Po delší odmlce přidávám další záznam do deníku mého SMCčka. Chtěl bych se hlavně podělit o zkušenost s koncovkou Akrapovic. Loni jsem na ni čekal 5 měsíců, ale to čekání se vyplatilo. Jelikož k instalaci došlo až ke konci roku, stihl jsem se s ní projet asi 5x. S hodnocením jsem pro to čekal až po ujetí dostatečného počtu km. Je pravda, že mi to vykouzlilo úsměv na tváři už při první cestě ze servisu domů
Musím říct, že změna v chování motorky je to doslova markantní. Je to neskutečné ,,žrádlo" tohle řídit Křivka průběhu výkonu se opravdu razantně změní a motorka letí už od těch nejnižších otáček. V továrním nastavení motorka začne prudce zrychlovat až od cca 5 000 ot/min. Nejprve jsem nějakou dobu jezdil s tlumicí vložkou, protože jsem se upřímně bál toho hluku. Dokonce jsem byl upozorněn, že by motorce mohl zhasínat motor, ale mně se to ani jednou nestalo. Když ale vložku vyndáte, tak zjistíte, že ta bestie je ještě o chlup ostřejší No co, alespoň jsem slyšet a mám teď pocit, že mě řidiči automobilů opravdu více vnímají. Když pojedete v partě, počítejte s tím, že kamarád, který pojede za vámi, vám občas vynadá, že při tom zrychlení SMCčka neslyší ani svou motorku. Co se týká vibrací, tak žádný nárůst jsem neregistroval. Co se ale změní, to je chod motorky v nízkých otáčkách. Je třeba počítat s tím, že motorka je trochu neklidná a prahne po otáčkách jako zběsilá. Pod 4 000 se začne motor takříkajíc dusit a je poměrně dost ucukaný. Jízda v koloně 50 km/h je tak otrava. Když to shrnu, tak nelituji ani jediné koruny utracené za Akrapovice. Moto to posune úplně do jiného levelu zábavy.
Za necelý rok jsem najezdil 4 000 km a rád bych se tak zmínil ještě o pár vlastnostech. Jednou z nich je spotřeba oleje. Za 3 000 km od prvního garančního servisu jsem spotřeboval necelý litr oleje, takže to vychází cca 3 dcl na 1 000 km, jak již psal uživatel Jáárda. Není to tak obvyklé u streetových motorek, někdo se Vám bude občas i vysmívat, ale já osobně v tom problém nevidím. Je to akorát další nepatrný náklad navíc. Další věc, kterou bych chtěl zmínit, je teplota motoru. Během léta se motor opravdu rychle dostane na maximální teplotu, pakliže jedete v městském provozu, často stojíte na semaforu apod. Na letních vyjížďkách jsem zjistil, že motor se začne účinně chladit až tak od 90 km/h. Nemyslím si, že to je špatná vlastnost. Nedokážu říct, jaký vliv to může mít na životnost motoru, ale s touhle motorkou se stejně nedá jezdit na kocháčku Jinak doposud jsem s moto neměl jediný technický problém . Takže vtipy o spolehlivosti KTM jsou sice zábavné , ale zatím nemohu potvrdit, že je to pravidlem.
Co se týká doplňků, tak plánuji zejména ochranný kryt na Akrapovice, nějaké ty CNC dopňky a pravděpodobně tank nebo tail bag. Uvidíme časem.
Závěrem bych chtěl zmínit, že mi motorka dělá opravdu neskutečnou radost. Od doby, kdy jsem si udělal řidičák, uplynuly pouze 3 roky, a i když jsem stále v motorkářských plínkách, s touhle moto mám pocit, že mě to posouvá dál a dál. A to vím, že její potenciál zdaleka nevyužívám.
Mějte se fajn a přeji všem hodně bezpečných km
Vlastník | Sandonorico | |
---|---|---|
Vloženo | 1.6.2014 | |
Aktualizováno | 10.12.2018 | |
Zobrazeno | 8 773x |
Pěkně napsáno a luxusní stroj s pořádným funfactorem