renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Polkis
Vloženo 20.5.2014
Aktualizováno 13.8.2015
Zobrazeno 4 637x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


The beast escaped ... nejlepsi motorka na trhu, ktera splnuje prani sportovnich jezdcu, tak i cestovatelu.

Více fotografii

Motorka koupena od Moto Weber - Koupeno v zahraničí v oficiálním prodejci KTM motorek.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS Adventure: ... nepadla mi do ruky a nějak mě nepřesvědčila
BMW R 1200 GS Adventure: ... moc velka obluda a jezdi na ni snad kazdy druhy
BMW R 1150 GS Adventure: ... prava kovarina, ale nenasel se ten pravy kousek na trhu, maji stale svoji cenu a i majitele.
KTM 1190 R Adventure: ... byla by byvala lepsi, ale byla moc draha, je dalsi v poradi na cekaci listine

První dojmy - Universalni motorka Pouzitelna jak v lehcim terenu tak perfektni i na denni dojizdeni do prace nebo jen tak na kratsi cestovni vyjizdky a hlavne na cestovani po Evrope

Motorku bych doporučil pro - Motocykl bych doporucil vsem nadsencum sportovni jizdy, kteri maj radi i cestovani, vyjezdy na delsi trasy, vylety do přírody a chtějí sem tam dojíždět do práce na moto. Je všestranná. Odzkoušel jsem ji i v ostrém terénu albánských hor na šotolině, hlíně, kořenech a kamenech. Fungovala perfektně, motor má ohromnou sílu, ale je taky hodně váhově těžká na terén.

Doplňky na motorce - Bocni ochranny ram
Spodni ochranny ram
Vyhrivane rukojeti
Zadni Top Case
Bocni kufry od Givi (hlinikove, černé)
Navigace TomTom Rider

Recenze

Volba teto motorky padla z jednoho duvodu, a to je jeji flexibilita. Kombinace sportovniho motoru V-twinu, dostatecneho cestovniho komfortu a pouzitelnosti v lehcim terenu.

Po par testovacich jizdach na BMW a KTM jsem se finalne rozhodnul pro KTM. Na BMW me nejvice lakal boxer a jeho charakteristika motoru, s ohromnym zaberem 'odspodu', k tomu perfektni cestovni komfort na dlouhe trasy. Na druhou stramu me na BMW trosku zklamala vaha a ovladatelnost motorky. Nicmene po svezeni se se soucasnym KTM modelem jsem nabyl dojmu, ze je to ta nejlepsi kombinace vsecho, co od motorky ocekavam.

V lehkem terenu je porad pouzitelna i pres svoji vahu, zatim jsem nemel moc sanci ji vyzkouset, jen na 'polnackach', ale i tam se citi jako doma.

Ve vyssich otackach (rychlostech) motorka dost vibruje. Pri rezani zatacek v Alpach na lehko to nevadi,ale pri delsim cestovani a vyssim najezdu km za den, se stava docela neprijemnym pocitem, ruku k ruce k tomu jde i nestabilita pri vyssich rychlostech, jmenovite od 160km/h a vyse. S bocnima kuframa to s motorkou trepe. Stejne tak vetrny stitek neodrazi poryvy vetru a vysledek je neprijemne lomcovani helmou. Pokud bych porovnal s BMW 1200 GS, tak baworak je v cestovnim komfortu na mnohem lepsi urovni.

Charakterove je to motorka do horskych prusmyku. Jednoduse by rekl pro hory stvorena. Sportovni vykon je brutalni a hrozne navykovy. 150PS, 125 Nm. Pro takovou silu prijde vhod trakcni kotrola, ktera ma v prvnich trech kvaltech plne ruce prace, kdy kotrolka blika jak zbesila. Pri preklapeni a toceni je motorka stabilni a s kazdou zatackou mate lepsi a lepsi pocit, kdy ji maximalne verite. Tady na druhou stranu bych dodal, ze KTM ma hodne navrch oproti 'GeSu', ktere je v zavrenych zatackach neohrabanejsi a dodava pocit respektu.

Delsi odpruzeni spolkne hodne nerovnosti a ubere na drkocani. Pozice na motorce je vzprimena, dava dobry rozhled a dobry pocit kontroly. Sedlo by mohly byt trosku vice pohodlne, pri delsich cestach je dost tvrde.

Doposud se mi porouchal sensor teploty, ktery se vymenil v ramci garance. Predni vidle se 33.000km uvolnila v hornim uchyceni. S tim spojene vibrace pri brzdeni to odhalily. Nasledovalo jen dotazeni a problem byl vyresen. Pri 30.000km zhorela zadni brzda, presna pricinna neni stanovena. Oficialni verze zni pretizeni a nadmerne brzdeni. Nasledna vymenena vsech casti zadni brzdy. Stale v reseni u KTM, zda-li se uplatni garance. Pri 25.000km prestal fungovat klakson.

Spotreba je vysoka a pri vytaceni a svizne jizde jeste vyssi. Pri delsich cestach mam prumer 5.3l, pri projizdce v alpskych prusmycich dosahuje az 6.5l.

Jezdim s ni prevazne na ceste.

.:. ROK 2014
Červen 2014
- absolvovan vyjezd na Balkan, jeto prevazne po silnicich a male odbocky na sotoliny. Najeto 4000km, ve Slovinsku pri prejezdu vrchu Vrsic v plne polni a sviznem tempu shorela brzda. Jinak bez problemu.

Dalsi kilometry 'nalitane' v alpskych prusmycich Svycarska, Italie, Francie a Rakouska.

Na podzim roku 2014 cesta Česko - Švýcarsko (cca. 2000km), jeto po okreskách a vedlejších cestách. Cestou odešel senzor venkovní teploty, což mělo za následek hlášení námrazy při teplotě vzduchu okolo dvaceti stupňů. Info ze servicu bylo takové, že to dělá většina těchto senzorů, které byly namontované v roce 2013 na KTM motorky.

Pres zimu vymenen jen olej a filtr. Po zime nastartovala bez problemu.

.:. ROK 2015
Mensi vyjizdky od Brezna po alpskych kopcich v okoli Appenzeller, Klausenpass, Bernskych alp a dalsich.

Květen 2015
- dokoupeny boční hliníkové kufry Givi, černé, i s originálním držákem
- instalace proběhla doma bez problémů
- kufry poměrně dost přečnívají do strany, hlavně na výfukové straně
- při jízdě to nehraje velkou roli, plně naložený bez problémů
- dokoupená i navigace tomtom rider (funguje perfektně)

Červen 2015
- vyjezd na balkan do Albanie az do Recka (Igoumenitsa).
Uvolnila se zase, jiz podruhe, predni vidlice v uložení (40k km), takže mi vibrovaly řidítka až do Itálie, kde mi to spravili v KTM garáži.
- Odesel klakson (42k km), troubil kdyz se zatacelo do leva. Jednalo se pouz o ukroucený kabel.
- Řeťez toho ma taky hodne zasebou, asi pujde na podzim na odpocinek.
- Olej v prednich vidlicich uz je asi taky na odpis, tam se počká až odejdou simeringy.
- nové hliníkové kufry přežily celou cestu bez problémů (kvalitní, pevné, nezatéká)

Červenec- Srpen 2015
Vyjížďky po švýcarských Alpách
- Sustenpass
- Fluehlapass
- Klausenpass
- Sattelegg u Einsiedeln
- Gruendelpass
- Fluehlipass (Schrattenfluh)
- Glaubenberg

08.2015 Malý sevice po 15.000 km (natočeno 41.000 km)
- vyměněny všechny tekutiny
- kontrola všeho možného
- žádná zásadní závada neshledána








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Digger2
Digger2 napsal 03.01.17 v 15:37 10b.

Vlnič
Vlnič napsal 05.09.16 v 19:38

Děkuji za pěknou recenzi. Motorka krásná
Já jsem zkusil 1050 Adv a mám z ní zamotanou hlavu, takže teď čtu vše co se o LC8 dá přečíst

Vlnič
Vlnič napsal 05.09.16 v 18:12 10b.

Děkuji za pěknou recenzi. Motorka krásná
Já jsem zkusil 1050 Adv a mám z ní zamotanou hlavu, takže teď čtu vše co se o LC8 dá přečíst

Polkis
Polkis napsal 25.02.16 v 07:26

Cau Miro, odepsal jsem ti do zprav.

wil
wil napsal 19.01.16 v 23:21 10b.

Výborně si popsal vlastnosti motorky včetně závad. Tyhle informace jsou užitečnější než zaslepeně přehnané vychvalování. Dobře jsem si početl. Zasloužených 10 bodů.

Více komentářů



TOPlist