renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Trophy 1200 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ruzvol-45
Vloženo 23.11.2013
Aktualizováno 14.6.2016
Zobrazeno 4 873x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nový cestovní motocykl od Triumphu

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Brno-Komárov) - Ochota, spolehlivost, serióznost. Prozatím jsem toho ale moc nepotřeboval. Mám za sebou 1. garančku.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 RT: Určitě výborný motocykl, ale s výbavou Triumpha dražší. Chtěl jsem se trochu odlišit a přesvědčil mě velký test cestovních motocyklů roku 2013.

První dojmy - Velikost, mohutnost. Výborné dílenské zpracování. Nádherný zvuk. Na místě manipulace odpovídající této kategorii, ale jednodušší než u předchozí Hondy PE

Motorku bych doporučil pro - Určená cestovatelům

Recenze

Prozatím minimální zkušenosti. Najeto pouhých 820 km. Ale i za tento krátký čas zjišťuji, že oproti předchozí Hondě Pan European ST 1300 je snáz ovladatelná na místě. 30 kg rozdíl a jiné umístění těžiště dělají své. Lehčeji jde i do zatáček a to že Honda šla excelentně. Jinak bližší informace až na jaře, až budeme mít víc za sebou. A to jak klady tak i nedostatky.

15.11.2015
Po roce ježdění, kdy jsme spolu "nakroutili" přes 17 500 km, si dovolím připsat dalších pár řádků o svých zkušenostech. Hned na začátku musím s radostí konstatovat, že jsou vesměs velmi pozitivní. Mohu srovnávat s Hondou Pan European ST 1300, kterou jsem v předchozí době vlastnil. Velikostně jsou téměř totožné, i když subjektivně se mi zdá být TT větší. Působí tak i opticky. Otázku ohodnocení vzhledu nechám na každém z vás. Jedná se o věc vkusu.











Po usednutí na motocykl padnou řídítka příjemně a přirozeně do rukou. Posed je zcela vzpřímený a velmi pohodlný i při dlouhých přesunech. Není problémem ujet i 1000 km za den, aniž by byl člověk v cíli cesty nějak zvlášť "rozlámaný". To se týká rovněž spolujezdce. K tomu je ale TT také určen, že? Napomáhá tomu i možnost zvolit jedné ze dvou poloh nastavení výšky sedla řidiče. Pokud zůstanu u řídítek, najdeme zde všechny ovladače konvenčně umístěné. S ovladačem palubního menu a radia je nutno se trochu sžít, ale po chvilce je ovládání bezproblémově intuitivní.





Jednu věc, kterou nepovažuji za logickou a nevím, proč se tak Angličani rozhodli, je umístění tlačítka výstražných blinkrů na neobvyklé místo mezi budíky, pod displejem palubního počítače. Podle mě jde o nepraktickou polohu a v případě nouze za jízdy (náhle brzdící nebo stojící kolona, překážka na silnici apod.) nelze výstražných světel téměř využít.
Palubní "deska" je velmi přehledná. Standardní dva kruhové budíky s decentním kruhovým „hliníkovým“ lemem působí elegantně. Na displeji, umístěném mezi nimi jsou zobrazovány všechny důležité informace i ty, na které můžete jen pomyslet. Zařazeným rychlostním stupněm počínaje, přes tlak v pneumatikách a konče např. dojezdem v km na zbývající zásobu paliva. Modravé podsvícení působí v noci příjemně pro oči. Co bych ale uvítal, je zmatnění skleněného překryvu displeje. Na slunci jsou sice uváděné hodnoty dobře čitelné, nicméně lesklá plocha odráží v určitých situacích až nepříjemně sluneční odlesk.






Připomínku bych měl i k ovládání tempomatu na pravém řídítku, který ovládám při jízdě raději levou rukou!!!. Bohužel ovladače jsou daleko od otočné rukojeti a palec krátký.
Pozn. Na modelech 2015 již upraveno prodloužením kolébkového ovladače. Funkce tempomatu usnadňuje a zpříjemňuje dálniční přesuny. Zvyknul jsem si na něj rychle a využívám jej.






Elektricky stavitelný plexi štít plní za jízdy svoji úlohu beze zbytku. Během jízdy, a to i nepředpisovou rychlostí pro dálniční tahy /samozřejmě D, že /, jsem nepociťoval žádné turbulence v jakémkoliv jízdním režimu (komfort, standard, sport) a při jakékoliv poloze plexi štítu.
Váhový rozdíl 30 kg, oproti Hondě PE 1300, ve prospěch TT a níže posazené těžiště oceňuji při manipulaci na místě i při jízdě samotné. A to i při skutečnosti, že manipulujete s motocyklem o váze 300 kg. Píší to všichni, i já musím poznamenat, že ihned po rozjezdu subjektivní pocit hmotnosti mizí. TT je opravdu až nečekaně snadno ovladatelný. Do zatáček se doslova dere a snad bych se nebál říci, že i padá. Řídítka mají tendenci se až zavírat. Na to pozor, zejm. při pomalejších průjezdech zatáčkou. Potřebný náklon lze ovšem velmi dobře korigovat plynovou rukojetí, kdy TT zatáčky krásně bez záludností "opouští" ve zvoleném směru. Již tak velmi dobré ovladatelnosti ve vlásenkách by možná mohlo do budoucna pomoci, kdyby výrobce popřemýšlel o výměně uložení akumulátoru z místa vpravo od nádrže - pod kapotou do "standardní schránky" jako u většiny motocyklů, tedy pod sedlo, kde je naopak umístěn radiopřijímač. Lze předpokládat, že by se tím snížilo těžiště. V přímém směru je TT naprosto stabilní, prostý jakéhokoliv neklidu a tzv. „vlnění“, které jsem popisoval dříve u Hondy PE. Vedle váhy a ovladatelnosti s ní související, asi největší a nejpodstatnější rozdíl mezi TT a Hondou PE.
Co se týká motoru, mohu jen chválit. Tříválec, charakteristického a nezaměnitelného zvuku, s dobře odstupňovanou 6 rychlostní převodovkou plní svoji úlohu bez kompromisů. Oceňuji jeho naprosto plynulý, mohutný, ale nezáludný zátah od 17OO ot/min až do omezovače. Ve spojení s elektronicky plně stavitelným podvozkem, můžete jet v klidném tempu na volnou projížďku nebo trochu podráždit okolí a využít sportovního ducha motocyklu. Dokáže uhánět vysokou rychlostí po dálnicích či až překvapivě a svižně se protahovat utaženými horskými zatáčkami. Ke stabilitě a jistotě dopomáhají z výroby dodávané pneu Pirelli Angel ST. Motorka je na nich jistá, jak na suchu, tak i na vodě. Prostě pocit jistoty a bezpečí.






Pozn. I toto lze s TT provádět. Musí se to umět, ale na to si netroufám. Mám se i TT rád.
Brzdový systém funguje s přehledem. Snad je nutné trochu více vyvinout sílu na přední brzdovou páčku, která směřuje brzdný účinek pouze na přední kotouče. Účinek je 100%. Nožní pákou je pak ovládaný systém CBS, který brzdí zadní i přední kolo.
Světlomety při jízdě v noci odvádí perfektní práci. Je od nich opravdu vidět a to bez výhrad.






Manipulace s bočními kufry při snímání a nasazování je bezproblémově jednoduchá. Obsah obou bočních kufrů spolu se zadním top case je naprosto dostačující pro dálkové cesty. Originální zadní top case s objemem 55 l, bez možnosti doplnění brzdovým světlem a „zahrádkou“ jsem nepreferoval a TT jsem osadil top casem GIVI – Maxia 3 o stejném objemu, ale navíc se zmíněným brzdovým světlem a „zahrádkou“.
Ke komfortu cestování dopomáhají vyhřívané rukojeti a obě sedla nezávisle ovladatelná. Vše ve dvoustupňovém režimu. Vyzkoušeno a osvědčeno.
Zabudovaný radiopřijímač má dobrý příjem signálu i díky RDS. Reprodukce je optimální když TT stojí. Pokud se řidič rozhodne poslouchat hudbu za jízdy, tak do nějakých 80 – 100 km/hod. S vyšší rychlostí je nutné vysunout plexi štít do vyšší až maximální polohy, aby byla hudba lépe slyšet, ale o kvalitě zvuku už nemůže být řeč. Mluvenému slovu je rozumět při vyšší rychlosti rovněž málo. Tento „komfort“ ale nepovažuji na motocyklu za nezbytný. Ten kdo jezdí ví, že poslouchat za jízdy se dají i jiné zvuky – motor. Je to jistě lepší „song“.
Odkládací prostor v levé polovině kapotáže s 12V zásuvkou je relativně malý, ale na drobnosti dostatečný.






Dlouhodobá spotřeba se pohybuje mezi 4,8 až 5,6 l/100 km. Rozdíl oproti Honda PE cca 0,5 l/100 km ve prospěch TT.
Škoda, že TT nemá tak dobře vymyšlený systém ochrany při nechtěném, náhodném položení motorky na bok jako měla Honda PE. Určitě by se hodil. Nedošlo by k poškození plastů. Padací rám, který je možno dokoupit a jistě dobře plní svoji funkci, mi ale připadá, že si jej vypůjili z nějakého endura. Pánové vývojáři v Hinckley by se mohli zamyslet a vytvořit něco estetičtějšího. Příkladem by jim mohla být právě Honda PE.











Považuji za nutné i sdělit dobrou zkušenost s autorizovaným servisem CARTec Brno. Prozatím prováděné pouze pravidelné servisní prohlídky. Setkal jsem se s ochotou a šikovností techniků i personálu servisu. Technika jsem měl možnost vidět i při práci na mém TT. A přestože jich je v ČR v provozu pouze pár kusů, jeho zručnost byla obdivuhodná.

Závěrem mohu konstatovat, že Triumph Trophy SE 1200 je, alespoň podle mého názoru, výborný a povedený stroj a nelituji, že jsem se rozhodnul při koupi nového motocyklu právě pro něj. Doporučil bych jej pro již dostatečně vyježděné kolegy motorkáře, kteří svým zaměřením inklinují k cestování a to i na dlouhé cesty.

+ kvalitní dílenské zpracování
silný a pružný motor
jízdní stabilita ve všech režimech
výborná spotřeba
pohodlí řidiče i spolujezdce
ochrana proti větru
velká přepravní kapacita kufrů
kardan
není běžným cestovním motocyklem v ČR

- vyšší pořizovací cena
vyšší váha a obtížná manipulace na místě
málo doplňků, vysoká jejich cena
malá četnost servisní sítě
umístění spínače výstražných světel

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mvk73
mvk73 napsal 27.07.17 v 11:38 10b.

Dobra recenzia, suhlasim s tvojimi postrehmi. Nech ti dalej dobre sluzi.

base1
base1 napsal 08.05.17 v 12:14 10b.

Ruzvol-45
Ruzvol-45 napsal 09.02.17 v 00:15

Děkuji všem za milé komentáře. Snad vám moje psaní přineslo trochu praktických informací o motocyklu, ne tak často viditelném na našich silnicích.
Přeji všem hodně šťastných kilometrů a stejně tak návratů domů v sezóně 2017

Mike70
Mike70 napsal 08.02.17 v 20:49 10b.

Tvoje popisy motorek jsou lepší než kdejaký test. Snad až děti dostudujou tak bude čas i prachy na něco takovýho... Díky za krásný čtení...

radim2
radim2 napsal 04.01.16 v 15:43 9b.

Rudo jako vždy pěkný komentář!

Více komentářů



TOPlist