V duchu pořekadla "důvěřuj, ale prověřuj" jsem na pár dní odstavil motorku a i díky blížícímu se okruhovému ježdění v Mostě se pustil do podrobnější prohlídky prakticky všeho, ale hlavně již předem několika vytipovaných celků. Tím hlavním jsou brzdy, filtry sání, hlava řízení a rozvodové řemeny. Spojku mám na jaře novou, takže na tu jen letmo mrknu a před rokem jsem dělal desmo servis, přední šavle a pár dalších věcí, takže zkontroluji jen napnutí řemenů. Na jaře jsem měl ještě rozebrané výfuky kvůli převatování a samozřejmě proběhla výměna oleje a filtru.
Filtry sání jen vyperu a nastříkám olejem na molitanové filtry (naposled jsemto dělal vloni), třmeny brzd jsem odmontoval, vyčistil, destičky trochu srovnal a kotouče pořádně vydrhnul. Řemeny zkontroluji pomocí oscíku na správnou frekvenci, případně trochu dotáhnu a hlavu řízení jsem rozdělal, promazal a hlavně pomocí doma vyrobenýho přípravku dotáhnul na správnej moment. Nějak se mi řízení nezdálo už od konce loňska a při dnešní prohlídce jsem opravdu oproti původní poloze dotáhl matici o kus dál, snad to bude dobrý.
Jo a ještě musím dorazit ten měřák pro zařazený kvalty a v Mostě ho řádně prubnu.
Přikládám i pár inspirativních fotek.
Vlastník | mar36 | |
---|---|---|
Vloženo | 21.8.2014 | |
Aktualizováno | 12.11.2015 | |
Zobrazeno | 2 623x |
Taky se rád podělím o zkušenosti, přesně, jak píšeš, na netu je informací pomálu. Jo a ještě jedna info, včera mi psal technik z Ducati Praha, to dotažení řemenů např. po roce už se nedělá na 110 Hz, ale prý na 80. Nový samozřejmě na 110 (4 ventil).
Jasný, mám na monsteru stejný interval. Já mám na ně najeto, jelikož jsem moc nejezdil, po dvou letech cca 10000, takže by mě mělo čekat jen napnutí, ale jak říkáš jsou to dva roky a teď najíždím 3tí sezónu, takže bych je měl podle servisky vyhodit . Jinak vědu z toho nedělám, ale říkal jsem si, že jsem konečně narazil na někoho kdo se může podělit o zkušenost, protože jsem předtím brouzdal po netu a kde nic tu nic Takže ti děkuju za info
Ještě oprava informací, mrknul jsem do servisního manuálu - tak výměna řemenů ne 24000, ale každých 20000 km nebo ty dva (3) roky. A každých 10000 km kontrola napnutí, takže v praxi to znamená, že je tam namontuješ, napneš na těch 110 Hz, pak po roce ježdění doladíš napnutí a po dalším roce je vyměníš. Nebo když nebudeš mít ještě těch 20000, tak jen kontrola a výměna až za rok. Ale ty 3 roky bych ale určitě nepřetáhl.
Nevím, jestli se stejně vytáhnou i ty originály, to nemám vyzkoušené. Možná se příště plácnu přes kapsu, nacpu tam origa a pak je po roce změřím a uvidíme Tyhle informace se těžko někde získávají, buď ti je nikdo neřekne nebo spíš ve většině případů o tom ví hodně lidí kulový a jen tipujou nebo neví.
Do tý doby doufám vydrží Dayca a motor snad přežije?
Vím, že Dayca dávají lidi i do Monsterů a pod., tak bych z toho asi nedělal vědu.
Navíc interval na výměnu je tuším 24000 km nebo dva roky, ale mám info přímo od člověka z Ducati, že kiláky dodržet určitě, ale pokud se tam nechají 3 roky, nic se neděje.
No mě právě čeká výměna a už jsem měl dopředu koupený ty Dayca za směšnou cenu, jenže když jsem domlouval termín s mechanikem, tak mě upozorňoval na to, že Dayco má trochu nepatrně jiný profil těch "zubů" a že to nedoporučuje. Prý mi je tam klidně dá, ale je to bez záruky. Tak jsem si říkal jestli mě to za to stojí ušetřit a pak oddělat motor Jasně, mohl mi to říct jen z důvodu aby prodal origo, ale když tvrdíš, že se za 6000km nějak povolujou a musíš je dotahovat, na což já ani nemám vercajk, tak to asi riskovat nebudu...
Ty rozvoďáky tam mám rok (cca 6000 km), snad jsou dobrý, ale zrovna jsem je měřil a povolily za ten rok na 60 Hz (původně se nastavujou na 110 Hz mikrofonem na osciláku), tzn skoro na půlku. Nevím jestli je to dobře, ale zase jsem je přitáhl na těch 110, což asi ještě upravím neb jsem se zase jinde dočetl, že použitý řemeny se dotahujou jen na cca 90-100 Hz. V Mostě bych to za týden nerad nějak potrhal
Možná, že origo řemeny se takhle nevytáhnou a vydrží na celo dobu mezi intervaly jakž takž napnutý, nevím. Ale když jsem viděl kdysi tu cenu řemenů v Ducati a těch Dayco, tak to budu radši dvakrát za sezónu dotahovat, práce na hoďku.
Ahoj ahoj, prosím tě mám dotaz. Koukám, že máš rozvoďáky od Dayca, jak dlouho na ně jezdíš??? Nemyslim interval výměny, ale jestli to jsou první nebo už několikátý co jsi odjel...díky za odpověď
Pěkná prácička Já do Mostu nepojedu,je to na 100 procent jasný,protože jsem měl včera v práci uraz a mám sešitou nohu a jsem 14 dní v neschopnosti. nějak mám ten červen zakletej,jako loni
Ještě by to chtělo závodní kapoty, slicky, všechno odstrojit a přivézt to dodávkou na okruh, kde by se to postavilo na stojany s nahřívákama na kolech
To jsou panečku přípravy