PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1975)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník petas.hofman
Vloženo 4.1.2013
Aktualizováno 24.7.2013
Zobrazeno 935x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Asi nejméně spolehlivá, ale nevtipnější motorka na světě :) Jezdím na ní občas do práce, ale už si užila i stokilometrové výlety.

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - Nikdy před tím jsem na Pionýru nejel a zvyklý alespoň na ČZ 175 jsme se u prodejce rozesmál...na tomhle mám jet 100 km domů? :) Ale šlo to. Dojela sice s porouchaným zapalováním a ucpaným karburátorem, ale dojela. Policisté po cestě mě raději ani nestavili, jen mávli rukou :)

Recenze

Nejprve jsem myslel, že na takhle jednoduché věci se nemůže nic porouchat...ale porouchalo se naopak všechno :) Takže po čtvrt roce zbytečné práce následovalo Vape, výbrus s extra výfukovými kanály od Stejskyho (jen lehká cestovní úprava), mírně propilovaný karburátor, generálka motoru a samozřejmě výměna mnoha dílů.
Výsledkem je sice relativně spolehlivý, přesto ale vysoce legrační moped :)
Jezdím s ním občas do práce v centru Prahy. Jedni řidiči mě nenávidí, druzí mě pouštějí a mávají mi :) Už jsme s tím jel i na delší, pár hodinové výlety a je to opravdu legrační stroj. kocháte se krajinou, předvídáte každé stoupání...
I přes všechny sympatie ale musím říct, že provedení a konstrukce moc kvality nepobrala...vyžaduje to neustálou údržbu, v různých počasích to jede jinak a podobně. Ale je s tím legrace.

Tak od července 2013 bude jezdit s jednou mladou paní na Plzeňsku. Prý i závody do vrchu :) Budu na ní hezky vzpomínat, byla to kochací záležistost, čistě pro radost...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
grooll
grooll napsal 13.02.13 v 12:17 10b.

pěkný zachovalý kousek trochu závidím... ale to těsnění motoru... jinak 10b.

petas.hofman
petas.hofman napsal 06.01.13 v 09:52

Jojo, ať je nějaké spestření k tomu dojíždění do práce :)

MasterX
MasterX napsal 05.01.13 v 22:15

Psal jsem zkontrolovat, ne že něco upadne Ale jo, šetřilo se tenkrát a nepoužívaly se silentbloky, takže ty vibrace udělaj svoje. To je fakt. Ale musí se uvažovat cena stroje ve výši cca jednoho tehdejšího měsíčního platu. Dneska si za měsíční plat koupíš leda čínu. A dnešní číny se musej dotahovat taky.
Každopádně palec nahoru a ať se dá brzo vyjet. O tom to přece je, ne?

petas.hofman
petas.hofman napsal 05.01.13 v 18:09

Díky za přání...netvrdím, že by se na tom furt něco sr..., ale musíš uznat, že na normální motorce se po 500 km nemusí podotahovat šrouby :)

MasterX
MasterX napsal 05.01.13 v 11:23 10b.

hezká a zachovalá dvacítka! S tou nespolehlivostí bych nesouhlasil, když se všechno opraví do rozumnýho stavu tak jezdí dlouhou dobu spolehlivě. Samozřejmě že po vytažení ze stodoly a 40 letech bez údržby to většinou mouchy má, ale to by měla každá motorka. Když se mouchy vychytaj, jezdí spolehlivě a pořád. Jednou za 500 km zkontroluju šrouby, jinak v podstatě jen leju benzin a jezdím. A to ani nemám VAPE a motor prošel poslední generálkou někdy kolem roku 1989.

Tak hodně km bez nehod a poruch - a užívej si pocitu jedinečnosti, protože na tomhle po Praze moc lidí nejezdí

Více komentářů



TOPlist