Chris Vermeulen

Tenhle protinožec bude i v padesáti vypadat jako puberťák. Pokud bude v závodě pršet, vemte jed na to, že ho uvidíte hodně vepředu.

Chris Vermeulen svoji kariéru začal ve dvanácti letech (jak jinak) na australských škvárových oválech. Dirt trackovým závodům se věnoval ještě v roce 1998, kdy si ale vyzkoušel i silniční závody, konkrétně třídu dvěstěpadesátek a supersporty. O rok později jezdil současně superbiky v australském šampionátu, ale i dvěstěpadesátky v asijském mistrovství. V roce 2000 se na radu svého vzoru Barryho Sheena (podle něhož jezdí se startovním číslem 7) vydal do Evropy, kde v týmu Sanyo Honda jezdil v britském mistráku superstoky a supersporty.
Protože se hned ve své premiérové sezóně pohyboval v tomto prestižním seriálu hodně vysoko, tým Castrol Honda si ho pro sezónu 2001 vybral pro světový šampionát supersportů.
Přestože při svém debutu celkovým sedmnáctým místem nijak zvlášť neoslnil, v roce 2002 byl už v top ten a v sezóně 2003 slavil s Hondou CBR 600 týmu Ten Kate svůj první titul mistra světa.
Protože v supersportech dosáhl na nejvyšší možnou příčku, se stávajícím týmem přestoupil o kategorii výše, tedy do superbiků. S fárošem dosáhl v sezóně 2004 celkem čtyřech vítězství a skončil ihned za stupni vítězů na čtvrtém místě, aby v sezóně 2005 zůstal věrný holandskému týmu Ronalda Ten Kateho a skončil celkově druhý za svým krajanem Troyem Corserem. V téže sezóně si vyzkoušel také motocykl třídy MotoGP, konkrétně Hondu RC211V ponsova týmu Camel Honda. Při svém seznámení vybojoval v Grand Prix Austrálie a Turecka shodně jedenáctá místa a poznal, že jeho další kroky budou směřovat právě do této kategorie.
Protože mu ale Honda nabídla svůj motocykl až pro sezónu 2007 s podmínkou, že pojede ještě rok superbiky, kývl na nabídku Suzuki a od roku 2006 jsme ho mohli čtyři sezóny vídat v té nejprestižnější karegorii právě s tímto strojem. Ve své debutové sezóně zajel dvě pole position, v domácí Grand Prix na Phillip Islandu získal druhé místo a celkově pak skončil těsně za první desítkou.
O rok později v sezóně 2007 vystoupil na stupně vítězů dokonce čtyřikrát, přičemž na zmoklém okruhu Le Mans v Grand Prix Francie dokonce na příčku nejvyšší a celkově z toho bylo šesté místo, což je jeho největší úspěch v MotoGP.
V sezóně roku 2008 pak zaznamenal malý (spíše maličký) ústup do pozadí celkového pořadí, když skončil na příčce osmé a na německém Sachsenringu a v americké Laguna Seca (kde se mu tradičně daří) se připsal dvě třetí místa. Bohužel další propad ve výsledkové listině zaznamenal Chris i v sezóně 2009, kdy sice jako jediný jezdec dokázal zabodovat ve všech závodech, ale jeho nejlepším umístěním bylo páté místo z holandského Assenu. Konečné jedenáctá příčka nepřesvědčila žádného z šéfů džípíčkových týmů o tom, že by měl Vermeulena na příští rok angažovat a ten byl tak nucen přijmout nabídku továrního týmu Kawasaki pro světové superbiky.
Další dvě sezóny tedy Chris strávil opět v sedle superbiku, ale bohužel ani po návratu do tohoto šampionátu nenastalo zlepšení. Naopak, obě dvě sezóny, ve které sedlal tovární Kawasaki ZX-10R, jej pronásledovala nepříjemná zranění. Kvůli vleklým zdravotním problémům v roce 2010 absolvoval pouze čtrnáct závodů, ve kterých vybojoval deset bodů a uzavřel druhou desítku celkového pořadí a v následující sezóně 2011 dokonce odjel pouze sedm jízd, v nichž si připsal si čtrnáct bodů, což znamenalo celkové jednadvacáté místo.

Datum narození:
19. června 1982
Místo narození: Brisbane (Austrálie
Bydliště: Andorra
Výška: 175 cm
Váha: 68 kg
Hobby: Běh, horské kolo, motokros, historické automobily


Kariéra v číslech

1994 až 1998 - závody v dirt tracku
1999 - Mistrovství Austrálie superbike - 8. místo
          - Mistrovství Asie třídy do 250 ccm - 2. místo
2000 - Mistrovství Velké Británie
             - supersport - 5. místo (Sanyo Honda)
             - superstock - 3. místo (Sanyo Honda)
2001 - Mistrovství světa supersport
            - 17. místo (Castrol Honda)
2002 - Mistrovství světa supersport
             - 7. místo (Van Zon Honda)
2003 - Mistrovství světa supersport
             - 1. místo (Ten Kate Honda)
2004 - Mistrovství světa superbike
             - 4. místo (Ten Kate Honda)
2005 - Mistrovství světa superbike
             - 2. místo (Ten Kate Honda)
          - Mistrovství světa MotoGP
             - 21. místo (10 bodů) Camel Honda Pons
2006 - Mistrovství světa MotoGP
             - 11. místo (98 bodů) Rizla Suzuki
2007 - Mistrovství světa MotoGP
             - 6. místo (179 bodů) Rizla Suzuki
2008 - Mistrovství světa MotoGP
             - 8. místo (128 bodů) Rizla Suzuki
2009 - Mistrovství světa MotoGP
             - 11. místo (106 bodů) Rizla Suzuki
2010 - Mistrovství světa superbike
           - 20. místo (10 bodů) Kawasaki Superbike Team
2011 - Mistrovství světa superbike
           - 21. místo (14 bodů) Kawasaki Superbike Team

Fotogalerie 2012

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003

Fotogalerie 2002

Fotogalerie 2001

Fotogalerie 2000




TOPlist