renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 700V Transalp (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Willik
Vloženo 7.6.2013
Aktualizováno 1.3.2016
Zobrazeno 15 225x
HODNOCENÍ PROFILU OD 47 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Je to mazel a kamarád do nepohody - prožili jsme spolu báječných sedm sezón.

Více fotografii

Motorka koupena od Honda Kosmonosy - <br>Kdysi pěkný salonek - dneska už jsou fuč :-(

První dojmy -
Pneu Michelin Anakee II - malinko protestují na vodě, celkově ale drží velmi dobře.
Na ABS, rychlý návyk, páčka zavrká, takže víš, že se dole něco děje a je čas to pořešit.
Motor měl až příliš temperamentu, po dvou sezónách vyměněna řetězovka za o fous rychlejší.

Motorku bych doporučil pro - spíše začínající motorkáře, koho lákají dálky a cizí krajiny. Alp je výborný na klikaté silnice a horské stezky i občasný lehčí offroad.

Doplňky na motorce - Pár věcí by bylo...
- vyšší plexi (GiVi)
- vyhřívané gripy s regulací (Honda) a opěrka plynu Crampbuster
- nosič a horní kufr (Honda)
- držáky bočních kufrů (BigHusky)
- hliníkové kufry (BigHusky, s držákama na PETku vepředu a kanystr vzadu)
- padáky (SW Motech), později doplněny o stupky jawa
- centrální stojan (SW Motech)
- pořádný stupačky (SW Motech)
- řetězovka (Yamaha/Honda, víc do rychlosti, o fous nižší spotřeba na dálku)
- řetěz X-Ring (ČZ racing, supr, ale musí se furt mazat!)
- progresivní pružiny v předních tlumičích
- neopren chrániče vidlí
- rozšířená placka bočního stojanu proti zaboření se
- CoolTube v.4.0 - chladicí banda na pivko (vlastní výroba )
- hliníkový kryt spodku motoru
- prodloužení předního blatníku
- eloxované špunty do řidítek (Baracuda - proti odření u zdi v garáži)
- zvýšené blastery řidítek proti dešti (vlastní výroba)
- vyhřívané sedlo (vlastní úprava)
- LED přídavná světla (SW Motech)
- 3× 12V zásuvky (vlastní zapojení - 1 na klíček na palubce, 2 další v bočnících)
- houkačka (Stebel Nautilus compact - v praxi téměř nepoužitá )
- K&N lifetime vzduchový filtr
- držák GPS navigace (pouzdro Ultimate Outdoor smartfoun s nabíjením)
- držák na kameru/foto (Moto-Travel RAM držák)
- reflexní polepy (3M: na kufry a ráfky)
- 3Dkarbon maskování
- vlastní elektro rozvody pro ovládání doplňků, spínače s LED kontrolkama na řidítka (LED světla, nezávislé spínání hlavního světlometu, CoolTube v.4.0, výhřev sedla)

Recenze

Pořízení
Cesťáček, kochání, čuměníčko po krajinkách a po bábovkách Volba byla předem zacílena tímto směrem. Alpik mi vyhovuje profilově - výška na mou postavu (180) i hmotu (docent) je tak akorát.

Koupil jsem ho na doporučení kámoše (první registrace v deníku), kdy se chystala velká výprava na Krym, na které jsem rozhodně nesměl chybět.
Rychlí kluci z Kosmonos mi ho přivezli v dodávce až do garáže. Následovala základní instruktáž a předání klíčků. "Musí se to zajet tak na 1000km, a nechat pak seštelovat... ale buď v klidu, další prohlídka až po 6-7 tis." říkali mi. Za půl hodinky byli zas v trapu a já stál u garáže s fungl voňavkou šťastnej jako blecha. To jsem vlastně dodneška - pokaždé když s Alpem někam vyrazím.

Tak jo. První prohlídka, dovybavení nutnýma kuframa a vyrážíme na Ukrajinu "Tak jsem tady na tu garančku!" , klepu na dveře v Kosmonosích po 14 dnech, když na tacháku svítí šťastných 7 tis. Km z Krymu.

Měli ze mě hoši velkou radost a já samozřejmě taky.

Jízdní vlastnosti
Většinou jezdím silnice (tak 80-90%) , jen tu a tam nějakej lehčí terének či šotolinka. Na zběsilý řádění a skákání po šutrech či kořenech Alpik vůbec neni, Je to přeci jen poměrně těžká motorka . Nejvíc mi vyhovuje na klidnější a delší cesty, vyjížďky do hor i občasné běžné dojíždění po městě či do práce. Na horších silnicích (Maďarsko - Rumunsko 2011, Rumunsko - Banát 2013) si ale vede velmi obstojně. Jízda je pohodlná i při pořádných denních porcích (400 i více km).
Alp je ale šikovnej i ve městě - snadno se ovládá, motor si jenom vrní. Pěkně táhne od spodních otáček a dobře reaguje při náhlé potřebě zrychlení. Přitom dobře poslouchá a výborně brzdí - ABS už mě několikrát vytáhlo z průšvihu (nevěřím nikomu, kdo tvrdí, že ABS je k ničemu).

Jízdní komfort
Alpa jsem pořídil rovnou v Adventure sadě, s topcase, vyhříváním gripů a vyšším plexi Honda. I za ním ale dost fučelo (zejména kvůli distančním plastům a velké díře mezi světlometem a plexi), a tak brzy vyměněno za kouřové od GiVi - a je klid. Jezdím poměrně často i v dešti, proto jsou vyhřívané gripy nutnost. Pro úplný pocit bezpečí a sucha jsem později ještě zvyšoval blastery a doplnil vyhřívání sedla.

Podvozek
Alp má od výroby trochu tvrdší zadek . A nemá ani moc možnost regulace - jen šroub rychlosti doběhu zadního tlumiče (bez většího efektu). Pod sedlem je matice předpnutí pružiny (když se s tim chce štelovat, musí ven celá baterka i s pouzdrem). Povolil jsem to o dva a půl závitu a zdá se mi to tak subjektivně lepší.
Předek sedí celkem slušně i s OEM pružinami - během páté sezóny (zřejmě od rumunského bláta) prodřeno gufero a začala mazat pravá vidle. Výměna prachovek a gufer, celkové vyčištění a nový (Repsol) olej. Když už to bylo rozebrané, zkusil jsem progresivní pružiny a proti blátu natáhl neopreny. Rozdíl v pružení při běžné silniční jízdě je minimální. Při ostřejším brzdění se ale předek méně zhoupne a v náklonech je vedení výrazně lepší. V terénu je tvrdší odezva taky fajn.

Motor
Síla motoru je přiměřená potřebám a předurčenému stylu jízdy. O pár koní víc by se hodilo při přesunech a předjíždění na dálnici, na okresky či lehčí terén je ale výkon plně postačující a víc by bylo spíše na obtíž. Malinko ztuha jde spojka (páčka). Časem jsem se s tím sžil, ale např. při skákání v Enduroškole jsem si na pár dní pěkně odrovnal levačku. Sekundární převod v OEM nastavení mi přišel až příliš živý - Alp mi poskakoval víc, než by bylo zdrávo a naopak, při přejezdech po dálnicích mi chyběla o fous vyšší maximálka. Proto vyměněna řetězovka, s převodem o cca 16% víc do rychlosti. Alpik se celkově zklidnil a trochu klesla i spotřeba na dálku (dostanu se těsně ke 4 l/100 km), což mi také vyhovuje.
Chlazení motoru je trochu poddimenzováno, Alp překvapí poměrně častým zapínáním a funěním větráku (zejména při delším stání nebo popojíždění v hustém provozu v letních vedrech). Zkusil jsem i vyměnit chladicí kapalinu (Motul - Extrem sport) avšak bez výraznějšího efektu. Funění je ale dnes běžným jevem u většiny mašin, proto nemá cenu se tím nijak zvlášť stresovat.

Brzdy (Brembo destičky)
Ostré, rychlý nástup, nevadnou. ABS funguje velmi dobře. Při běžné jízdě o něm vůbec nevím, ale na prachu či v blátě hned dá vědět odezvou v páčce, takže víš, že se něco děje dřív, než je pozdě. Na Repsolce např. ABS nemám, a kdyby bylo, vůbec bych se nezlobil.

Bezpečnost
Nebudu rozvádět, že bezpečnost je u motorek obecně velmi relativní pojem. Vzhledem k přiměřenému výkonu motoru, vyladěnému podvozku s nízkým těžištěm a dobrým brzdám, považuji Alpa za velmi bezpečnou motorku. Je z něj dobře vidět (poměrně dobře svítí i v noci), posed je přiměřeně vysoko, přitom ale není citlivý na boční vítr či změny počasí. Spíše než uklouznutí či položení při ostřejší jízdě, podle mě hrozí přimáčknutí ke zdi při parkování v garáži, nebo hexenšus při zvedání na centrál.
Z pasivních prvků bezpečnosti lze jednoznačně doporučit padáky - na trhu je hned několik druhů. Dal jsem ty od SW Motech, protože jsou podle mě nejpevnější a nejlépe chrání plasty nádrže, které jsou na jiné padáky moc vysoko. Abych byl lépe viděn - určitě nejsou na škodu reflexní pásky. Je to ale i otázka vkusu (někdo je třeba nemusí).
Ochranu motoru řeší hodně lidí spodními plechy (možná spíše proto, že si původní plasty odrbou někde na obrubáku). Na trhu jsou dnes kvalitní plechy minimálně od tří výrobců (zmínka v deníku). Cena kvalitních plechů se ale blíží bazarové ceně komplet motoru, proto jsem volil kombinaci spodní plech vlastní výroby a polep 3D karbonem. Podle mě to tak Alpovi i víc sluší, než nějaká hraná hliníková lopata připláclá zespoda motoru. Nutno podotknout, že např. při cestě na Sommellier (Alpy I/Fr), se mi šutrplech už bohatě vyplatil.

Doplňky
Alpik je pro mě mazel, hodně času jsem věnoval různým drobnostem a vychytávkám. Doplnil jsem např. tři zásuvky pro el. příslušenství (dvě z nich nezávislé na zapalování), GPS pouzdro s nezávislým nabíjením, přídavná LED světla, vyhřívání gripů a sedla, vypínač hlavního světla pro snazší startování, Nautilus houkačku a ovládací spínače na řidítka s kontrolkami pro všechny doplňky. Nejvíc jsem si ale vyhrál s chladicí bandou na 2l petku s vodou či pivkem.

Konec sezóny 2015 - prodáno novému majiteli.
Za sedm sezón jsme spolu najeli úžasných 35 tis. km. Nikdy mě nenechal ve štychu. 10.10.2015 prodán. Věřím, že do dobrých rukou

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KaMo_cz
KaMo_cz napsal 09.01.18 v 19:21 10b.

Pěkná recenze, díky.

SvataTA
SvataTA napsal 29.05.16 v 10:43 10b.

Dobrá volba, jak si psal, pro začínající , nebo cestovní nátury, co rádi i při jízdě čumí a užívají plnými doušky, pěkné společné Km a hodně zábavy přeje Sváťa.

cal-i-mero
cal-i-mero napsal 26.04.16 v 08:58 10b.

parádní moto

raid
raid napsal 28.11.15 v 09:19 9b.

recenze a hlavně přístup za 10. Ta chladící trubka je bomba, jen nevím, jestli u enduro motorky nevadilo případné odlétající bahno od zadního kola. Věřím, že nový majitel je s tím za hvězdu

Rewolt
Rewolt napsal 14.10.15 v 22:21 10b.

Více komentářů



TOPlist