PROFIL MOTORKY

Jawa 90 Roadster (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Radek156
Vloženo 24.3.2014
Aktualizováno 23.10.2018
Zobrazeno 3 485x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Od pantáty vedou dráty, překopávka elektrických rozvodů

Vloženo: 23.09.2018, Uskutečněno: 31.01.2018, Stav tachometru: 4 km, Zhlédnuto: 20x


Léto 2017 po repasi kliky a složením motoru jako takového jsem dlouho přemýšlel co udělat s tou elektrikou, aby už to konečně svítilo a troubilo jak má. Alespoň jak ten "blbý" čínsý skůtr... Safra, vleze se tam ten alternátor, nebo ne? Na jednom eshopu, kde jsem onehdy kupoval lamely (mají skvěle udělané obrázky nabídky s hlavními rozměry) jsem našel sadu rotor-stator, jal se měřit, měřil a měřil až se doměřil k výsledku, že fakt jo. Teda, bude se něco muset tam vyměnit, tu přistrouhnout, ale půjde to.
Doručená sada hned vypadala, že má na to, co se od ní čeká, magnety na rotoru se mají toliko rády se statorem, že dá velkou práci je přeprat a dostat od sebe. Po nekonečném rozměřování bylo jasné, že to nepůjde bez úpravy víka šoupátka - držáku statorových cívek a to takové, že je třeba je snížit o pár mm, včetně ubrání materiálu na trubce sacího hrdla. Věřím, že se krajní zastánci originality začli křižovat, vězte tedy, že neprovádím úpravy, se kterými by nešlo původní díly použít, jak bylo původně zamýšleno - snad mi bude odpuštěno. Dalším problémem byla nutnost nahradit stávající unašeč rotoru s kuželovou dírou, jelikož tu se normy opravdu nepotkávají ani omylem, holt 50 let vývoje, nebo spíše jiný kraj... však to znáte. S vypoceným výkresem unašeče jsem požádal kamaráda Pepu o pomoc a děkuju moc, že mě neposlal ... někal úplně jinam.
Na stator jsem z kusu hliníku (zbytek příruby ze staré sekačky...) vysochal držák (nástroje: flexa, ruční pilka, vrtačka, přímá bruska, pilníky a to nejlepší na konec - frézka z vrtačky na stojanu a fréza z upraveného vrtáku, ještě dnes divím, že jsem neskončil na plastické chirurgii) a přišrouboval (opět aby to nebylo nevratné) na víko šoupátka. Fotky možná dodám.
Krásný nový unašeč spasovaný s kuželem kliky jsem upevnil železnými nýty dle originálu na rotor, samosebou vycentrovaný a nasadil na motor. Ještě vypilovat drážku na kolík kliky - s tím jsem se nemazlil, jelikož ho nemusím orientovat vůdči snímači zapalování, ten jsem nechal na druhé straně u spojky.

Podzim, zima 2017 jsem se mimo fňukání, že nemám na čem jezdit věnoval běžným starostem. Ona má ta rodina taky něco do sebe, a nebýt zapáleným kutilem ukrádajícím si po troškách čas pro sebe, vzala by si čas veškerý.

Jaro, léto 2018 taky jsem trochu (dost) pročísl dráty, protože jsem to měl trochu předimenzované a nechal se inspirovat úspornějším originálním zapojením (skútry).
Malá vsuvka - vůbec jsem netušil, jaký bude problém sehnat OBYČEJNOU bužírku! Všude smršťovačky plná pr..l, ale na obyčejnou měkou PVC člověk nenarazí, Jo, objednat si 100 m s nehorázným poštovným, nebo metr za 50 kč, to jo, ale jinak nic moc. Nakonec mě zachránil jeden brněnský elekro bazar, který něco nabízel ve výprodeji. Po Motosalonu jsem se tam stavil a odnesl jsem si vše, co jim zbylo - 2 žlutá klubka 2 velikostí, každé po cca 50 m, takže těch 100 m nakonec mám, akorát za kilo peněz. (Vlečka klubek prý skončila na skládce jako neprodejná...)
Regulátor k alternátoru jsem si zbastlil sám, za pár součástek v ceně 100,- dát 500,- a víc se mi prostě protiví a když to zvládli jiní, zvládnu to taky. nakonec po nějakém laborování (elektro samouk) není problém (viz studnice moudrosti http://www.motelek..../funktionsschema.png a podobné). Taky jsem zkusil něco nového a s úspěchem jsem na propojování vodičů s nalisovanými dutinkami použil otvíratelné Vago svorky (s páčkou), velmi šikovné tydle udělátka.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 3. projížďka

    Vyjížďka za kamarádem Pepou. Počasí dušičkové, 13 stupňů Celsia, mraky plné vody nad hlavou, já bez rukavic, ale Povážský zázrak frčí a já si to užil. Najeto cca 55 km. https://www.motorkari.cz/profil/?uid=181443&act=t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 20.10.2018
    Uskutečněno: 20.10.2018
    Tachometr: 100km
  • Druhá projížďka

    Krátký výlet za kamarádem, celkem cca 33 km. Motor šlape, řazení v pohodě. Na 4. rychlost to po rovině vytáhne asi na 70 km/h, 5. je spíš jen udržovací, zrychluje jen s větrem v zádech nebo z kopce. Přesto předčila moje

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.10.2018
    Uskutečněno: 17.10.2018
    Tachometr: 53km
  • První projížďka

    Po nezbytných domácích povinostech dnes odpoledne první projížďka! Motor šlape pěkně, jen se mi zdál dřív trochu silnější, ale pravda, to bylo před 20 lety a 20 kg... Nejde příliš do otáček a po kontrole svíčka OK, tak

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 16.10.2018
    Uskutečněno: 16.10.2018
    Tachometr: 25km


TOPlist