Motorka, která jednoznačně předběhla svojí dobu - rok výroby 1989 a značka Jawa nemůže konkurovat - jak desingnem, tak technikou...
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Tohle byla vlastně moje první opravdová "velká" motorka (objem nad 50ccm), neměl jsem moc peněz a sehnal hodně jetou Kawu GPZ 500 z roku 1989, jeli jsem pro ni tenkrát s kámošem přes 200 km, ale stála za to, padla mi do ruky, dvouválec, který bral notně olej, neměl problém se ihned dostat nad 190 km/h, po týhle Kawě se u mě objevila ještě GPX 750 R, taktéž legenda
Motorku bych doporučil pro - začínající i zkušení motorkáři
Recenze
Tahle motorka byla koupená vysloveně proto, jelikož jsem zastáncem všeho japonského a nemám rád motorky domácí produkce (opravdu nejsem patriot), za směšnou cenu, co jsem měl na začátek (10 000 Kč) jsem sehnal Kawu GPZ 500 S z roku 1989 s najetejma 70 000 km, minimálně jednou spadla, ale tenkrát mě to prostě bylo jedno, měj jsem auto z JPN a chtěl jsem prostě i motku "sportovního Japonce". Druhá moje motorka byla shodou náhod taky Kawasaki: GPX 750 R, celá v originále, až potom jsem se zamiloval do Hondy
Jízdu na Kawě GPZ bych hodnotil hodně kladně: výborný dvouválec - vodník, jde rychle do otáček, zároveň je i dobrá spotřeba, na GPZ se dá i hodně pohodlně cestovat i ve dvou lidech
Brzdy jsou poněkud slabší - zejména ročník 1989 - jeden kotouč, z větší rychlosti série dost nestíhá
Tahle motorka je vyloženě na silnici, ale i zatáčky se s ní dají dobře projíždět (vyzkoušeno v oblasti Berounky)