renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki RF 600 (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Blader
Vloženo 7.4.2015
Aktualizováno 7.4.2015
Zobrazeno 1 429x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Koupeno na vzkříšení (čti na hraní) s mrtvým motorem, po opravě plánováno pro kamaráda, kterýmu snad takovou pěknou jen 25kW motorku doma schválí, když jí společně oživíme, to mu přeci neudělaj, ab ho s tim vyhodili.

Více fotografii

První dojmy - Koupeno jako nepojízdný, prej klepal motor, než to přestalo jet úplně. Ale občas prej zaslibuje při pokusu o start.

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele na dálky, kterej o stroj poctivě pečuje. Hlídání stavu a kvality oleje vidim jako zásadní pro přežití klikový hřídele. Vzhledem ke stáří těhdle motorek bych asi měl trochu obavy o koupi zachovalýho kousku.

Doplňky na motorce - Podivnou koncovku výfuku vydávající nelidskej kravál bych za doplněk nepovažoval, takže snad jen padací hříbky.

Recenze

Chtěl jsem si pohrát se vzkříšením mrtvýho stroje. Zkusit si rozebrat motor "do šroubku" a vyřešit problém i za cenu nejasně vysokých investic. V případě neúspechu se to vždycky dá rozprodat po dílech, ne? Motorka měla bejt pro kamaráda, když se oprava povede, takže hrála při výběru motorky hlavní roli celková líbivost designu, nízká pořizovací cena a problém s motorem. Oprava motoru započata vypuštěním cca 100ml oleje z motoru a vyndáním pěkný hromádky kovových pilin a šupin. Po rozborce motoru zjištěná provizorní oprava původně nejspíš přidřený kliky na třetím válci, zřejmě uděláno na krátkodobou funkci do urychlenýho prodeje. Následně ježděno asi rok s postupně víc a víc klepajícím motorem až do jeho smrti. Smrt znamenala chybějící šály 3. válce, vydřenou kliku a vypadlej vyklepanej plech nahrazující šály 3. válce, což dalo ojnici takovou cestovní vůli, že pak byl píst otlučenej o ventily a spodek hlavy. Dodneška mam píst schovanej jako kuriozitu. Kupodivu po dobití baterky se tenhle motor podařilo natočit před započetím opravy hned druhej den po přivezení motorky. Rány z motoru ale silně přehlušovaly nelidskej kravál dělající koncovku výfuku, takže skokem po klíčku motor okamžitě s úlekem zas uspán. Sehnala se jiná kliková hřídel s ojnicema a pístama i s válci, po obdržení zásilky ale zjistěno přidření kliky na prvním válci "vyřešený" vyměněnýma šálama za tlustší, očividně z úplně jinýho stroje pocházející. Nicméně bez vůlí. Až moc. Při zkoušce pohybu po klice bylo jasný, že to takhle taky nepůjde, příliš vysoký tření. Takže vyndaný nejsilnější šály z původních ojnic, ještě nutně vypodložený přidaným materiálem, snad se to taky nevyklepe. Sice taky ne ideál, ale v daný situaci asi jediný možný smysluplný řešení. Nová klika by jistě stála ranec, kdyby byla vůbec k sehnání. Vzhledem k poruchovosti týhle části RF ale už tak jako tak nedostupná. A dlouze čekat na další podobnou kliku v nabídce jetých dílů nedávalo příliš smyslu. Stejně na tom přeci bude jezdit kámoš, kterej o věci ví, takže při prvních známkách problému víme, o co jde a věc můžem včas řešit. Píst samozřejmě taky vyměněnej za dobrej. Ventily byly sice trochu sklepaný, ale těsnily dobře, tak třeba budou trochu klepat, ale když to bude po seskládání fungovat, můžem časem řešit tohle, že jo. Motor poskládán, zkoušky startu, po chvíli přemlouvání začala brumlat a jezdit. Moc dlouho sice nejela, chtěla pak vyměnit svíčky, baterku, zadní pneu a aspoň provizorně opravit ovládání palivovýho kohoutu. Ale od tý doby konečně startovala a jezdila dobře. Trochu pak pozlobil ještě vlastní benzínovej kohout, podle mýho skromnýho názoru dost nešikovně řešenej, kterej opakovaně protejkal, ale po výměně za jinej pak dobrý. V nízkých otáčkách bylo slyšet klepání ventilů, po ohřátí motoru se občas přidusila při nízkých otáčkách. Karbce? Ventily? Nu, v tu chvíli už bylo jasno, že kamarádovo rodiče ani družka snad nemaj srdce a tuhle jen 25kW mašinku, podívej tati do TP , mu nedovolej. Taťka asi něco tušil, když zaslech zvěsti o 200km/h a viděl odpich. Takže řešení dušnosti teplýho motoru už jsme přenechali dalšímu majiteli, spolu s elektrickou prasárnou, jakou tak asi hodně lidí dlouho vylepšovalo. Novej majitel byl na tyhle problémy upozorněnej, ale co tak ještě vim, měl problém dřív s časně odešlou membránou karburátoru. Nepřál jsem mu to, ale zaplať pámbu, že na to nedošlo o něco dřív, to už bych mašinu asi neprodal ani za vynaložený náklady na opravu, což se rovnalo prodejní ceně, takže nula od nuly pošla. Ale motorka ještě na čas vstala z mrtvých.
Každopádně mě RFka mile překvapila skvělou ovladatelností, opravdu živým, točivým motorem, ochotou přizvedávám předku pod plynem a celkově i pohodlným posazem. Díky turistickýmu plexi byla pohodlá i jízda ve vzpřímený poloze při 200km/h rychlosti. Ochota, s jakou udělala ve dvou lidech 220 mě opravdu překvapila u tak starý 600ccm. Brzdy dobrý, pro oko krásnej stroj, praktická přihrádka na doklady, prostě zajímavá motorka. Věřim, že při hlídání hladinky oleje a pravidelných výměnách by RF mohla bejt hodně dobrá volba. škoda, že se vyráběla tušim jen 3 nebo 4 roky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
3neczak
3neczak napsal 10.08.15 v 19:00 10b.

Co dodat? 10 b.

Piki
Piki napsal 18.04.15 v 07:43 9b.

Moc pěkná. Hezky nahrazené boční kryty...

Více komentářů



TOPlist