Ideální na každodenní cestování do ráce, do školy i na vyjížďky pro radost. Pohodlná, s nízkými provozními náklady.
Motorka koupena od Karel Kovařík - Kmoto
První dojmy - První dojmy z jízdy byly velice dobré, přesedl jsem na ni z ETZ 251, takže mi připadala jako pořádný drak. Postupem času jsem si na tu trojnásobnou porci výkonu zvykl, ale stále mi po výkonové stránce dostačuje. Doporučuji pro klidnější povahy - pro ty, co se chtějí dívat více po krajině než na otáčkoměr.
Doplňky na motorce - Padáky Motech, zadní kufr Givy + kouřový plexi štítek
Průměrná spotřeba - 4.18364 l/100km
Recenze
Chtěl jsem motorku střední kubatury - a zejména kvůli nákladům na údržbu jsem preferoval 2 válec před 4 válcem. Rozhodoval jsem se mezi CBF 500 a GS 500 - volba padla na Hondu, protože se mi víc líbil její vzhled a má vyšší výkon. Rovněž vodou chlazený motor považuji za výhodu. Co se týče spolehlivosti nemám srovnání (když nepočítám ETZ 251 která víc stála než jela), ale je fakt, že tyhle lidové Hondy mají asi trochu lepší pověst než Suzu..
Zatím ji mám vlastně první sezónu, je to dovoz z Itálie. Kupoval jsem v říjnu 2013 v K-Moto v Klatovech (naprostá spokojenost). V létě dojíždím denně do práce, najel jsem na ní cca 8 000 km, když jsem ji přivezl domů měla na tach. 25 000.
Nejsem žádný závodník, takže mi po všech stránkách dostačuje. Co se týče jízdy samotné tak po městě trochu vadí jízdní projev pod 3 000 otáček - v tomto režimu je motor podtočený a dává to nepokrytě najevo. Sice ne přímo vibracemi, ale zvukem ano. Od 3 000 do cca 6 500 táhne motor velice plynule a poskytuje příjemnou radost z jízdy. Kolem 5 000 je znát mírný propad, ale nepřijde mi to nijak dramatické. Naopak od těch 6 500 výš chytá druhý dech a jde krásně za plynem - dává zažít na svůj objem velice solidní zrychlení.
Podvozek charakteru motorky zcela odpovídá - přední vidlice tuhá akorát, zadní se dá nastavit. Brzdy by mohly být trochu ostřejší - obě dvě. Ne že by motorka brzdila špatně, ale chce to trochu víc síly a nějaký čas si na to zvyknout. Dávkovatelnost brzdného účinku je velmi dobrá. Mezi slabší stránky CBF 500 bych určitě zařadil malý úložný prostor a malý rejd - při jízdě nevadí, ale při manévrech v garáži o to víc. Zrcátka by mohla vyprávět...