorce někdo sedí, že říká nás?
Ten kluk se nikdy nezmění. Asi zapomněl, že Lorenzo opět vyhrál na té samé motorce.
Čau AKRO, ty pamětníku. Taky ti přijde, že Rossi má předpřipravené výmluvy, jen do nich dosazuje různá slova, jako Ducati, Yamaha, hrbolek, plexi, kotouč... .
S Yamahou jezdí úplně stejně jako s Ducati po Stonerovi. Tedy 4-5. místo. A stejně tak Stoner s ní vyhrával, a dnes i Lorenzo s Yamahou. Tak kde je chyba ?
DTSenior35: tož to já bych si ten článek rád přečetl
oxygen: V Bostonu se zatím moc neděje, tak s dovolením ještě pár vět. Se vším, co píšete, docela souhlasím. Ono se to zase až tak nevylučuje s tím textem ode mě. Elektronika, kontrola prokluzu jsou samozřejmě věcí, která byla, je a bude středem různých diskusí. Na mnou uvedené "superprofesionály" to co píšete, samozřejmě platí. S jednou obrovskou výjimkou - tou je (nebo spíše bohužel byl) Casey Stoner. Já jako laik tady můžu blouznit celkem bez omezení, ale jistě mi dáte za pravdu, že pánové Christian Gabbarini či Shuhei Nakamoto jsou trochu jiný level, alespoň já nemám důvod nevěřit čemukoli, co povídají mimo PR prohlášení. A právě Gabbarini, dlouholetý crew-chief u Stonera, rozebírá v loňském čísle 168 magazínu GP Week.com v článku "Casey Stoner´s Speed secrets" Caseyho techniku průjezdu zatáčkou a zejména výjezd z ní. Tady bych s tím otravoval nechtěl(už proto, že jsme na diskusi k článku o Valem), ale pokud máte kdokoli zájem o uvedené číslo v PDF, rád Vám to pošlu mailem, pokud mi dáte adresu. Jen velmi zkráceně: Gabbarini v článku dokládá na na základě dat z Philipp Islandu, že Stonerova schopnost akcelerovat je ve srovnání s Pedrosou, Haydenem a Doviziosem (k jejichž datům měl CG přístup) dána právě potlačením či nepoužíváním TC. Úžasné čtení, tedy alespoň pro mě jako Stonerova dlouholetého obdivovatele
oxygen: díky za odpověď . Předně chci říci, že to "moudro", co jsem napsal, nepovažuju za nějakou platnou pravdu. Jednalo se o jakési zamyšlení a případný námět do diskuse, nic víc. Víc se s dovolením rozepíšu k tomuto tématu během dne, teď jdu sledovat naplno Black Hawks v Bostonu
DTSenior35: já myslím, že nelze říct, esli ti kluci jsou dnes rychlejší než dřív -?
změnilo se toho hodně moc - elektronika s GPS vládne motoru i podvozkům, jiný jsou pneu a tyhle stroje se prostě pilotují jinak... podívejte na Rosíka, jak po mnoha letech teď najednou úplně mění styl, jak z toho v zatáčkách visí a tahá hlavu i lokty u země - on prostě pracuje na tom, v čem je špička Jorge i Dani dnes už dál a Marc už s tím i přirozeně vyrůstal... a zaostalej děda Vale to dobře ví a snaží se s tím něco udělat...
já osobně si myslim, že to pro starší jezdce vůbec nejni snadný - třeba já po dvou letech ježdění na motorce s TC stále ještě nedokážu ani takovouhle základní nutnost: aby hlava přinutila zápěstí dávat i ve velkejch náklonech skoro plnej plyn
prostě dnešní špička musí bejt v závodě samotnym co nejvíc bezchybná, přesná a precizní, jj - jenže pak to závodění vypadá, jako teď v Montmeló
tj. žádný předjížděcí manévry, nic, nebýt pádů a Bautisty zas vlastně jen šedivá nuda
pro mě nuda jako třeba vítězný tenis Djokoviče, když za 20 minut sice ani jednou nezaútočí, natož by naběhl na síť, ale zato neudělá jedinou chybu
Capi, nic si z toho nedělej, to já taky někdy bývám jelen z toho co se tady dočtu..
5kp:
On tam Drtič zabudol dať smajlíka ...
Drtič: Z Tvojí věty jsem absolutně jelen...Taky si myslím, že VR je pořád nejlepší, akorát ti tři jsou prostě rychlejší...To znamená, že vlastně nejlepší není, když je někdo před ním, ne? Já si taky myslím, že Pešek je nejlepší, akorát těch 23 jezdců je rychlejších...
DT senior: taky s i myslím že VR je pořád nejlepší, akorát ti tři jsou prostě rychlejší..
Nemyslím si, že by Rossi byl dnes horší než v létech své největší slávy. Pokud o něco přeci jen ano, tak možná nepatrně vlivem těžké havárie v Mugellu 2010. Rozdíl je podle mě ale hlavně v úrovni soupeřů. Z Pedrosy, Stonera (do loňska samozřejmě) a zejména Lorenza se stali ostřílení superprofesionálové, jakými nebyli ještě v letech 2007-2009, kdy je Rossi často "ničil" zkušenostmi a psychickou převahou. Všichni tři byli úžasně rychlí, ale pod jeho tlakem čas od času chybovali. Mezitím ale dozráli a Rossi na ně, alespoň prozatím, žádný velký tlak vyvíjet nedokáže, kromě letošního Kataru. Lorenza pod tlak nedostal snad už 4 roky. A to je zatím poměrně "neobroušeným démantem" Marquez, Crutchlow i kvůli prohlubující nejistotě tuší, že bezpodmínečně potřebuje pokud možno i vyhrát některou GP, aby se zvýšily jeho šance na udržení v MotoGP (což je velkej bordel) a je tak nucen jezdit doslova na limitu. A v míře profesionality a celkové jezdecké komplexnosti je podle mě největší rozdíl mezi Rossiho soupeři v dobách jeho dominance v minulém desetiletí a v současnosti. A to skončil velmi silný Stoner a Dovizioso udělal nuceně přestupem k Ducati krok zpět.
Tohle všechno může být pro Rossiho větší problém, než kdyby šel proti minulosti s výkonností dolů. Takhle možná musí najít pár desetin tam, kde ještě prostě nebyl...
DTSenior35: Tak tak, jinak priznam se ze nevim kterou verzi ramu pouziva Cal (mam namysli ten ram kterej testovali v Jerezu), ale z toho co sem vycetl z vyjadreni od obou tovarnich jezdcu se neda jednoznacne rict ktera verze je lepsi, kazda ma vyhody i nevyhody a je jenom na jezdci co kteremu vyhovuje.
Myslím si, že je to nějak tak, jak píše 4star. zajímavé je ale to, že zatímco u Yamaha Factory Racing má každý z jezdců i inženýra přímo z YMC (Lorenzo Takashi Moriyamu a Rossi Híroyu Atsumiho), tak nikdo takový u jezdců Tech3 není. Nemluvě o tom, že žádný "emisar" yamahy není ani v managenentu Tech3, na rozdíl od továrního týmu. Už i to celkem zřejmě naznačuje míru podpory Yamahy svému satelitnímu týmu
No ono je to takhle, Cal jezdi starsi model M1, ALE rozdil je jenom v pouzite nadrzi ...
SPV : Crutchlow nejezdí starej podvozek, ani motor. Ale má totožnej co mají v továrně.
Rossi i kdyby udelal neco spatne, nakonec to spatne nebude
SPV v 12:57: len drobnost. Crutchlow jazdi rovnaky motor ako Rossi a Lorenzo. Aspon tak to hovoril pan Jarvis
jsou to zatím jen prázdná slova-snad se to zlepší a bude se znovu na co dívat-možná to tak cítí,ale výsledky jsou jinde
Ja teda nevim, ale na motorce vzdy sedi jen jezdec, jemu to nastavuji mechanici...ale vzdy podle jeho prani a pozadavku. riditkama toci taky on, za plyn bere taky jen on. tim padem vysledek jen a jen jeho vizitka. Tohle MI vidim jen jako berlicku jak hodit alespon castecne vinu na nekoho jineho. nebo snad kdyz ma vale prujem tak ho ma zakonite cely tym? Nicmene mu preji stesti. ne zase tolik co calovi, ale preji. jinak bude zbytek zezony spanelskej mistrak v celosvetovem meritku.
Jestli tím my nemyslí třeba svůj tým - mechaniky, inženýry a další co se staraj o motoku
Jó každej není egoista co všechno dokázal sám...
A to vite ze kdyz de Rossi na zachod tak si pak neutre prdel?
Tím množným číslem zahrnují zbytek lidí z týmu, kteří se podílí na jejich výsledcích. Jak pozitivních, tak negativních.
Kluciii tak ale mluvi vetsina jezdcu vcetne Cala, Pedra a Jorgeho
SPV - To MY je teď moderní i v politice, Každý politik u nás, když se ho ptají, jaký má na něco názor, nikdy neřekne já mám názor, ale vždy říká MY máme názor! On to Rossi asi převzal, ono je lepší říci NEJELO NÁM TO, než NEJELO MĚ TO!
SPV - Přesně, jak píšeš!
SPV: Doufam ze o tridu lepsi nez maji ostatni, zavodum by to jenom prospelo
No predsa na Valeho motorke sedia dvaja: Vale a ten The Doctor Kua, ten Stoner mi tam chýba, Lorenzo by to nemal až také ľahké... Dany jazdí perfektne, ale mu chýba ten malý kúsok dravosti, skutočne iba kúsok... O Marqueza sa nebojím, o tom budeme ešte počuť...Takže nič nového som nenapísal. Pekný horúci deň...
Za chvíli přijde Ezpeleta s prohlášením, že se s tím musí něco dělat. Přece nemůže nechat 9ti násobného šampiona na nekonkurenceschopné motorce... Jakou mu asi sežene na příští rok ?
Aspoň, že je venku krásně.
"Po několika kolech nebyla rychlost vůbec špatná a nebyli jsme ani tak daleko od jezdců na špici."
Koho myslí tím NÁS ??? Jako sebe na tovární špičkové motorce, a Crutchlowa, se zastaralým podvozkem, rámem, a motorem, co bude příští rok k pronájmu?? Nebo s ním snad na motorce někdo sedí, že říká nás?
Ten kluk se nikdy nezmění. Asi zapomněl, že Lorenzo opět vyhrál na té samé motorce.
Čau AKRO, ty pamětníku. Taky ti přijde, že Rossi má předpřipravené výmluvy, jen do nich dosazuje různá slova, jako Ducati, Yamaha, hrbolek, plexi, kotouč... .
S Yamahou jezdí úplně stejně jako s Ducati po Stonerovi. Tedy 4-5. místo. A stejně tak Stoner s ní vyhrával, a dnes i Lorenzo s Yamahou. Tak kde je chyba ?
No zlepseni oproti tomu co predvadel na ducati tam je, ale rozhodne to neni takova hitparada kterou si asi predstavoval.