PROFIL MOTORKY

Ural IMZ 8.103 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Výska
Vloženo 6.6.2013
Aktualizováno 1.2.2016
Zobrazeno 4 955x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Spíš než motorka je tohle ruský traktor na 3 kolech.

Více fotografii

Výška jezdce: 200 cm

První dojmy - Už jsem na něm stihnul obkroužit komín. Ale s vůlí v řízení, pouze jednou funkční brzdou (a to ještě tak napůl), jsem neměl odvahu zařadit vyšší než 3tí převodový stupeň.

Motorku bych doporučil pro - No sebetrýznitele, kutily, sajdkáristy

Doplňky na motorce - kulomet, hledáček ani jiné obvyklé vychytávky nemám

Recenze

Ural 8.103 - 10, r.v. 1992 (vypadá tak na 1950) je velký kus ruského železa. Hledal jsem ho a nalezl na Ebay poblíž hranic. Jelikož to mám do německa co bych klikovým hřídelem dohodil, nebyl žádný velký problém s dopravou. Pouze jsem si musel vyrobit do klasického vleku (125x200cm) dřevěnou paletu (hnidopichové nedoufali) a pak už jsem ho vezl jako po másle.







Co mě vedlo k tomu koupit takovou hromadu šrotu ? No předně to, že naše rodiná jawička 350/640 se sidecarem Velorex 560 už moc dobře nezvládá vozit naše kynoucí postavy (samozřejmě to svádíme na juniora, který utěšeně roste). Tento ruský stroj sice nepojede o nic rychleji, ale jeho humpolácký motor 650 se s hmotou popere lépe. Navíc i sidecar disponuje mnohem větším prostorem, lépe se do něj nastupuje, člověk nemusí mít strach ťuknout nohou do bočnice (není to laminát). Nákladový prostor pojme nejenom basu, ale možná malý sud (a nějaké destiláty k tomu). No a v neposlední řadě je to prostě stroj za kterým se každý otočí.

Co do výbavy je můj Ural takové holátko. Nemá ani zpátečku (dá se řešit výměnou převodovky), ani 2WD. Náhon na sajdu mě až tolik netrápí, nejsem žádný terénofil a bahno na motorce mě děsí, zpátečka by se mi líbila.

V tuto chvíli je již Ural rozebraný a pracuje se na přípravě na lak. Motor funguje velmi dobře, převodovka je snad nová (zřejmě původní majitel), řadí přesněji než u jawy.





červen 2013:
pustili jsme se do rozebírání a oprav Urala, vše probíhá celkem dobře, ale přišel jsem o veškeré iluze. Lidi říkali že každý díl bude zničený nebo poškozený...no a měli pravdu. Ale o to víc mě láká vykřesat z tohodle šrotu zpátky funkční stroj.





srpen 2013:
tahle aktualizace je vlastně trochu opožděná, volali mi z lakovny že si tu hromadu železa můžu laskavě vyzvednout, takže takhle to vypadalo před. A brzy dodám i po.





září 2013:
No tak jsem si přivezl z lakovny velkou, černou hromadu krámů a hned je to o něco veselejší, postupně se bude skládat z5 do tvaru motorky.





A v mezičase se ladí další věci, na tomhle stroji toho je hodně. Projektů je taky hodně, ale pomalu se suneme vpřed, zpátky ni krok.





edit 11/2015
Trvalo to dlouho než jsem se opět dostal k ruskému železu, takže malý progres. Složené přední kolo, které sebou i nejlepší vůli hází, a nová, kuželíková ložiska do krku řízení, jako náhrada za axiální kuličkové bláto.









edit 01/2016
Nějaký progres









Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bajz0
Bajz0 napsal 12.04.18 v 15:10 10b.

Velmi pekne spravena
Ja tiez po nejakom pokukujem len uz neviem kde by som to dal..

newmann75
newmann75 napsal 02.02.16 v 09:59 10b.

Krásná práce

Sob78
Sob78 napsal 03.03.15 v 20:10

Tak to je pecka! Fandím, držím palce, sleduji a přeji pevné nervy.

p.epanica
p.epanica napsal 10.12.14 v 18:46 10b.

Žádná motorka Ti není cizí ... paráda.

Výska
Výska napsal 27.08.13 v 20:04

chlup2: no koupit nového je samozřejmě řešení, taky by se mi líbil, ale když pominu dát 300K za nového, je tady ještě další aspekt. Není to tak dlouho kdy jsem okukoval na ebay Urala Pustinu, to byla limitovaná edice Rangera 750. Motorka stará odhadem 6-7let, ježděná v německu a blatník na sajdě prohnilý skrz ! Lakování bez základového nástřiku atd. je u nich běžná praxe (u stroje za 300tis !) takže najednou má postavit si ho od základu jiný rozměr smysluplnosti. Prostě práškovej lak na rám tam ani teď nědělají a nerezové šrouby taky ne.

Více komentářů



TOPlist